הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי החשמל הזולים של שבדיה ונורבגיה, ודרך הייצור הירוקה, מושכת את כורי המטבעות הוירטואליים
שוק המטבעות הוירטואליים מתפתח, והכורים מחפשים דרכים להוזיל עלויות ולהפוך לירוקים יותר. כריית ביטקוין בודד דורשת חשמל בשווי 1,400-1,800 דולר

כורי המטבעות הוירטוראליים עוברים לשבדיה ונורבגיה, בשל מחירי החשמל המשתלמים. במחירים של 6.5  ו-7.1 אירו סנטים לקילוואט-שעה בשבדיה ובנורבגיה, בהתאמה, מחירי הצרכן לחשמל זולים יותר. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכורים מעוניינים להוזיל עלויות. אילוסטרציה


העניין הוא חדשות טובות עבור חברת ווטנפל השבדית וסטרקרפט הנורבגית, חברות החשמל המובילות במדינותיהן. אספקת חשמל לכורי מטבעות מהווה אחוז קטן מעסקיהם בהווה אבל שתי החברות הממשלתיות אמרו כי הן רואות זאת כהזדמנות.

התהליך דורש אנרגיה רבה. כורים מחברים אלפי שרתים בו-זמנית כדי להשיג את כוח המחשוב להפקת מטבעות וירטואליים, שמתבצעת על-ידי פתירת משוואות מתמטיות.

כורי ביטקוין ישתמשו בערך ב-130 טרהוואט-שעה של אנרגיה השנה, כמות זהה לצריכת החשמל של ארגנטינה או השימוש החזוי של כל המכוניות החשמליות בעולם בשנות ה-2020, כך לפי מורגן סטנלי.

"אנחנו נמצאים במצוד עולמי כדי להבטיח כמה חשמל שאנחנו יכולים," אמר אוליבר ראוזי ניוטון, מנהל ומקים-שותף של קבוצת "הייב בלוקצ'יין טכנולוגיות" הקנדית, אשר החלה לכרות את'ריום בשבדיה בינואר.

החברה הודיעה כי היא מרחיבה את קיבולת האנרגיה עבור כריית המטבעות בשבדיה ל-17.4 מגהוואטים, עם אפשרות מימון להגדלה של עוד 26.8 מגה עד ספטמבר. בחודש שעבר, היא הסכימה לקנות את חברת המידע קולוס נורבגיה איי.אס עבור 9.9 מיליון דולר, במטרה להרחיב את יכולות הכרייה.

במרץ, חברת "ביטפיורי" האמריקנית פתחה מרכז כרייה בשווי 35 מיליון דולר בנורבגיה. החברה תקנה 350 ג'יגהוואט-שעה של חשמל ישירות מספקית אנרגיה מתחדשת מקומית בשם הלגלנד קרפט.


הכורים מחפשים דרכים ירוקות לכריית המטבע. תחנת כוח


כורי ביטקוין רבים מתעניינים באזור, כולל הסינים, בגלל שפע חשמל הידרו-אלקטרי זול, אמר ביל טאי, חבר מועצת המנהלים של ביטפיורי.

"ביטמיין" הסינית, כורת הביטקוין הגדולה בעולם אשר לאחרונה הקימה יחידה בשווייץ חקרה את הפוטנציאל של שבדה ונורבגיה גם כן, אמרו שני מקורות מהתעשייה בעלי ידע בנושא.

חברות סיניות מהוות כ-70% מתעשיית כריית המטבעות הוירטואלים אבל בייג'ינג דחתה אותן באופן חלקי, בחשש מזיהום שמקורו בתחנות חשמל השורפות פחם. לכן נאלצו לחפש במקומות אחרים.

"כורים רבים מחפשים להגיע לנורבגיה וזה כולל את ביטמיין ושמות סינים אחרים," אמר מארק קולינס, מנהל בכיר בסי.בי.הייץ' ייעוץ איי.ג'י, חברת ייעוץ לאנרגיה נקייה המבוססת בציריך ועובדת עם תעשיית הבלוקצ'יין.

מקור שני עם ידע בנושא גם כן ציין את התעניינותה של ביטמיין. "מספר לאומים פונים למדינות הנורדיות," אמר המקור.

דובר ביטמיין, נישנט שרמה, אמר כי החברה תכריז על התרחבות פעילותה באירופה ואזורים אחרים כאשר תתרחש. הוא אמר כי אינו מודע ל"תכניות מיוחדות" בנוגע לשבדיה או נורבגיה.


אנרגיה ירוקה

כריית ביטקוין בודד דורשת חשמל בשווי 1,400-1,800 דולר, כמו חשבון שנתי של משפחה בת ארבע נפשות בגרמניה. זה אומר כי כורי מטבעות נמצאים תחת לחץ מצד מחוקקים לעמוד בהתחייבויות האקולוגיות שלהם, לכן האנרגיה הירוקה של נורבגיה ושוודיה מושכת אף יותר.

"האזור הזה הוא ערב הסעודית של אנרגיה ירוקה," אמר טאי. בנורבגיה, חשמל הידרו-אלקטרי מהווה יותר מ-99 אחוז מתפוקת החשמל בעוד בשבדיה השיעור הוא 40% עם מספר דומה באנרגיה גרעינית.

חברות חשמל אירופיות מסוימות כמו אנל האיטלקית איאון הגרמנית מודאגות כי הספק שמאחורי מטבעות וירטואליים יוביל לקריסת השוק. אנל אמרה בפברואר כי היא אינה מעוניינת להפעיל כורי מטבעות.

אבל נורבגיה ושבדיה קיבלו את התעשייה. "זוהי הזדמנות לספקי חשמל באזור. זאת צריכת חשמל קבועה ללא קפיצות וספקיות אוהבות את זה," אמר קולינס.

נורבגיה שינתה לאחרונה את חוקי המס והנהיגה פטור למרכזי מידע ממיסוי על נכסים בנסיון למשוך חברות זרות.

נוד פול, חברת ייעוץ השקעות שבדית בבעלות ווטנפל וחברת סקלפטה קרפט הקטנה יותר, עזרו לחברת הטכנולוגיה הסינית "כנען קריאטיב", חברת כרייה ואחת מיצרניות השבבים לכריית ביטקוין הגדולות בעולם, להקים מרכז בשבדיה בשנה שעברה. "ב-6 עד 8 חודשים האחרונים היה עניין גובר בהזדמנויות בשבדיה," אמר פטריק אולונד, מנהל בכיר בנוד פול.

ווטנפל מספקת לכנען בערך 10 מגהוואט מקיבולת החשמל לה היא זקוקה והחברה צופה עוד עסקות ביטקוין באופק."ישנן מספר חברות בשלבים שונים של הערכת כניסתן לשוק הנורדי," אמר מטס ווסלן, מנהל מחלקת תעשיות עתירות אנרגיה בווטנפל.

ובכל זאת, מומחה הבלוקצ'יין בפי.דבליו.סי, אלכס דה ווריס, אמר כי ההזדמנויות בכריית מטבעות וירטואלים עלולות להיות קצרות מועד.

"אם צריכת האנרגיה של חברות הביטקוין תמשיך במגמה של היום היא תהפוך ללא בת קיימא," הוא אמר.

"זאת יכולה להיות הזדמנות לחברות החשמל בטווח הקצר אבל בטווח הארוך כורים יצטרכו למצוא דרכים להפוך ליעילים יותר כדי לקצץ בעלויות החשמל."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE