הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נערכים למשחקים האולימפיים לוס אנג'לס 2028: פרויקט ענק לשיפור התחבורה הציבורית ב- LAX
לאחר המתנה רבה מועצת העיר אישרה באופן סופי את פרויקט ה- People Mover לכיוון שדה התעופה LAX. העבודות תצאנה לדרך השנה, והשירות בו צפוי למרץ 2023. לפרויקט יוקצו כ-5 מליארד דולרים כחלק ממאמץ נרחב של הרשויות לשפר את התשתיות באזור על מנת לצמצם משמעותית את עומסי התנועה בו, לקראת המשחקים האולימפיים בעוד כעשור

אלו שזה עתה נחתו בשדה התעופה הבין-לאומי של לוס אנג'לס ומתניידים ממנו באמצעות רכב, מכונית מסחרית , אוטובוס, מעבורת או מונית אין כל ברירה אחרת אלא לעמוד על המדרכה בה שורר הכאוס אל מחוץ לטרמינל. שם הם נאלצים להמתין בתורים, לעיתים למעלה מחצי שעה, כאשר הנהגים מגיעים לאסוף את הנוסעים תוך שהם מתעמתים בינם ובין עצמם בתוך סבך של טורי מכוניות זוחלות בפקקי תנועה דחוסים במיוחד.

אולם, בעוד חמש שנים מעכשיו, הגדרת החוויה של ההתניידות אל עבר שדה התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס וממנו עשויה להשתנות. העיר נעה קדימה עם שאיפותייה שהתעכבו משמעותית עד כה בנוגע לפרוייקט התחבורה הציבורית שיחבר את שדה התעופה המרכזי שלה אל עבר מערכת התחבורה של מחוז לוס אנג'לס עצמו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום הדמיה


לצלילי מחיאות הכפיים של הקהל המריע שהתכנס ברחבת עיריית לוס אנג'לס, הוכרזה תוצאת ההצבעה האנונימית שהסתיימה באישור תוכנית שתקצה סכום של עד 4.9 מליארד דולר לתיכנון, בנייה, תפעול, ותחזוקת רכבת על גבי מסילה מוגבהת. הרכבת תנייד נוסעים פנימה והחוצה משטח הטרמניל המרכזי של שדה התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס אל עבר מתקן להשכרת רכבים, מסוף תחבורה, ולתחנת מטרו על קו ה Crenshaw.


ה- People Mover הוא חלק ממאמץ רחב יותר של רשויות לוס אנג'לס לשפר את התחבורה באזור הפקוק להחריד של אזור דרום קליפורניה וזאת לפני אולימפיאדת הקיץ ב- 2028 שצפויה להיערך בעיר. הפרוייקט יחל על הקרקע כבר השנה, והשירות בו צפוי להתחיל במרץ 2023. 

יצירת אמצעי תחבורה יעילים המקושרים אל LAX שאינם כרוכים בנהיגה ברכב פרטי, מגיעים באיחור של שנים או לעיתים אף של עשורים ביחס לשדות תעופה בקנה מידה עולמי אחרים המקבילים לו. כאשר נפח הטיסות עולה ותנועת הרכבים הפרטיים בכבישים הופכת לצפופה יותר באזור דרום קליפורניה, נוסעים הנכנסים אל LAXויוצאים מימנו למדו על בשרם כי תהליך שכזה יכול להיות כאוטי, מתיש ובלתי צפוי. "אז, התשובה הקצרה היא, 'או! סוף סוף!,'" אמרה ג'נווייר ג'יאולינו, פרופסורית לתיכנון תחבורתי מאוניברסיטת דרום קליפורניה USC)). "לוס אנג'לס נמצאת תחת מחסור משמעותי של עורק תחבורתי לשדה התעופה זה זמן רב מאוד.זה מרכיב חשוב מאין כמוהו לשדה תעופה גדול שתקוע במרחב עירוני ראשי. " נכון להיום, נוסעים ועובדי שדה התעופה העושים שימוש בתחבורה הציבורית להגעה לשדה חייבים לרדת מרכבת המטרו בתחנת Aviation/Lax המצוייה על גבי הקו הירוק ולעבור לנסיעה באוטובוס הממתין להם בתחנה זו אל עבר שדה התעופה.


צילום הדמייה


תכנונים מוקדמים יותר של הקו הירוק, הראו כי תחילה הוא תוכנן להגיע ישירות אל שדה התעופה. אולם, בשנות ה- 80 המוקדמות, טכנולוגיות בעבור פתרונות כמו " "People Moversלא היו כה נפוצות, לפחות אל מחוץ לגבולות דיסנילנד. גורמים רשמיים שהיו מעורבים בפרויקט לא יכלו להחליט כיצד לבנות את התחנה באופן המתאים ביותר במרחב הטרמינל הבנוי בצורת פרסת סוס. תוכנית ההרחבה, בסופו של דבר לא יצאה אל הפועל בשל מחירה הגבוה (פי 3 מהמתוכנן), שכללה בניית נוסף באורך 20 מיילים מNorwalk אל עבר Redondo Beach

צוותי בנייה בנו קטע רכבת המסתעף מהקו הירוק, לכוונו של שדה התעופה. המסילות הללו חוברו זה עתה, לקו ה Crenshaw. מסילה זו באורך 8.5 מיילים צפוייה להתחיל להיכנס לפעולה מאוחר יותר בשנה הבאה. תחנת מטרו בעלות של 200 מליון דולר שתוקם ברחוב מספר 96 ואזור ה Aviation Boulevardתשרת כנקודת מעבר ממערכת התחבורה הציבורית אל עבר ה People Mover. ההגעה למסופיו של LAX מתחנת הרכבת תהיה מתוזמנת בכ- 10 דקות, כך אומרים גורמים רשמיים בשדה התעופה. רכבות ה People Mover ינועו ללא נהגים ועל גבי מסילות צרות יותר באופן יחסי לאלו של רכבת קלה. הרכבות יצאו כל 2 דקות בערך, במהלך 24 שעות ביממה ויוכלו לנייד בהן כ 10,000 איש בשעה. הרכבת מתוכננת לבצע שלוש עצירות במרכז האזור המיועד לנוסעים הממריאים מ LAX ובאיזור הנוסעים הנוחתים בו, ובאזורים אלו נוסעים יוכלו להתחבר במהירות אל הטרמינלים השונים ולמסועי הולכי הרגל.


צילום הדמייה

ממזרח לשדה התעופה, ה-People Mover יתחבר לאזור תחבורת הקרקע ובו נוסעים יוכלו להמתין כדי לאיסוף ע"י חברים או ע"י נהגי הנסיעות השיתופיות, או מעבורות אוטובוסים (שאטלים) לבתי המלון הסמוכים או מגרשי חנייה. כאמור, זהו שיפור שגורמים רישמיים אומרים כי יביא להפחתה ניכרת בעומסי התנועה בסביבות הטרמינלים השונים. "אם ישנו מיקום מרכזי להורדתם והעלאתם של נוסעים אל מחוץ לתחום הצורה המעוגלת של LAX, הרי שהדבר יביא לזרימה תחבורתית יעילה הרבה יותר," כך אמרה ג'נווייר ג'יאולינו. התחנה האחרונה של הPeople Mover תהיה בסמוך לכביש המהיר מספר 405 ובו מתוכנן לקום אזור המיועד להשכרת רכבים. העבודה המאסיבית על גבי האזור שבעבר היה שכונת Manchester Square יחסל סופית את הצורך להמתנת רכב פרטי לעבר אזור השכרות הרכב, שאוסף 1 מכל 5 נוסעים הנוחתים בשדה.

החוזה לבנייה ותפעול  של ה-People Mover הוא אחד הגדולים שנוצרו אי פעם בהיסטוריה של העיר. קבוצת החברות שזכתה במכרז ידועה בשם  LAX Integrated Express Solutions או LINXS. החברות הנמנות עם קבוצה זו כוללות בין השאר את יצרן הקרונות Bombardier Transportation וענק הבנייה Fluor Enterprises . הצעת המחיר של קבוצה זו היא של 4.895 מליארד דולר והיא הייתה נמוכה יותר ב 4% מהערכת המחיר של גורמי שדה התעופה הרישמיים ונמוכה ב- 700 מליון דולר ביחס להצעות מקבילות, כך מוסרים גורמים רישמיים. ההצעה כוללת את הבנייה עצמה ומוערכת בהיקף של 1.95 מיליארד דולר. שדה התעופה יבצע את התשלום ל LINXS ב- 6 חלקים בין השנים 2019 עד 2022, וזאת רק כאשר הקבוצה תעמוד ביעדיי הבניה שהוקצו לה. 

הסכם בעל תנאים פיננסיים כאלו הוא סטנדרט מקובל בפרוייקטים מסוג זה באירופה, והוא נועד כדי לעודד רצף בניה אחיד ללא הפסקות, מאחר ואותה קבוצת חברות תקבל תשלום גם בעבור תחזוקה ותפעול של מערכת הרכבות, אך אמרה ג'יאולינו. צעדי ענישה מנהלתיים נוקשים נבנו בחוזה הפרוייקט זאת כדי למנוע חריגה בעלויותיו ועיכובים בלוחות הזמנים, שהם הבעיות הנפוצות ביותר בכל הקשור בפרויקטי בניה בקליפורניה.

כ 3.8 מליארד דולר מכלל העלויות לבנייתו ותפעולו של הפרויקט יגיעו מהכנסות שדה התעופה.
התאגדות החברות השונות תחת קבוצת  LINXSתנפיק איגרות חוב פטורות ממס כדי לשלם את החלק הנותר מהפרויקט, ושדה התעופה מצידו ישלם את עלויות המימון, מה שיביא לעלות כוללת של כל 4.9 מיליארד דולר. לאורך תקופה של 25 שנים מרגע ההפעלה, גורמים רשמיים בשדה התעופה יבצעו תשלומים שנתיים על מנת לכסות את עלויות התפעול והתחזוקה. בסוף תקופה זו, בשנת 2048, החברות המאוגדות תחת הקבוצה העיסקית ישיבו את השליטה על ה People Mover בחזרה אל הנהלת LAX במצב בו המערכת ניתנת לתפעול ולשימוש ל- 5 שנים נוספות קדימה, כך אומרים גורמים רישמיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE