הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: ייתכן שתרופות נגד דלקות יכולות למנוע התפשטות של גידול סרטני
נשים רבות שעברו ניתוח לכריתת שד גילו כי הסרטן התפשט למקומות נוספים. מחקר חדש מצא את הסיבה, ומצא לכך פיתרון פשוט - מתן תרופות נגד דלקות במהלך ולאחר הניתוח

רופאים תוהים מזה זמן רב מדוע חולות בסרטן השד נמצאות בסיכון להתפשטות הסרטון בשנה וחצי לאחר שהן עוברות כריתה מלאה או חלקית של השד. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החולות נמצאות בסיכון לאחר ניתוח כריתת שד


מחקר חדש מגלה כי ריפוי הפצע שנוצר בעקבות הניתוח עלול לעורר את התפשטות הגידול.

כשהמערכת החיסונית מתמודדת עם הצלקת שנגרמה בשל הניתוח, היא לא מרסנת תאים סרטניים שנדדו הרחק מהמקום בו היה הגידול. כך עולה מהמחקר שפורסם ביום רביעי במגזין Science Translational Medicine. בשלב הזה, לתאים הסרטניים יש למעשה חופש לגדול ולהפוך לגידולים מסוכנים אף יותר. 

"זה לא הניתוח עצמו, אלא התגובה של הגוף לאחר הניתוח", אמר רוברט ווינברג, שפרסם את המחקר, וביולוג במכון למדע במסצ'וסטס, "היא מעודדת תאים לגדול לגדלים שמאפשרים גילוי קליני".

המחקר ציין בנוסף כי ייתכן ויש לכך פיתרון פשוט מאוד: תרופה נגד דלקות. כמה ימים של טיפול נגד דלקות אפשר למערכת החיסונית של עכברים להמשיך לרסן את תאי הסרטן. מחקרים שנעשו גם בבני אדם הראו תוצאות דומות, אם כי יש צורך בניסויים נוספים.

מייקל רטסקי, חוקר אונקולוגיה בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד ובמכללה האוניברסיטאית לונדון, אמר כי המחקר שהוא ערך בבני אדם אינו חד משמעי, אך למרות זאת הוא השתכנע כי היתרונות של מתן הטיפול האנטי-דלקתי ככל הנראה אמתיים.

באחד המחקרים הקטנים שערך, הוא גילה כי מטופלות שעברו ניתוח לכריתה מלאה או חלקית של השד, היו בסיכון קטן פי חמש להתפשטות הסרטן אם הן טופלו בתרופה אנטי דלקתיות בימים הקרובים לניתוח.


טיפולים ראשוניים יחלו בקרוב בניגריה


מנתחים לא אוהבים תמיד לתת תרופות נגד דלקות במהלך ואחרי ניתוח, מכיוון שהם עשויים להוביל לדימומים, למרות שניתן לשלוט בהם, אמר רטסקי. הוא מקווה כי טיפולים ראשוניים יחלו בקרוב בניגריה כדי לבחון את השפעת תוספת התרופות על מטופלות. 

אנדרו צ'אן, גסטרואנטרולוג שחקר את הקשר בין אספירין לסרטן, גילה כי אספירין מעניק יתרונות אנטי-סרטניים יותר מתרופות אחרות באותה קטגוריה, לפחות בבני אדם. בחיות - המצב הוא הפוך.

כעת נערכים מחקרים שנועדו לבחון אם אספירין מפחיתים את הסיכון להישנות הסרטן, אך הם מתמקדים בחזרת סרטן לטווח הרחוק ולא בשנה הראשונה שלאחר הניתוח, ציין צ'אן. 

כמעט כל מי שמת מסרטן, נהרג בשל גרורות המחלה, ולא בשל הגידול הראשוני, ציין וינברג, שמנסה בשנים האחרונות להבין כיצד הסרטן מתפשט. לדבריו, הריסון של התפשטות הסרטן על ידי המערכת החיסונית הוא רק שיטה אחת. 




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE