הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עליית מחירי הדלק: צפוייה תוספת ממוצעת של 200 דולר בהוצאות הבנזין לעומת השנה שעברה
מחירי הבנזין טיפסו ביציבות כלפי מעלה לרמה הגבוהה ביותר שלהם מזה שלוש שנים בכל רחבי המדינה, זאת כתוצאה מעליה במחירי הנפט. בסוף השבוע, היה מחיר הדלק הממוצע 2.68 דולר, עליה של 15 סנט לעומת החודש הקודם וב-28 סנט יותר לעומת שנה קודם לכן, כך מסר ארגון AAA

 משק הבית הממוצע בארצות הברית אמור לשלם כ-200 דולר יותר על בנזין ב-2018 לעומת 2017, כך העריך מנהל האנרגיה האמריקאי ביום חמישי. "זה עומד להשפיע על הארנק של כל הנוהגים ברכב באביב ובקיץ הקרובים, בתקווה שהם ישובו וירדו בסתיו ובחורף הבאים, כפי שקרה בשנים קודמות", מסרה דוברת  AAA ז'אנט קאסלנו. מחיר הבנזין הוא עתה הגבוה ביותר מזה 1,000 ימים, כך לפי האפליקציה הטלפונית Gas Buddy, המאפשרת לצרכנים לראות את השונות במחירי הדלק בתחנות מילוי בסביבה. העליה במחירי הבנזין עלולה לגרום לחלק מהנוסעים, לחשוב פעמיים על תכנית הנסיעה הקרובה שלהם, מסר אנליסט צריכת הבנזין של האפליקצייה, פטריק דה-האן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"בקיץ הזה, יותר מהשנתיים הקודמות, נמצא אנשים שמוכנים לוותר על היציאה שלהם לחופשה, בגלל מחירי הדלק", אמר דה-האן. ברם, רוב הצרכנים ככל הנראה, לא יחשבו פעמיים. בראייה היסטורית, מחירי הדלק עדיין נמצאים הרחק מנקודת השיא שלהם של 4.11 דולר, שהיתה בקיץ 2008. בנוסף הכלכלה האמריקאית החזקה, כולל העלאות שכר שבוצעו באחרונה, יקלו על "הכאב" שבמילוי דלק יקר יותר במשאבות המילוי, אמרה קאסלנו.

העליה האחרונה במחירי הדלקים נובעת מהסיבות הבאות:


עליה במחירי הנפט- מחיר נפט גולמי מסוג ווסט טקסס עלה בכ-10% במהלך 30 הימים האחרונים לכמעט 67 דולר החבית. המשך הקיצוץ בהיקף ההפקה על ארגון אופ"ק (ארגון המדינות יצואניות הנפט) השפיע משמעותית על העליה במחירי הנוזל השחור.

חוסר יציבות פוליטי- חששות מאי יציבות פוליטית במזרח התיכון, כולל האזהרות והביצוע בפועל של מתקפה אמריקאית בסוריה ומלחמת הסחר עם סין.

בעיות זיקוק- בעיות בתחזוקת מתקני זיקוק בארצות הברית, מצב אופייני בתקופה זו של השנה.

מזג אויר חם יותר- עליות המחירים השגרתיות, כשמתקרבת עונת הנסיעות של הקיץ.

להערכת דה-האן, המחיר הממוצע הלאומי יעלה ב-2.75 דולר ל-2.80 דולר לקראת מחצית חודש מאי. ואז ירד קמעה ל-2.55 דולר עד 2.75 דולר עד סוף הקיץ. מנהל האנרגיה האמריקאי העריך, שהמחיר הממוצע יהיה 2.74 דולר הקיץ, מה שאומר שזהו המחיר הגבוה ביותר בארבע שנים וב-26 סנט יותר מקיץ אשתקד.

בחלוקה אזורית, השונות במחירים עצומה. המחיר הממוצע של דלק בחוף המערבי הקיץ מוערך ב-3.22 דולר בעוד בחוף המערבי הוא מוערך ב-2.45 דולר, כך לפי מנהל האנרגיה האמריקאי. חלק מהסיבות מיוחסות לסוגי הדלק המקומיים, תערובות הדלק והיקף ההפקה בארצות הברית.

במטרה לחסוך בדלק, ממליצה קאסלנו לנהגים, לשנות מהרגליהם ולשנות הרגלי צריכה, לבצע שילובי דלקים, לצמצם את מספר הפעמים שהם יוצאים לקניות או לסעוד בחוץ, לנסוע לאט יותר ובאופן חסכוני יותר ולשלב נסיעות רבות יותר על אופניים.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE