הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא הפדרל רזרב בדאלאס: צופה שהריבית תעלה ארבע פעמים בשנה הקרובה
רוברט קפלן טען כי המהלך שהוא צופה עשוי לבלום את קצב צמיחת הכלכלה. "אין לי כל בעיה עם התנהלות מגבילה," אמר קפלן

נשיא בנק הפדרל רזרב בדאלאס, רוברט קפלן אמר בתחילת השבוע כי הוא צופה שהבנק המרכזי בארה"ב יעלה את שעורי הריבית בשלוש הזדמנויות שונות השנה ויתרה מכך, בפעם רביעית בשנה הבאה, שלראייתו, אלו מהלכים שעשויים לבלום את קצב צמיחת כלכלת ארה"ב, אולם הוא גם הוסיף שהוא אינו מעדיף לדחוק ריביות לפרקי זמן קצרים על פני החלופה של עלויות הלוואת לפרקי זמן ארוכים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Image caption



"אין לי כל בעיה עם התנהלות מגבילה," אמר קפלן, כאשר הוסיף כי המדיניות הפיננסית תהיה מגבילה יחסית אם שערי הריבית יעלו מעל לרף של 2.5% או 2.75% שלהערכתו, אלו הרמות ה"טבעיות" שלה. אולם, הוא אמר, כי הוא אינו מעוניין ששעורי הריבית ימשיכו לטפס גבוה יותר במהירות כה גבוהה ובמשך זמן כה רב עד לנקודה בה רמת התשואה תתהפך. 

בעשר שנות הפעילות האחרונות של רשויות האוצר, הרווחים עומדים נכון לעכשיו על אזור 2.85% עם נטייה לעלייה - מה שיביא כעת לניסיון של "הגבלת הקצב ורמת השיפוע של כמה מהר נוכל לעלות את שיעור הריבית."

לפני כשבועיים אמר נשיא בנק הפדרל ריזרב בשיקגו, צ'רלס איוואנס, אמר כי הוא אופטימי בנוגע לאינפלציה וכי היא תגיע ליעד של שני אחוזים. "המדיניות הפיסקאלית תומכת הרבה יותר בצמיחה העתידית ולכן הצורך במדיניות משתנה נצרכת פחות מבעבר" , אמר איוואנס לכתבים לאחר שנאם בפורום כנס בוגרי סין של אוניברסיטת שיקגו.

הדברים של איוואנס חשובים מפני שהוא מוכר כאחד הבכירים שמתנגדים לרוב לעליית האינפלציה, בייחוד לאור החשש ממלחמת סחר עם סין, והחשש ממלחמת סחר עולמית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE