הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא נאשר עסקאות שמטרתן יצור נשק המוני"
"אנו רוצים לתרום את חלקנו בצמצום מתקפות הירי ההמוניות" הכריזה סגנית נשיא המוסד הפיננסי שהודיע על הפסקת ההלוואות ללקוחותיה העיסקיים מענף הנשק המייצרים את כלי ההרג. לאחר ההודעה נרשמה ירידת מניות הבנק בשעור של 1.1% והן נסחרו ב-30.13 דולר למנייה

בנק אוף אמריקה יחדל להלוות כספים ללקוחות עסקיים, המייצרים כלי נשק בסגנון צבאי, לשימוש אזרחי, והוא המוסד הפיננסי האמריקאי ה"טרי" ביותר, שמתנה את יחסיו עם יצרני נשק, כתגובה לירי ולטבח בבית הספר התיכון בפלורידה. "אנחנו רוצים לתרום את חלקנו בכל דרך שבאפשרותנו, כדי לצמצם את מתקפות הירי ההמוני הללו." אמרה סגנית הנשיא אן פינוקאן ממקום מושבה במטה ענק הבנקאות, בשארלוט, צפון קרוליינה, ביום שלישי, בראיון לרשת הטלוויזיה של בלומברג.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




"ישנם מספר יצרנים של נשק בסגנון צבאי, שהם לקוחות שלנו", אמרה פינוקאן, "אנחנו במשא ומתן עימם. הבהרנו להם, שאין בכוונתנו להמשיך במדיניות הקיימת. לא נממן ולא נאשר עסקות כאלה, שהכסף שלנו מיועד ליצור נשק המוני בסגנון צבאי".
הבנק מעניק הלוואות או משמש כחתם לעסקים רבים, המייצרים נשק, אמרה פינוקאן, מבלי לזהות באילו חברות מדובר. לדבריה, תגובת יצרני הנשק למהלכי הבנק האחרונים היתה "מעורבת". "ישנם כאלה שחושבים לצמצם את תיק ההשקעות שלהם ושאנחנו נמשיך לעבוד איתם, וישנם אחרים שחושבים אחרת", אמרה פינוקאן.

היא נשאלה האם בנק אוף אמריקה ינקוט מדיניות דומה כלפי עסקים קמעונאיים, שמוכרים נשק בסגנון צבאי ולא רק יצרנים, היא ענתה שצעד כזה הוא מורכב יותר, משום שהוא כולל "זכויות אזרח ומתייחס לתיקון השני לחוקה", "זה דיאלוג ציבורי מעולה, אבל אנחנו עדין רחוקים ממנו," היא ציינה.

המניות של בנק אוף אמריקה ירדו בשעור של 1.1% ביום רביעי בבוקר ונסחרו ב-30.13 דולר המניה. בנק אוף אמריקה הוא הבנק השני בגודלו בארצות הברית בהיקף נכסיו והחל את המגמה הזו של ניתוק קשרים עם יצרני נשק בסגנון צבאי לשימוש אזרחי, לאחר הירי ההמוני ב-14 בפברואר, שבו נהרגו 17 בני אדם בבית הספר התיכון מארז'ורי סטונאן דוגלאס בפארקלאנד, פלורידה.

הטבח ההמוני חידש את הקריאות מכל קצוות ארצות הברית להגביר את הפיקוח על הנשק, דרישות שנידחו על ידי איגוד הרובאים הלאומי  (הפועל למען התחמשות אזרחים לטובת שמירה על חייהם ורכושם, ברוח החוקה) וארגונים אחרים, שציטטו כולם את החוקה שמתירה במפורש נשיאת נשק לצרכי הגנה.

בחודש מארס הודיע גם בנק סיטי גרופ, על מגבלות חדשות שקשורות עסקית עם יצרני נשק מקרב לקוחותיו ודרש מהם לחדול ממכירות נשק ללקוחות מתחת לגיל 21, או לכאלה שלא עברו בדיקה יסודית של הרקע שלהם.
נציגי הבנק שמטה ממוקם בניו-יורק, מסרו כי הם דורשים מלקוחותיהם להמנע ממכירת תחמושת לכלי נשק בעלי קליבר גדול, כדי לנוע אגירת מלאי תחמושת, המאפשר ירי וטבח המוניים.
גם אמלגמייטד בנק, הודיע על מגבלות דומות בשבוע שעבר וציין, כי לא יוסיף להשקיע מנכסיו ב"חברות שמייצרות או משווקות כלי נשק ותחמושת", נציגיו ציינו כי הבנק יבוא במשא ומתן עם יצרנים ומשווקים בכירים בתעשייה הזו, כדי לנסות ולמצוא "דרכים יעילות" לצמצם את התופעה.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE