הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו: תושבים מוחים על "התרמית האקולוגית הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית"
תושבים ופעילי סביבה טוענים כי פעולות ניקוי הקרקע בבסיס ששימש בעבר להטמנת פסולת רדיואקטיבית לא נעשו כפי שצריך. התושבים חוששים מאדמה מורעלת. "הגיע הזמן שהצי ייקח אחריות על פעולות הניקוי"

"התרמית האקולוגית הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", כך מכנה ארגון סביבה את פעולות הניקיון והשיקום הסביבתי שנעשו בבסיס הצי old Hunters Point שבסן פרנסיסקו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פסולת רדיואקטיבית. האם הדירות החדשות נבנו על אדמה מזוהמת?


מסמכים שפורסמו לאחרונה מגלים כי לא ניתן לסמוך על המידע על הקרינה הדולפת מהמקום, ובעלי בתים הגרים בסמוך חוששים כי הם חיים על אדמה מסוכנת.

ביום רביעי, ערך הצי האמריקני מפגש כדי לדון בעתיד פעולות הניקוי בבסיס הישן, אך תושבי האזור טענו כי הם אינם סומכים על המידע שניתן להם והם חיים בחשש. 

אחד התושבים, ג'ונתן לי, אמר: "אני מורה למדעים, אז אני בהחלט מבין בקרינה". לי קנה את אחד מהבתים שנבנו לאחרונה לפני כשנתיים. כעת הוא חי שם עם בתו בת השמונה, וחושש כי האדמה מתחת לביתו עשויה להיות רדיואקטיבית. "נראה שיש בלאגן גדול, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב, ומעוניינים שהם ידאגו לתקן את זה", אמר לי.

הבסיס הישן שימש בעבד להטמנת פסולת גרעינית. הצי הוציא יותר ממיליארד דולר כדי לנקות את האדמה על מנת שניתן יהיה לבנות במקום 12 אלף דירות ובתים ושטח מסחרי בנוסף לכך.

מארגן המחאה המקומית, בריאן באטלר, אמר כי "הפיתוח הזה מוצג כפיתרון של העיר למצוקת הדיור. זה שקר, זה זהב של שוטים!"

הפיתוח האזורי נעצר בינתיים בגלל שמכתב ששלחה הסוכנות להגנת הסביבה לצי טוען כי דגימות האדמה שנלקחו לבדיקת קרינה רדיואקטיבית אינן מהימנות ועשויות להיות מזוייפות, כך שאזורים שהוכרזו כבטוחים לפיתוח, עשויים להיות מושפעים מקרינה מסוכנת.

"אולי אחרי עשורים ארוכים שבהם הבטיחו לנקות את המקום, עכשיו באמת יעשו את זה", אמר באטלר, "אך זה לא יהיה עבורנו, אלא בשביל האוכלוסיה החדשה שעוברת לאזור". הוא הוסיף כי הגיע הזמן שהצי יקבל על עצמו אחריות למאמצי הטיהור הכושלים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE