הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המיזם "זיכרון בסלון" שחצה את גבולות ישראל תופס תאוצה השנה גם בארה"ב
אלפים ברחבי ארה"ב יארחו או יתארחו בסלונים פרטיים, ישמעו סיפורים של ניצולים או של ילדי הדורות הבאים, ישאלו את השאלות הקשות והמאתגרות ויקיימו שיחות אינטימיות על זיכרון השואה

ב-21 במרץ התכנסו בבית אבי חי בישראל, עשרות ניצולי שואה, בני הדור השני ומשפחותיהם, בערב אחד, פצו את פיהם ושרו "חי חי חי, כן אני עוד חי, זה השיר של סבא, שר אותו גם אבא והיום אני , אני עוד חי...". השיר המוכר והאהוב מאירוויזיון 1983 אותו ביצעה עפרה חזה, הפך בין רגע לתופעת רשת עם אלפי שיתופים וצפיות. את המיזם המרגש יצרו חברי להקת  קולולם   Koolulam בשיתוף מיזם "זיכרון בסלון" לקראת יום הזיכרון לשואה לגבורה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אירוע בווריג'יניה


בעוד השיר חורך את הרשת, כך גם המיזם "זיכרון בסלון" צובר תאוצה גם בארה"ב. המיזם שהחל דרכו בסלון אחד בשנת 2011 עם כמה משתתפים צופה השנה לגדול ולגעת בליבם של מעל לחצי מיליון איש. בארה"ב, זו השנה השנייה, שבה הוא מתקיים, וההפתעה היא רבה. בכ- 29 מדינות בארצות הברית תוכלו למצוא לפחות סלון אחד שיארח "זיכרון בסלון", מדובר בלפחות כחמשת אלפים איש שיארחו ויתארחו. יונתן בייליק, מתאם פעילות הגלובלית של המיזם מספר כי הם הופתעו מכמות המתעניינים שרק הולכת וגדלה "קשה לאמוד את המספרים. הגדילה היא מדהימה לשנים הראשונות שזה חוצה את גבולות ישראל". לדבריו, זה הופך למעין מסורת חדשה לאירוח ממש כמו שאר החגים: פסח, פורים וראש השנה. "לאנשים בחו"ל ובארה"ב כל כך נדיר ליצור מפגש אמיתי וכנה, ויצרנו פלטפורמה שמאפשרת שיח כך כך עמוק עם מפגש של זרים.. הדבר מעורר השראה לדעת שבישראל ובעולם כולו מתכנסים כולם בזמן מסוים למען הלמידה המשותפת של מה שקרה בעבר, העברת המסרים והשיח המעמיק הזה, למידה לעתיד, וקריאה לעשייה חברתית".

"זיכרון בסלון" מסייע לאנשים פרטיים לארגן אירועי סלונים עצמאיים בקהילה, בסלון הביתי הפרטי. כשהערב מורכב משלושה חלקים: עדות, ישירה או מוקרנת של ניצול שואה או בן הדור השני, חלק שיתופי לעיתים אף קטע מוזיקלי ודיון על השואה והרלוונטיות שלה להווה ולעתיד. חברי מיזם "זיכרון בסלון" מסייעים למארגן האירוע לצקת תוכן באמצעות מערך המצוי באתר, ותומכים ביצירת ערב משמעותי, כמו גם מעגל מארחים נוסף תומך.
השנה הגיעה מבוסטון לא צפויה. הפקולטה למשפטים של הרווארד פנתה לזיכרון בסלון עם רעיון לשיתוף פעולה. סטודנטים מארמניה, פקיסטן, רוסיה וארה"ב ממסלול ה"הנחייה וגישור" (Facilitation & Negotiation) הציעו להכין ערכת הכנה למנחי דיונים שכולל כלים פרקטיים עבור החלק השלישי, של ערב זיכרון בסלון - הדיון. התלהבותם מהמתודלוגיקה, שיטת ההנחיה, של זיכרון בסלון עוררה בהם השראה לארח סלון, כזה שיהיה פתוח לסטודנטים בערב יום השואה. בסלון זה ייפגשו גם סטודנטים שונים בהם גם סטודנטים פלסטינים.


אירוע בבוסטון

החלק המוזיקלי בשנה זו יקבל משמעות רחבה יותר בחלק מהסלונים, גם מחוץ לגבולות ישראל עם השיר של קולולם. חי פיאסצקי, נכד לחסיד אומות עולם, שמוביל מזה שנים סלונים ומספר את סיפור סבו שהציל יהודים מהנאצים, התחתן עם יהודייה שהציל ועלה לישראל שם בנה את חייו, מספר שהוא כבר השמיע בכמה מהסלונים את השיר. "אנשים כאן בהתחלה לא הבינו ואז כשתרגמתי להם את המילים, פתאום זה חלחל וההתרגשות היתה עצומה. זה הוביל לדיון מעמיק יותר על תקווה ורצון לעתיד טוב יותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE