הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכם NAFTA החדש קרוב לסגירה בין ארה"ב, מקסיקו וקנדה- כך על פי סגנו של טראמפ, מייק פנס
ההסכם, שנחתם ב-94', הביא לסחר בהיקף של 616 מיליארד דולר בין ארה"ב למקסיקו בשנה שעברה. כעת הגיעו המעצמות להסכמות חדשות

עסקה לגבי הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) עשוייה להיות מושגת בפרק זמן של מספר שבועות, כך אמר סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לעיתונאים במהלך שהותו בלימה בירת פרו, במסגרת וועידת המדינות האמריקאיות. פנס אמר כי הוא היה "מלא תקווה" כי מקסיקו, קנדה וארה"ב יהיו קרובות להשגת הסכם משותף בנוגע להסכם הסחר המתגבש.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




ההסכם התלת צדדי הישן בן מספר העשורים, היה מטרה לחיצי הביקורת של הנשיא טראמפ באופן תדיר, בכל הנוגע לריבוי החסרונות מצדה של ארה"ב בסחר עם מקסיקו וקנדה וכמו כן על העתקת מיקומן של חברות אמריקניות רבות ומשרות של אמריקנים רבים אל עבר מדינות אחרות  כתוצאה מהרגולציות.

התוצרים והשירותים המגיעים מארה"ב הנסחרים עם מקסיקו הוערכו בסכום בהיקף של 616.6 מיליארד דולר בשנת 2017, עם גרעון מסחרי של 64.1 מיליארד דולר. שיחות הנוגעות לחידוש ההסכם, שנוסד ב-1994, החלו באופן כמעט מיידי מאז שטראמפ נכנס לתפקיד לפני כשנה. הוא הזהיר כי אם ההסכם לא ינותב באופן שיטיב יותר עם ארה"ב ויגן טוב יותר על האינטרסים שלה, וושינגטון תצא חד צדדית מההסכם. שני ראשי המדינות, הן של קנדה – ראש הממשלה ג'סטין טרודאו והן של מקסיקו – אנריקה פנה נייטו, השמיעו טענות נגד שינוי ההסכם שערכו מוערך ב-1.2 טרילון דולר.

הסחר המשותף לארה"ב – מקסיקו גדל משמעותית מאז יסודו של 
NAFTA, יחד עם ארה"ב כשותפה המסחרית הגדולה ביותר של מקסיקו בכל הקשור לסחורות ומקסיקו כשותפה למסחר השלישית בגודלה של ארה"ב. בתרחיש שבו טראמפ יבטל את ההסכם ויפרוש ממנו, מומחים אומרים כי מהלך זה יעלה למקסיקו במחיר של 950,000 משרות המאופיינות בכישורים, נמוכים מה שיגרום להורדת צמיחת התוצר המקומי הגולמי במקסיקו ב-0.9 אחוזים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE