הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: מחריף עימות הרשויות מול ממשל טראמפ על אכיפת ההגירה
המושל בראון אישר גיוס של 400 חיילי המשמר הלאומי אך מונע מהם לבצע מעצרים של מהגרים לא חוקיים אלא רק להיאבק בכנופיות פשע ומבריחים ולא "לנסות לתפוס כמה אימהות וילדים מיואשים". הנשיא הגיב בציוץ זועם "תושבי המדינה רוצים ביטחון והגנה עכשיו!"

המושל ג'רי בראון הורה אמש על גיוס 400 חיילי המשמר הלאומי של קליפורניה, כחלק מהמאבק המדינתי בפשיעה, אבל סייג את הסכמתו לגיוס, באי ביצוע הוראת הנשיא דונאלד טראמפ להקצות חלק מהכוח הזה, למשימות של אכיפת חוקי ההגירה על מהגרים בלתי חוקיים, בגבול עם  מכסיקו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרב ראש בראש: ג'רי בראון- דונאלד טראמפ


לדברי המושל, השלטונות במדינה אישרו לממן את התכנית עליה הוא הודיע בשבוע שעבר – משימה "שנועדה להאבק בכנופיות פשע, מבריחים וסוחרים בבני אדם, כלי נשק  וסמים", באתרים שונים באזור קליפורניה, כולל ליד הגבול. הצו עליו חתם המושל מבהיר, שהחיילים לא יוכלו לבצע משימות נרחבות יותר, כפי שבאו לידי ביטוי בדבריו של הנשיא, בכמה מקרים בעת האחרונה.

"אנשי המשמר הלאומי של קליפורניה לא יהיו מעורבים באופן ישיר באכיפת החוק, או באכיפת חוקי הגירה, מעצר אנשים בגין הפרת חוקי ההגירה, לשמור על אנשים שנעצרו בגין עבירות על חוקי ההגירה, או לסייע לרשויות אחרות בפעילות של אכיפת חוקי ההגירה", נכתב בצוו המושל.

אחד מדובריו של בראון ציין, כי עלות המשימה תמומן ישירות על ידי הממשל הפדרלי. אין עדיין הערכות ראשונות לגבי עלות הגיוס, נתון שייגזר מהיקף ומשך הפעילות של חיילי המשמר הלאומי.
אף שהמשימות של חיילי המשמר הלאומי של קליפורניה הוגדרו בשבוע שעבר, המדינה ממתינה לאישור סופי מטעם הממשל הפדרלי, באשר למימון עלות הפעילות. מאז, נזף הנשיא במושל ובממשל המקומי, על החלטתם בענין הגבלת המשימות, שקשורות באכיפת חוקי הגירה בקליפורניה ובגבול. ביום רביעי בבוקר "צייץ" הנשיא בטוויטר  "ג'רי בראון מנסה לצמצם את פעילות המשמר הלאומי בגבול, אבל תושבי המדינה כלל אינם מאושרים מכך. הם רוצים בטחון והגנה, עכשיו!!".


חיילי המשמר הלאומי בקליפורניה


"נראה שג'רי בראון וקליפורניה אינם מחפשים בטחון והגנה בגבול המחורר שלהם. הוא לא יכול להציב תנאים לחיילי המשמר הלאומי, בבואם לפטרל ולהגן על הגבול", "צייץ" הנשיא ביום שלישי.
עם זאת, עדיין לא נמסרה תגובה רשמית מהבית הלבן על החלטתו של ג'רי בראון והצו עליו חתם.
בים שלישי אמר בראון לכתבים בוושינגטון, כי תכניתו היא עקבית באשר לגבול בטוח יותר. "לי זה נשמע כמו מאבק בפשיעה", אמר המושל. "לנסות לתפוס כמה אימהות וילדים מיואשים, או ילדים ללא ליווי, שמגיעים לכאן ממרכז אמריקה, זה נשמע לי כמו משהו אחר".
בראון פירסם את הצו ביום רביעי, לאחר שחזר מביקור קצר, שנועד לדיונים בנושא שינויי האקלים בטורונטו, נפגש עם אנשי איגוד המסחר הלאומי וביקר עם כתבים בוושינגטון. תוקף הצו אמור לפוג בסוף חודש ספטמבר. הצו מדגיש במיוחד ששום חייל במשמר הלאומי לא יוכל ליטול חלק במשימה, החורגת מהגדרתה הבסיסית והמגבלות שהוטלו", בענינים הנוגעים לפשע בין מדינתי. הצו גם מדגיש שהחיילים לא יוכלו ליטול חלק בבניית "שום מכשול חדש בגבול".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE