הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמה המלצות פשוטות שיסייעו להוזיל בעלויות תרופות מרשם אותן נוטלים
העלות של אותה תרופת מרשם יכולה להשתנות בטווחים של מאות דולרים. זאת, למרות שמדובר בבתי מרקחת הפועלים באותה העיר. כך, שבדיקת המחירים מספר בתי מרקחת יכולה להשתלם, אחרי שמוצאים את המחיר הטוב ביותר

סקר שנערך לאחרונה באתר Consumer Reports, בקרב אנשים הנוטלים תרופות מרשם, מצא, כי עלויות גבוהות של תרופות דוחקות באחוז מסוים מהם להצטמצם כלכלית בתחומי חיים אחרים, וגורמות לצמצומים בקניית מזון, לעיכוב ביציאה לפנסיה או אפילו לצורך לעבוד במשרה נוספת. בהמשך לכך מציגות השורות הבאות דרכים פשוטות להוזלת עלויות תרופות המרשם אותן נוטלים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שימוש בתרופות גנריות יכול לחסוך עד ל-85 אחוז מהעלויות

כאשר תמי אלפרט הלכה לרכוש שתי תרופות לטיפול באלרגיות מהן סובלת בתה, היא הופתעה ממחירן, שעמד על קרוב ל-400 דולר, "עזבתי את בית המרקחת מבלי לרכוש את התרופות האלה, על מנת לשוב ולדבר עם בעלי בעניין ולראות איך אנחנו הולכים לפתור את המצב". אלפרט, כאמור, אינה היחידה שמתמודדת עם הסוגיה הזו. בסקר, כשלושים אחוז מהמשיבים המתמודדים עם העליה במחירי התרופות, מסרו, כי הם לא טרחו למלא את המרשם.

המלצה ראשונה
מומלץ להתייעץ ברופא האישי על העלויות. בסקר קודם נמצא, כי לשבעים אחוז מהאנשים ששאלו את הרופאים שלהם, האם הם יכולים להפסיק לעשות שימוש בתרופות שהם נוטלים, התברר כי הם יכולים לוותר על תרופה אחת לפחות, אשר כבר לא היה בה צורך. מומלץ לשאול את הרופא האם עדיין זקוקים לכל התרופות אותן נוטלים.

המלצה שניה
באם אותה תרופה עדיין נחוצה, מומלץ לשאול את הרופא על אודות העלות. רוב הרופאים אינם נוטים לדבר על עלויות התרופות עם המטופלים שלהם. מומלץ לבקש מהרופא אלטרנטיבה זולה יותר, על מנת לחסוך בעלויות הכספיות. שימוש בתרופות גנריות יכול לחסוך עד ל-85 אחוז מהעלויות".

המלצה שלישית
מומלץ לחשב על אספקה של 90 יום. אם סובלים ממצב כרוני, כגון סוכרת או לחץ דם גבוה, ניתן לקבל מהרופא מרשם שתקף לעד 90 יום.

מומלץ לשאול את הרופא האם עדיין זקוקים לכל התרופות אותן נוטלים

המלצה רביעית
תמיד מומלץ לשאול את הרוקח, מהו המחיר הזול ביותר בעבור תרופה יעילה שאותו הוא יכול להציע. כך עשתה גם אלפרט והפעולה הפשוטה הזו חסכה לה כסף רב. אלפרט: "מספר שעות לאחר מכן, הרוקח קרא לי לחזור לבית המרקחת, כאשר אמר שהוא בדק בעצמו את הנושא ומצא קופוני הנחה נוספים שיכולים להפחית ממחיר התרופה. אני חושבת שהמחיר לאחר הנחת הקופונים עמד על 147 או 148 דולר. הרגשתי הקלה משמעותית".

המלצה נוספת
במסגרת הסקר האמור יצרו קשר עם 150 בתי מרקחת בכל רחבי קליפורניה במטרה להשוות מחירים. הם מצאו, כי העלות של אותה תרופת מרשם יכולה להשתנות בטווחים של מאות דולרים. זאת, למרות שמדובר בבתי מרקחת הפועלים באותה העיר. כך, שבדיקת המחירים מספר בתי מרקחת יכולה להשתלם, אחרי שמוצאים את המחיר הטוב ביותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE