הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות ה"ציוץ" של הנשיא טראמפ על הטילים לסוריה עלה מחיר הזהב לשיא שלו מאז אוגוסט 2016
משקיעים בתחום נהרו אמש לממש את חוזיהם העתידים שהגיעו לערכם הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2016, 1.75% ל-1,369.40 דולר האונקייה, לאחר ציוץ הנשיא שכוון לרוסים בעניין מעורבות ארה"ב בלחימה בסוריה, בעקבות מתקפת הנשק הכימי

זהב למשלוח לקראת חודש יוני השנה, טיפס בשיעור חד של 1.75% ל-1,369.40 דולר האונקייה במסחר בקומקס Comex  בניו יורק, הרמה הגבוהה ביותר שלו מאז 5 באוגוסט 2016, כשחוזים עתידיים על זהב נסחרו ברמה גבוהה של 1,371 דולר. מאז גלשו מחירי הזהב בחוזים עתידיים לרמות נמוכות יותר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מחיר המתכת היקרה זינק בעיקר לאחר שהנשיא טראמפ הזהיר את רוסיה "להתכונן" למתקפת טילים בסוריה, כתגובה לשימוש בנשק כימי, שככל הנראה הוצא לפועל על ידי הממשלה הסורית, בראשותו של נשיא סוריה באשר אסאד. הנשיא טראמפ גם ביקר את ממשלת רוסיה בהתבטאות נדירה ביום ראשון וגינה בחריפות את התמיכה שמעניק הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין למשטרו הרצחני של אסאד. טראמפ כתב ב"ציוץ": "התכונני רוסיה, כי טילים עומדים להגיע, חמודים, חדשים ו'חכמים'! עליכם לחדול להיות שותפים עם החיה ההורגת בגז, שרוצח את בני עמו ונהנה מכך".

נכסי השקעה כזהב ואגרות חוב של ממשלת ארצות הברית, נחשבים בקרב המשקיעים, כאופציות פחות מסוכנות להשקעה - והן היו לאפיקי ההשקעה מבוקשים ביותר לאחר התבטאות הנשיא.
המשקיעים חיכו בסבלנות שהזהב ישבור את השיא הקודם שלו מאוגוסט 2016 באזור ה-1,377 דולר האונקייה, שיזניק את ערך המתכת הזו, לשיאים שלא נראו מאז חודש מארס 2014.
הזהב טפס ועלה גם לאחר הנתונים האחרונים על בלימת האינפלציה. משרד העבודה דיווח ביום רביעי, כי מדד המחירים לצרכן ירד בחודש מארס, בפעם הראשונה מזה 10 חודשים, ירידה שנבעה ככל הנראה מהוזלת במחירי הדלק.


המשרד דיווח עם זאת, שמדד CPI Core המודד את שיעור עליית האינפלציה בארצות הברית, ללא רכיב מחירי האנרגיה והמזון, עלה בשיעור של 0.2% והביא את הרמה השנתית שלו לגידול של 2.1%, העליה המשמעותית ביותר מאז פברואר 2017.

למרות הנתונים הלא קלים של עליית מדד ה-CPI, המשקיע באג"ח ומנהל חברת דאבלליין  DoubleLine ג'פרי גאנדלאך, אמר באחרונה לרשת CNBC שהוא עוקב אחר ההתפתחויות מקרוב. "הזהב ככל הנראה לא יהנה ממונטום מעל רמה של 1,350 דולר, אך מאידך הוא איננו יורד. כך שהעליה המסתמנת היא בשוליים. זה יהיה מעניין לראות לאן הוא יפנה מכאן. כלפי מעלה או כלפי מטה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE