הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם השנייה: טסלה עוצרת את ייצור מודל 3
תקלות טכניות במערכות ייצור אוטומטיות הפסיקו זמנית את הרכבת מכונית הדגל של היזם אילון מאסק שצייץ בטוויטר כי "זו טעות שלי, המעטתי בערכן של היכולות האנושיות". גם בפברואר האחרון תהליך הייצור הושהה מסיבות טכניות דומות. בעקבות ההודעה, מניות החברה צנחו ב-3%

חברת טסלה אינק. Tesla Inc הפסיקה את פעילות קו היצור של דגם 3  שלה באופן זמני, במה שהחברה כינתה בהודעתה אמש, כהפסקה זמנית מתוכננת של הייצור, בעיקר נוכח הבעיות שיצרנית הרכב נתקלת בהן במשך הפיתוח והייצור של כלי הרכב החדש שלה. מומחים בתחום טוענים כי גודש רובוטיקה בפס הייצור על חשבון עבודת אדם, היא שיוצרת את צווארי הבקבוק המעכבים את עמידת החברה בלוח הזמנים של ייצור ומסירת כלי הרכב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מודל 3

זו הפעם השניה מאז פברואר, שטסלה סוגרת באופן זמני את פס הייצור של דגם 3 במפעל שלה בפרמונט, קליפורניה. "הסגירות התקופתיות הללו מיועדות לביצוע שיפורים במערכות האוטומטיות ולשחרור 'צווארי בקבוק' בפס הייצור, כדי לשפר ולהגדיל את היקפי הייצור", מסר נציג החברה.

באזפיד, שהיה הראשון לדווח על החדשות הללו מסר, שהעובדים ינצלו את ימי החופשה שלהם לטובת הענין, או פשוט ישבו בבית, מבלי לקבל תשלום על ימי סגירת המפעל היזומה, המוערכת בכארבעה עד חמישה ימים. לאחר שהודיעה על עיכובים במועדי הייצור של דגם 3 שלה, טסלה מנסה כעת להדביק את הפער בזמנים, ביחס ליעד שלה, של ייצור 2,500 כלי רכב בשבוע, עד סוף הרבעון השני.
השגת היעד הזו מסתבכת לאור בעיות שצצו בפס הייצור, בעיקר משום שהוא ברובו הגדול אוטומטי ורובוטי.

ביום שישי הודה אלון מאסק לראשונה, כי הוא בבחינת "זר" בפס הייצור של דגם 3, הודאה מדהימה, מצידו של האדם שמוביל את טסלה ושבעבר נהג להקניט את מתחריו והתרברב בכך, שהוא יצליח לייצר באומץ, במפעל בפרמונט "ספינת מלחמה חוצנית", כבר ב-2018.


אילון מאסק, הודה בטעותו


"כן, השימוש המוגבר במערכות אוטומטיות בפס הייצור של טסלה, היתה טעות," כתב מאסק ב"ציוץ" בטוויטר, ביום שישי. "ואם להיות מדוייק, זו היתה טעות שלי. המעטתי בערכן של היכולות האנושיות".
הוא הוסיף ו"צייץ" ביום שישי, שטסלה תהיה רווחית ובעלת תזרים מזומנים חיובי ברבעון השלישי והרביעי, ללא צורך בגיוס כספים.

אנליסטים רבים סותרים את ההערכה הזו הנשענת על תחזיות של גידול בהיקפי הייצור של דגם 3. עיכובים והיקפי ייצור נמוכים מהמצופה, הביאו לכך שהחברה לא עמדה ביעדים ורק הכנסות ממכירות כלי רכב, שכבר נמסרו ללקוחות, מנעו הגעה של טסלה אל התחתית. מניות החברה נפלו ב-3% ביום שני, הן לאור הודעת החברה, הן בשל דבריו של מאסק וגם בגלל ידיעות שהחברה איננה דואגת לעובדיה, כשהם נפגעים בפס הייצור - עובדה שהחברה מכחישה - זאת, בנוסף לתביעה שהוגשה אשתקד בטענה, שמאסק היטעה את המשקיעים לגבי ייצור דגם 3.


בפברואר עצרה טסלה את העבודה בפס הייצור של דגם 3 לארבעה ימים, במה שהוגדר אז, כהפסקה יזומה לצורך תיקון ושיפור ציוד הייצור וכדי לשפר את התהליכים האוטומטיים ולשחרר "צווארי בקבוק". אז הודיעה החברה, כי יתכנו הפסקות עבודה יזומות נוספות במהלך החודשים הבאים. יצרנים רכב מפסיקים או מאיטים בדרך כלל את קצב הייצור של דגמים חדשים, כדי לזהות תקלות בפס הייצור וכדי לשפרן. טסלה ביצעה כמה "קיצורי דרך" במהלך הניסויים כדי לעמוד ביעדי ההגעה לשוק של כלי הרכב שלה. קיצורי הדרך הללו, לדעת מומחים בענף, גרמו לכך שתהיינה בעיות חוזרות ונישנות בפס הייצור.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE