הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה, אמירות אנטישמיות ואנטי-ישראליות יהיו אסורות במדינת דרום קרוליינה לפי חוק
בעקבות דיווחים על התגברות האנטישמיות בקמפוסים בשנים האחרונות החליטו המחוקקים להילחם בתופעה. בהצעת תקציב של 8 מיליארד דולרים שהעביר הסנאט המקומי הוחלט להגדיר בחוק אנטישמיות. ישנם שחוששים כי מדובר בפגיעה בחופש הדיבור

מדינת דרום קרוליינה תהפוך למדינה הראשונה בארה"ב שתחוקק בחוק הגדרה לאנטישמיות. חלק שהוא שנוי במחלוקת בתוך ההצעה, מיוחס לאמירות שהן אנטי-ישראליות מובהקות. ניסוח הסעיף אינו קבוע. הוא נכלל בהצעת תקציב של 8 מיליארד דולרים שהעביר הסנאט המקומי ביום חמישי, כלומר, תוקף הסעיף הוא לשנה אחת בלבד, עד התקציב הבא. 

הניסוח ככל הנראה, נותר בעינו גם בגרסה המרוככת של הצעת החוק, שאושרה בוועדות הסנאט ומועצת הבית. המושל, הנרי מקמאסטר, הרפובליקני אשר תמך בניסוח, צפוי לחתום על הצעת חוק התקציב. מאמצים מוקדמים יותר השנה להעביר גרסה קבועה של החוק סוכלו בשל חששות כי יפגע בחופש הדיבור.  


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דרום קרוליינה: המושל, הנרי מקמאסטר (AP / שון רייפורד)

 



על פי המצוין בחוק, על האוניברסיטאות יהיה כעת להתחשב בניסוחו כשהן באות לבחון האשמות שונות על הפלייה או הטיה. הצעת החוק משתמשת בניסוח המקובל גם בהגדרת האנטישמיות במחלקת המדינה האמריקנית, הכוללת קריאות אנטישמיות לאלימות נגד יהודים, קידום תיאוריות קשר על שליטה יהודית ולהכחשת השואה. בחלק השנוי יותר במחלוקת מתייחס לישראל ומדבר על "החלת סטנדרטים כפולים" בנוגע לישראל "על ידי כך שתחייב אותה בהתנהגות שאינה מצופה או אינה נדרשת לגבי כל מדינה דמוקרטית אחרת". 

מבקרי המאמץ לקדם את הנוסח הזה, בקונגרס וכן מחוקקים אחרים במדינה, אומרים שהוא נרחב מדי, ועלול לכלול גם ביקורת רגילה על ישראל. הניסוח של מחלקת המדינה מעולם לא היה מיועד לשמש כלי אכיפה, ונוסח רק כאמצעי יעוץ לדיפלומטים כיצד לבחון אם האנטישמיות רווחת במדינות שבהן הם משרתים.

אלן קלמונס, רפובליקני חבר הבית, שהוביל את המאמץ להעביר את הצעת החוק, טען כי הדיווחים על התגברות האנטישמיות בקמפוסים בשנים האחרונות מחייבים אמצעים תחיקתיים כדי להילחם בתופעה. 

בחמישי האחרון צייץ קלמונס בטוויטר תמונה של עצמו ושל הסנאטור לארי גרום, רפובליקני אשר הוביל את המאמצים להעברת החוק בבית העליון, מניפים אגודלים מעלה. הוא ציין כי הנוסח אושר בדיוק ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE