הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
WELLS FARGO עומד בפני קנס של מיליארד דולר על הטעיית לקוחות בתחום ביטוח רכב ומשכנתאות
התנהלות שגויה של הבנק הביאה לכך שמעל חצי מיליון לקוחותיו שילמו ללא צורך על פוליסה למכוניתם ולווי משכנאות שילמו קנסות על עיכובים. הקנס ישפיע על דיווחי הרבעון הראשון של השנה הנוכחית. בחודש פברואר נענש הבנק בשל יצירת של 3.5 מיליון חשבונות בנק פיקטיביים

בנק וולס פרגו Wells Fargo עלול לשלם סך של 1 מיליארד דולר כעונש, על אילוץ לקוחות לרכוש ביטוח לרכב ובגין גביית תעריפים לא הוגנים מלווים של משכנתאות. החשש הזה הביא את הבנק להודיע בסוף השבוע, כי הוא עלול לשנות את דו"ח התוצאות העסקיות שלו לרבעון הראשון, בגלל הקנס הצפוי. הבנק מסר כי הלשכה להגנה פיננסית של הצרכנים  ומשרד המפקח על המטבע, הודיעו, כי הם מוכנים להשלים את החקירה שלהם בנדון, כנגד הסכום המדובר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הבנק התנצל אשתקד על שגבה כספים עבור ביטוח רכב מ-570,000 איש, שכלל לא היו צריכים את הביטוח הזה. בדיקה פנימית שערך וולס פרגו גילתה, כי 20,000 צרכנים מתוך כלל הקבוצה הזו, השתמטו מתשלום דמי הביטוח הללו וכי כלי הרכב שלהם עוקלו בגין החוב על הביטוח, שכלל לא היה בו צורך. בחודש אוקטובר גילה הבנק, כי כמה לווי משכנתאות נאלצו לשלם סכומי כסף מיותרים, משום שבהסכם עימם חסר המועד הקבוע לצורך הגדרת גובה הריבית, אף שהעיכובים בתשלום היו באשמת בנק וולס פרגו.

הטלת קנס כה גבוה עלולה להיות משמעותית מבחינת הלשכה להגנה פיננסית של הצרכנים, המנוהלת על ידי מיק מולבניי, המנהל בפועל שמונה על ידי הנשיא דונאלד טראמפ. כאיש קונגרס, קרא מולבניי להרס הלשכה ותחת ניהולו הלשכה דחתה חוקים בדבר מועדי תשלום הלוואות, הפילה תביעות נגד ימי תשלום של לווים וקיצצה את יכולות אכיפת החוק מזרועות האכיפה שלה. בשימוע בקונגרס השבוע הוא אמר, כי הלשכה לא נקטה שום צעדי אכיפה מאז שהוא קיבל את תפקיד הניהול, בסתיו שעבר.



בחודש פברואר  הטיל הפדרל ריזרב- הבנק המרכזי של ארצות הברית - עונש על וולס פרגו בגין מה שהוא כינה "פגיעה רחבת היקף בצרכנים", כולל יצירה של 3.5 מיליון חשבונות מזוייפים של לקוחות.
לפי העונש שהוטל, נאסר על וולס פרגו לגדול מעבר להיקף שלו בסוף השנה שעברה - היקף נכסים בשווי 2 טריליון דולר -  עד שהפדרל ריזרב ישוכנע שהוא השלים את כל מהלכי התיקון, הנוגעים לפרשה הזו.
וולס פרגו הודיע ביום שישי שלצעדי הפדרל ריזרב היתה "השפעה מתנה" על הפיקדונות. פיקדונות של צרכנים ועסקים קטנים קטנו ברבע הראשון ב-2 מיליארד דולר, לעומת שנה קודם לכן, לסך כולל של 755.5 מיליארד דולר. המנהל בפעול טים סלואן אמר לאנליסטים, כי איננו יכול להתחייב שלא תצוצנה בעתיד  פרשות חדות. "אנחנו בוחנים כל פינה וסדק בחברה שלנו והתהליך בעיצומו", הוא אמר. "אבל איננו יכולים עדין להכריז על נצחון. אנחנו עדין לא שם". ברם, באופן כללי, רווחי וולס פרגו היו מעבר לתחזיות האנליסטים

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE