הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריף בקליפורניה על תעלומת מותם של בני משפחת הארט: "אני כבר לא מגדיר זאת כתאונת דרכים"
שלושה ילדים עדיין נעדרים. התקבלו עדויות על התעללות והרעבה מצד האמהות. רמת האלכוהול בדמה של הנהגת עמדה על 10%. החקירה בעיצומה אך המשטרה עדיין מגששת בערפל כאשר שאלות רבות עדין נותרו ללא מענה, בפרשה המסתורית שהסתיימה בתחתית תהום של צוק בעומק 100 רגל, במחוז מנדוסינו, קליפורניה

מספר פרטים שעלו במהלך חקירת התאונה הטרגית, מאפשרים אולי הבנה מסויימת על שהתרחש,  בין היתר, בנוגע לתקופה שקדמה לאירוע המצער ובעיקר, על כך שהחודשים שקדמו לתאונה היו קודרים. אולי אף מדובר בשנים קשות, לששת ילדיהם המאומצים של ג'ניפר ושרה הארט, שבאופן קבעו התלוננו על פגיעה חוזרת ונשנית מצד האמהות שלהם, כך לפי דיווחי שכנים ועובדת סוציאלית.  


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות משטרה באזור התאונה

הילדים שלמדו בבית, התלוננו בעיקר על כך שנמנע מהם מזון וכי סבלו מיחס גזעני, כך עולה מאחד מדוחו"ת החקירה. ג'ניפר ושרה הארט היו לבנות. הילדים המאומצים היו כהי עור. בימיהם האחרונים, בני המשפחה עזבו את ביתם בוודלאנד, וושינגטון, ונסעו דרומה. מעט ידוע על יציאתם החפוזה לדרך, או על הימים שלאחר מכן, אבל הפרטים האחרונים מעידים על קץ מטריד של הילדים.

לפני שרכב הפנאי-שטח נמצא בתחתית התהום, במצוק הדרך המהירה 101 US ב-26 במארס, רמת האלכוהול בדמה של ג'ניפר היתה מעל המותר לפי החוק לנהיגה וכמה מהילדים היו מסוממים, בשעה שהיא, ככל הנראה במתכוון, החלה להאיץ במרחק של 30 רגל משפת המצוק, ולא בלמה, כך לפי המשטרה, שחוקרת ומתייחסת אל התאונה כאל פשע.

להלן מה שידוע על ימיהם האחרונים. היו דיווחים על פגיעה בילדים בעבר והשכן ברוס דהקאלב אמר, שהוא שמע ממקור ראשון, מהילדים עצמם, האשמות, שהאמהות מונעות מהם מזון וכי הן מתנהגות עמם באופן לא ראוי. כמה שבועות לפני ההתרסקות הקטלנית, דבונט בן ה-15 החל לבקש מדהקאלב מזון, באומרו שהאמהות מענישות אותו באמצעות מניעת אוכל, אמר השכן. זה החל כאירוע חד יומי ועבר לשלוש פעמים ביום. "החלטנו שיש צורך בסיוע מקצועי", אמר דהקאלב.

הוא הזעיק את שירותי ההגנה לילדים (Child Protective Services), ב-23 במארס ועובדי השירות הגיעו מיד לאחר שג'ניפר שבה לביתה מהעבודה, אך היא לא פתחה להם את הדלת. בבוקר שלמחרת המשפחה וכלי הרכב שלה נעלמו. עובדי השירות ניסו לבקר שוב ב-26 וב-27 במארס, אך לא הצליחו ליצור קשר, כך נמסר ממשרד שירותי הרווחה והבריאות של מדינת וושינגטון.

בנוסף, ב-26 במארס, אחת מחברותיה של שרה הארט צלצלה ל-911 וביקשה ביקור של עובד סעד. החברה מסרה שהיא קיבלה הודעת טקסט משרה, בה נכתב, כי היא חולה וכי הטלפון שלה איננו פעיל וכי איש לא ראתה אותה או את בת זוגה. ג'ניפר ושרה נמצאו לצד הילדים מארקיס (19), ג'רמיה (14) ואביגיל (14). דבונט (15), חנה (16) וסיירה (12) עדיין נעדרים. גופה שישית נמצאה במי האוקינוס בשבוע שעבר, אך יידרש זמן עד לזיהויה הסופי, מסרה המשטרה.


בני משפחת הארט. 3 עדיין נעדרים

מה בדיוק קרה לבני משפחת הארט לאחר שהם עזבו את וודלאנד, עדיין לא ברור, אף שהמשטרה מנסה לחבר מספר קצוות חוטים. בשלב מסויים ב-24 במארס, יום לאחר הדיווח לשירות ההגנה על הילד, המשפחה נסעה לניופורט, אורגון, ואז מאוחר יותר באותו ערב, המשיכה למחוז מנדוצ'ינו, כ-400 מייל במורד הדרך החופית מניופורט. בבוקר ה-25 במארס, נקלטה ג'ניפר הארט במצלמות אבטחה בדרך בפורט בראג, כ-15 מייל מדרום לנקודה, שבה המשפחה נמצאה מתה ביום שלמחרת.  הם נשארו באזור עד לפחות השעה 9 באותו ערב, אך מעבר לכך, אין כל מידע אודות התנהלות המשפחה, עד שרכב פנאי השטח שלהם נמצא הפוך בחוף האוקינוס.

בשלב מסויים בין הפעם האחרונה שהמשפחה נראתה באותו לילה וה-26 במארס, כשנתגלתה מכוניתם בתחתית המצוק, כמה שעות לאחר מכן -  נראה שג'ניפר שתתה מספר משקאות. היא זו שנהגה בכלי הרכב ורמת האלכוהול בדמה היתה 10%, כשהרמה המותרת לפי החוק בקליפורניה היא 0.8% בלבד, נמסר מהמשטרה. שרה הארט ושניים מבין שלושת הילדים שנמצאו מתים במקום האירוע נבדקו והוכח, כי יש בדמם דיפנהידרמין, מרכיב פעיל בבנאדריל. הימצאות החומר הזה לא הוכחה עדיין לגבי הילד השלישי. דיפנהידרמין הוא חומר היסטמיני הגורם לנמנום. הדו"ח הטוקסולוגי שוחרר לפרסום ביום שישי.

שריף של מחוז מנדוסינו, טום אלמן תיאר את ההתרסקות כפשע. נראה כי כלי הרכב פנה לעיקול עפר מהדרך הראשית ואז האיץ למרחק של 70 רגל עד ש"התעופף" מעבר למצוק, מסרו השלטונות, לפי נתונים שנלקחו מתוכנת הרכב ומדגם כרית האוויר. באתר לא נראו סימני החלקה, מסרה המשטרה. "אני בנקודה שכבר אינני קורא לזה עוד תאונת דרכים", אמר אלמן. לאירוע לא היו כל עדים, היכולים לשפוך אור על הפרשה המסתורית, שיוכל לסייע למשטרה בחקירתה. עובר אורח גילה את רכב השטח המרוסק למרגלות המצוק.





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE