הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט טראמפ? מחירי הדירות במגדל טראמפ צנח מאז המירוץ לנשיאות
לפני שנהרג בשריפה בביתו, טוד בראסנר ניסה למכור את דירתו בקומה ה-50, אך לא מצא קונה שמוכן למחיר שדרש. מומחים בתחום מעידים: מאז שטראמפ הודיע כי הוא מתמודד לנשיאות ארצות הברית - המחירים רק יורדים. ככה זה בעיר שרובה דמוקרטים

עבור טוד בראסנר, סוחר אמנות שמצא את מותו בסוף השבוע שעבר בשריפה שפרצה בדירתו ב"מגדל טראמפ", החיים בגורד השחקים הניו-יורקי שבו התגורר מזה שני עשורים הפכו לבלתי נסבלים מאז שדונלד טראמפ הכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ערך הנכסים ירד. מגדל טראמפ


הניסיון של בראסנר למכור את דירתו שנמצאת בקומה ה- 50 של הבניין - שמשמש גם כמעונו המוזהב של טראמפ בניו יורק וגם כמטה של אימפריית העסקים שלו – יכול לסמל את האופן שבו גורד שחקים שבעבר הגדיר את מה שנחשב 'יוקרה' איבד מזוהרו.

בעיר שבה יש רוב מוחץ למפלגה הדמוקרטית, בניין בשדרה החמישית הנושא את שמו של נשיא רפובליקני כבר אינו חביב על רבים מתושבי ניו יורק, ומתמודדים חדשים בקרבת מקום כבר מאפילים עליו בשוק דירות היוקרה. סוכני נדל"ן בעיר מציירים תמונה לפיה הירידה במחירי הדירות במגדל גדולה יותר מזו שנרשמה בנכסים דומים.

חבריו של בראסנר, שמת בשריפה שפרצה בשבוע שעבר ואשר כילתה את אוסף גיטרות הוינטאג' שלו ביחד עם יצירות אמנות של אנדי וורהול, מספרים שהוא החליט למכור את דירתו בת ה-1137 רגל מרובע לאחר שנמאס לו מהנוכחות הקבועה של מאבטחים חמושים וסוכני השירות החשאי בבניין.

אך בראסנר, ששילם על דירתו 525,000 דולר כאשר רכש אותה ב-1996, לא הצליח למצוא קונה שיהיה מוכן לשלם אפילו סכום שמתקרב ל- 2.5 מיליון דולר  –  השווי של הדירה שבו נקב בראסנר בהצהרה על פשיטת רגל שמילא ב- 2015.

אתר הנדל"ן StreetEasy מדווח שדירה דומה בגודלה לדירתו של בראסנר במגדל טראמפ נמכרה בדצמבר האחרון תמורת סכום של 1.8 מיליון דולר, לאחר שהוגדרה בפרסומים כ"מתומחרת למכירה".

רבים מבנייני היוקרה הישנים יותר ב-East Side  של ניו יורק איבדו מערכם בעקבות השלמתם של פרויקטים חדשים שהציעו מגדלים גבוהים יותר במחירים גבוהים יותר. למרות זאת, מומחים וסוכני נדל"ן מציינים שההנחות במגדל טראמפ, שנפתח ב- 1983, היו גדולות יותר מהממוצע בשוק.

לפי אתר הנדל"ן הניו יורקי CityRealty.com, מאז 2015 המחירים במגדל טראמפ צנחו ב- 30% לרגל מרובע בהשוואה לירידה של 8% בלבד בנכסים דומים ב-East Side מנהאטן. 


השריפה בה נהרג טוד בראסנר בשבוע שעבר


"ברור לגמרי שלמועמדותו של טראמפ לנשיאות ולהיבחרותו למשרה היה אפקט שלילי על שווי הנדל"ן של מגדל טראמפ", אומרת וונדי מייטלנד מסוכנות הנדל"ן Brown Harris Stevens, אשר בשנה שעברה הציעה למכירה דירת שלושה חדרים של לקוח מתעשיית האופנה במגדל תמורת 7.5 מיליון דולר, אך לא הצליחה למכור אותה. מייטלנד מציינת ש"במגדל טראמפ יש כעת 22 דירות שמוצעות למכירה, וזוהי הצהרה בפני עצמה", לאור העובדה שב- 2015 הוצעו למכירה רק מחצית המספר הזה. 

אורחים שמגיעים למגדל טראמפ נאלצים כעת לעבור בדיקות ביטחוניות של סוכני השירות החשאי שמזכירות את הבדיקות בשדות התעופה. בראסנר התלונן בזמנו שהוא נאלץ להמתין שעות כדי להיכנס לבניין כאשר הנשיא טראמפ נמצא בעיר.

מייטלנד ייעצה ללקוח שלה לשבת ולהמתין עד שהמחירים במגדל טראמפ ישובו לעלות ובינתיים ליהנות מהדירה שלו כאשר הוא נמצא בעיר לתצוגות אופנה. היא מתארת את סידורי הביטחון העכשוויים במגדל כ"לא כל כך כיף", אבל גם רואה בכך יתרון: "האנשים שמתגוררים שם יכולים להיות בטוחים שהם נמצאים בבניין הדירות הכי בטוח בעיר, אם לא בעולם כולו", היא אומרת.

ריצ'רד טיאר, איש מכירות מסוכנות הנדל"ן Keller Williams NYC, אומר שכמה מבעלי הדירות במגדל רוצים כעת להרחיק את עצמם מטראמפ לאחר הבחירות ולכן הם מציעים את דירותיהם למכירה.

"יש אנשים שרוצים להתנתק מהבניין בגלל השם שלו", הוא אומר. "כמובן שיש להם דעות פוליטיות שונות מאלו של טראמפ והם פשוט לא רוצים שום קשר אליו".

מאידך, טיאר מציין שתושבי חוץ רבים דווקא שמו את עיניהם על מגדל טראמפ, והם רואים ברכישת דירה בבניין של נשיא ארה"ב "משהו מגניב".

דוברת החברה שמנהלת את הדירות בבניין טראמפ, אמנדה מילר, אמרה בתגובה ש"הבניין ממשיך להיות אייקון עולמי".

לא כל נכסיו של טראמפ בעיר חווים את אותה התופעה. פרויקטים חדשים יותר כמו "המקום של טראמפ" (Trump Place), שבנייתו הושלמה בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000 ב- West Side ליד Lincoln Center דווקא רשם עליות מחירים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE