הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תא מבודד לשיחות טלפון וטיסה לביקור קבוצת הוקי: שרים בממשל טראמפ ננזפו בשל הוצאות מיותרות
השר להגנת הסביבה סקוט פרואיט ושר הפנים ראין זינקה בזבזו כספים, כך טוענים שני גופי פיקוח על הממשל. הביקורת מגבירה את הלחץ על ממשל טראמפ שמלא גם כך בביקורת על נושאים אתיים

שני גופי פיקוח על הממשל האמריקאי נזפו השבוע בשני חברי קבינט של הנשיא דונלד טראמפ בגלל ההוצאות שלהם בשנה שעברה, ובכך הגבירו עוד יותר את הלחץ המופעל על הממשל בשל טענות על סוגיות אתיות שונים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הביקורת מגבירה אל הלחץ על שרי הממשלה. הנשיא טראמפ


המשרד לפיקוח על פעולות הממשלה (GAO)  הודיע שהסוכנות להגנת הסביבה הפרה את החוק בכך שאישרה הקמת תא טלפון פרטי חסין מרעשים עבור מנהלה סקוט פרואיט בעלות של 43,000 דולר, מבלי להעביר זאת לאישור הקונגרס כנדרש.

החוק אוסר על סוכנות ממשלתית להוציא יותר מ-5,000 דולר על ריהוט, עיצוב או שיפורים במשרדים מבלי להודיע על כך מראש לוועדת ההקצבות בסנאט ובבית הנבחרים. פרואיט אמר במהלך שימוע בקונגרס שהיה צורך בתא הטלפון הזה כדי לנהל את ענייני הסוכנות שלו. התא נבנה בחלל ששימש בעבר לצורכי אחסון במשרדו של פרואיט.


זקוק לשקט כאשר הוא משוחח בטלפון. השר להגנת הסביבה סקוט פרואיט


דוברת בשם הסוכנות להגנת הסביבה מסרה בתגובה כי "הסוכנות לומדת את הדוח בכל הקשור לצורך להודיע לקונגרס על הוצאה מסוג זה, והיא תשלח לקונגרס כבר השבוע את המידע הדרוש".

במקביל, מחלקת המפקח הכללי במשרד הפנים הודיע ששר הפנים ריאן זינקה שכר מטוס בעלות של 12,375 בחודש יוני 2017 כדי להגיע מלאס וגאס לעיר קליספל שבמדינת מונטנה, והדגישה שטיסה זו הייתה "הוצאה שניתן היה להימנע ממנה". זינקה ביצע את הטיסה לאחר שביקר קבוצת הוקי ששייכת לאחד מהתורמים לקמפיין הבחירות שלו לקונגרס, והדוח מציין שביקור זה לא היה קשור לעבודתו במשרד הפנים.

שני דוחות הביקורת החדשים מתפרסמים כאשר הבית הלבן מנסה לנער מעליו את הביקורת של חברי קונגרס לגבי התנהלות בעייתית מבחינה אתית והוצאות בזבזניות של בכירי הממשל. שר הבריאות טום פרייס נאלץ להתפטר בשנה שעברה לאחר שפורסמו דיווחים על הוצאות מופרזות שלו על טיסות.


היה יכול לוותר על הטיסה. שר הפנים ריאן זינקה


פרואיט וזינקה נחשבים שניים מחברי הקבינט היעילים ביותר של טראמפ ואנשי מפתח במדיניות של הנשיא להרחבת ייצור האנרגיה והגדלת הייצוא על ידי צמצום הרגולציה בתחום שמירת הסביבה ופתיחת אדמות פדראליות בפני מיזמים של קידוח וכרייה.

טראמפ דחה לאחרונה קריאות של חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים כאחד שקראו לו לפטר את פרואיט, באומרו שהוא עושה "עבודה נהדרת" ושהוא אהוד מאד "בארץ הפחם והאנרגיה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE