הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צמיחה בבניית מבני דיור בעבור מעמד הביניים ברובע קווינס שבניו יורק מעוררת את השוק
מדובר בתהליך שמתרחש ב-5-10 שנים האחרונות וצבר תאוצה לאחרונה. רובע מנהטן המפורסם מזדחל הרחק מאחור

רוב האנשים עושים מאמצים כבירים כדי לחיות בתוך העיר ניו יורק, אולם רבים המחפשים בית במחיר נגיש למעמד הביניים מוצאים אותו דווקא באזור Queens. לאחרונה, בניית בתי המגורים פורחת ברובע הניו יורקי. בחודש פברואר, כמעט חצי מהתחלות הבניה של בתי מגורים היו ברובע Queens, זאת לפי גורמים רישמיים בעיר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



החטיבה לפיתוח כלכלי בניו יורק (NYCEDC) רשמה 2,847 יחידות דיור חדשות בחודש פברואר, יחד עם 1,234 מתוכן המצויות בQueens-, או כ-43% מכלל הדירות החדשות בחמישה רובעי העיר ניו יורק. "נכסי הנדל"ן בQueens- הם בהחלט הדבר החם בימים אלו" אומר רוב מקיי, דובר מטעם החטיבה לפיתוח הכלכלי של Queens.

מספרי יחידות הדיור שנבנו ב-Queens נכון לחודש פברואר קפץ בכ-300% בהשוואה לממוצע החודשי על פני 12 החודשים הקודמים, כך מסרו גורמים רשמיים ב-NYCEDC-. על פי נתוני NYCEDC, זו הייתה עלייה גדולה הרבה יותר בהשוואה לכל חלק אחר בעיר. הקפיצה, היוותה את "רמת הבנייה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2015," נכתב בדו"ח חטיבה לפיתוח כלכלי.

אחת הסיבות המשמעותיות לכך ש-Queens צוברת תאוצה בהיצע הנדל"ן למגורים שלה, הוא "הפרוייקט העצום" הנבנה בלונג איילנד סיטי, כך טוען דובר החטיבה שון וויליאמס. לונג איילנד סיטי מהווה את החלק המערבי של הרובע והיא קרובה באופן יחסי לאזור מיד טאון.

מקיי הסכים כי לונג איילנד סיטי היא בהחלט "הסיפור המרכזי" לפריחת הנדל"ן למגורים. יחד עם זאת, הוא אומר כי גם בניית בתי המלון נמצאת בתנופה. "עברנו ממצב שבו יש שמונה מלונות אל מצב שבו כעת יש 30 מלונות באזור לונג איילנד סיטי וזאת רק תוך 10 שנים" הוא הוסיף.

באותה התקופה על סמך המחקר של ה-NYCEDC-, רובעי ה-BRONXו-Staten Island צברו אף הם יחידות מגורים, אולם בקצב נמוך בהרבה בהשוואה לזה שבקווינס. Manhattan ו-Brooklyn היו כאמור אלו שהזדחלו מאחור בכל הנוגע להגברת היצע יחידות הדיור החדשות.

מחיר השכירות הממוצע ממשיך לעלות בכל רחבי העיר, אולם באופן הדרגתי. מחיר השכירות הממוצע בעיר עומד נכון לעכשיו על 2,750$. מדובר בעלייה של 0.5% ביחס לשנה שעברה. רוב מצבורי היצע הדירות החדשות למגורים בקווינס מגיע מכ-12 פרוייקטים חדשים של דירות הנמצאים תחת פיתוח.

דובר מטעם נשיאת רובע קויינס, מלינדה כץ, סירב להגיב בעניין הנתונים המספריים המגיעים מ-NYCEDC. הוא אמר כי "איננו עוקבים אחר נתוני דיור ברובע". לעומת זאת, נשיא לשכת הסחר של Queens תומאס גרץ' אמר על פריחת הנדל"ן כי "חיכינו שמישהו יבחין במגמה הזו כבר זמן מה. Queens הפכה למאוד פופולארית והדיור במחיר הנמוך שנמצא בה מהווה אלטרנטיבה אמיתית לרבים מתושבי העיר." הוא הוסיף כי מספרי בתי הדיור משקפים את המגמה המתרחשת ב-5-10 השנים האחרונות. "ממש עכשיו, יש ברשותנו בין 20,000 ל 40,000 יחידות דיור הנבנות באופן מרוכז בתחומי לונג אילנד סיטי וכמו כן, בחלקים מסויימים של אזור Jamaica, שהוא אזור שגם נמצא בעלייה", כך אמר.

מקיי טוען בנוסף גם שאזורי Rockaways נמצאים בפריחת נדל"ן אף הם. הוא צופה כי שוק הדיור למגורים באזור Queens ימשיך במגמת גדילה בקצב מהיר. שכר הדירה הממוצע בקווינס עומד על 600$ פחות משכר הדירה הממוע בתוך העיר. בחודש החולף מחיר השכירות הממוצעת למגורים בקווינס הייתה בעלייה קלה ועמדה על 2,182$, זאת לפי הפירמה Queens Rental Market Report
.

"שכר הדירה הממוצע לדירת סטויו ירדה ב 0.3%, מהמחיר של 1,811.03$ אל 1,805.77$. מחיר שכר הדירה הממוצע בעבור דירת חדר שינה אחד עלה ב 1.8% מהמחיר של 2,082.70$ אל המחיר של 2,120.66$," זאת לפי הדו"ח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE