הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תנודתיות המחירים הקיצונית הולכת וגוברת וגורמת לשוק המשקיעים לעבור מאופטימיות לפסימיות בפרק זמן של דקות ולעיתים בשניות בודדות בלבד
חוסר היציבות בשווקים המלווה בפרסומים מטרידים, בהם גם נאומו של טראמפ והיחסים הבעייתיים עם סין, תורמים לעצבנות ולתחושת חוסר וודאות של המשקיעים בוולסטריט. מומחים אומרים שמצב זה יכול להתאזן ולהתייצב במהלך השנה

אם אתם הופכים לעצבניים או מוטרדים ממדד הדאו ג'ונס שנוטה ללא הרף למטה ולמעלה בהפרשים של מאות נקודות ביום נתון אחד – מומלץ שתיקחו נשימה ותחזיקו את עצמכם חזק. העידן שבו השווקים היו תחת פעילות רגועה עם תנודות מחירים קלות הגיע לקיצו. ההתנהלות הנורמלית החדשה בוולסטריט מערבת תנודתיות קיצונית, מדד הדאו ג'ונס של חברות התעשייתיות צבר מוקדם יותר השנה ירידה ממוצעת של כ- 1,000 נקודות ותנודתיות מחירים קיצונית הולכת וגוברת המייצרת תהליך הפוך שיכול לשנות את הלך הרוח של השוק מאופטימיות לפסימיות בפרק זמן של דקות ולעיתים בשניות בודדות בלבד.

שלוש מהירידות החדות ביותר שרשם הדאו ג'ונס מאז הקמתו לפני 122 שנים כוללות את נפילת השיא שלו ב- 1,175 נקודות ב- 5 בפברואר השנה. לפני כשבוע, ההשתוללות הפראית שלו הצניחה אותו ב- 767 נקודות, בניגוד לסוף יום המסחר שהסתיים בירידה כוללת של 572 נקודות, מה שממחיש את העובדה שמגמת התנודתיות חוזרת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



במהלך שנת 2018 התרחשו כבר 27 ימי מסחר שבסופם מדד מניות 500 החברות המובילות עבר תנודה בדמות ירידה או עליה של לפחות 1% וזאת בהשוואה לסה"כ 8 ימים כאלו בשנה החולפת, זאת לפי נתוני הדאו ג'ונס. במידה וקצב מגמת התנודתיות סביב אחוז אחד ימשיך כך עד סוף השנה, הדבר יציב את מניותיהן של החברות הגדולות במגמה התנודתית הגדולה ביותר שלהן מאז המשבר הפיננסי של שנת 2008.

רכבת ההרים הזו נושאת על קצוותיה גם את המשקיעים שכל העת מונעים ממטח של כותרות ראשיות מטרידות בתקשורת בשלל נושאים היוצרים חוסר וודאות מורכבת יותר כמו:
מלחמת ההצהרות בין ארה"ב לסין לגבי הטלת מכסים הדדיים ומלחמת סחר. שורה של הצהרות הנוגעות לשווקים בחשבון הטוויטר של הנשיא טראמפ. רצף ידיעות מטרידות בנוגע לפייסבוק ומשבר פרטיות המידע שברשותה. ידיעות אודות עיכובים בתעשיית הרכבים האוטונומיים. דאגות ההולכות וגוברות מחשש לעליות שערי הריבית והאינפלציה.

"סביבת השוק השתנתה," ומשקיעים מבצעים הערכה מחדש לסיכונים שעומדים לפתחם, כך אמר ללקוחותיו בדו"ח מיוחד שהוציא מייקל פר, נשיא של הפירמה לניהול פיננסי "Farr, Miller & Washington" שבוושינגטון די.סי. "עם כל חוסר הוודאות",  כך כתב, "השווקים יגיבו בהתאם ובהתאם לכך, יהיו שינויים גדולים יותר במחירים". בניסיון להרגיע את עצביהם המתוחים ממילא של המשקיעים, מומחי וולסטריט אומרים כי השקט שאפיין את שנת המסחר הקודמת, שדחפה לגידול במדד הדאו ג'ונס בהיקף של 25% הייתה בגדר חריגה משמעותית מהנורמה וככל שתנודות המחירים יהיו גבוהות יותר בתחילת השנה כך הן יהפכו לנורמאליות יותר לקראת סופה.

"היכולת לחוות את נקודת הרתיחה בשווקים היא אלמנט מולד אצל משקיעים", כך אמר ג'ון סוואני, שותף בכיר לפירמת New York Investment Management העוסקת בהקצאת נכסים אסטרטגיים. "כרגע זה מרגיש גס ונכון לעכשיו התחושה היא לא ממש נעימה. אולם בטווחי הזמן הקרובים, המשקיעים יאלצו לקבל את העובדה שמאזן החשבון שלהם יהיה מעט יותר 'קופצני' ביחס לשנה שעברה." אולם, טיסה עם מכות קלות בכנף, כך אומר סוואני, אין פירושה שמשקיעי וול סטריט צריכים לנטוש את תוכניותיהן הפיננסיות לטוחי הזמן הארוכים. בהתייחס למשבר הפיננסי של שנת 2008 או לפיצוץ בועת ההיי-טק בשנת 2000, הוא אומר כי השוק חווה זמנים גרועים הרבה יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE