הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות האזהרות, נרשמת עליה במספר הנפגעים שצרכו מריחואנה סינתטית שהכילה רעל עכברים
בין שנת 2010 לשנת 2015 נרשמו 456 מקרים של פגיעה קשה כתוצאה משימוש במריחואנה מזוייפת או סינתטית

לאחרונה מתו באילינוי שלושה אנשים כתוצאה מצריכה של מריחואנה מזוייפת, שהכילה ככל הנראה רעל עכברים. כמו כן, בקרב למעלה ממאה אנשים נוספים סבלו מדימום חמור, באותה מדינה ובארבע מדינות אחרות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סימפטומים כוללים שיעול עם דם רב, דם בשתן, אף מדמם, חניכיים מדממות ודימום פנימי

המרכז לפיקוח ומניעת מחלות, הזהיר רופאים ברחבי המדינה כולה, כי מטופלים עם דימום משמעותי ובלתי מוסבר, יכולים להשתייך לקבוצה שנפגעה מהמריחואנה המזוייפת. מרכז הפיקוח והמניעה מסייע לשלטונות אילינוי לחקור את התפרצות התופעה, שהחלה במדינה בתחילת מארס.

בימים האחרונים דיווחה אילינוי על שבעה מקרים נוספים, שהעלו את מספר הנפגעים במדינה לכ-116 בני אדם. כמה מהם נפגעו מצריכה של מריחואנה המכונה סינתטית. הבדיקות הבהירו, כי המריחואנה מכילה רכיב רעיל, המשמש כרעל עכברים. כך עולה מהודעה משותפת של המרכז ושל הממשל במדינה.

הסימפטומים כוללים שיעול עם דם רב, דם בשתן, אף מדמם, חניכיים מדממות ודימום פנימי. בהודעת האזהרה של המרכז נמסר, כי גם במקומות אחרים מחוץ לאילינוי, במרכזי טיפול ובחדרי חירום טופלו נפגעים עם הסימפטומים האמורים. כך, למשל, מאז ה-10 במרס, טופלו נפגעים מצריכת מריחואנה שהכילה רעל, גם במיזורי, בוויסקונסין ובמרילנד.

מקרים דומים של שימוש במריחואנה מזוייפת נרשמו באילינוי בעבר. אך זו הפעם הראשונה שמדובר בהתפרצות רחבת היקף, של פגיעה כתוצאה משימוש ברעל עכברים. מי שנפגע מהחומר הרעיל זקוק לאשפוז מידי ולטיפול באמצעות ויטמין K, על מנת לשלוט בדימום. במרכז מכנים את המצב "התפרצות לא שגרתית" ומוסיפים, כי לא ברור עדיין כיצד התרחשה הפגיעה הזו.

מריחואנה מזוייפת, המכונה גם קנאביס סינתטי (synthetic cannabinoids), מכילה כימיקלים מלאכותיים, ההופכים את המוצר לדומה מאוד למריחואנה. הוא נמכר בחנויות עישון ובחנויות אחרות כנוזל וניתן להשתמש בהם גם כסיגריות או כחומר של צמח מיובש, אותו ניתן לעשן. שמות החיבה שניתנו לחומר הזה הם, קיי 2, ספייס וקוש, K2, Spice, Kush.

דוברת משרד הבריאות של אילינוי, מלאני ארנולד, אמרה: "מדי יום ממשיך מספר הנפגעים ועולה. הקנאביס סינתטי איננו חומר בטוח באופן כללי ומה שקורה כעת הוא רק דוגמה אחת לחוסר הידיעה, באשר לסוגי החומרים שמוכנסים למוצר הזה. אנחנו חוזרים ואומרים לציבור, לא להשתמש בקנאביס סינתטי".

גידל בהיקף המחלות שנגרמו כתוצאה משימוש במריחואנה מזוייפת, בשנים האחרונות

הממשל הפדרלי ומדינות רבות אסרו על שימוש בחלק מהחומרים האלה או על שימוש ברכיבים מסויימים שהם מכילים. אך המרכז ציין, כי יצרנים עוקפים את האיסורים ואת החוקים באמצעות ייצור חומרים חדשים דומים או באמצעות צירוף תוויות עליהן מופיע הכיתוב: "לא לשימוש עבור בני אדם".

חנות נוחות בשיקגו, שמכרה חשיש מזוייף, נבדקה על ידי סוכנים סמויים, שבחנו האם יש במוצר רכיב כגון רעל עכברים. כך נמסר ממשרד התובע הכללי. שלושה מעובדי החנות נעצרו והם יואשמו בסעיפי אישום פדרליים.

בשנים האחרונות, גדל היקף המחלות שנגרמו כתוצאה משימוש במריחואנה מזוייפת. כך עולה מדו"ח של המרכז. עוד עולה, כי בין השנים 2010 ל-2015 נרשמו לפחות 456 מקרים של פגיעה כתוצאה מצריכת מריחואנה מזוייפת. למוצרים האלה השפעה גדולה במאה אחוז יותר מאשר המרכיב הפעיל במריחואנה והם גורמים לתגובות קשות כגון התקפים, תרדמת והזיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE