הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"את אשה שטנית": המטפלת הרוצחת מניו יורק הורשעה ברצח שני הילדים
הפרשה שזעזעה לפני כשנתיים את ארה"ב קרובה לסיום לאחר שבית המשפט מצא את יוסלין אורטגה אשמה בגרימת מותם של לולו בת ה-6 וליאו בן השנתיים, עליהם היא השגיחה, כשדקרה אותם למוות בסכין מטבח בחדר האמבטיה. אביהם ריגש את הנוכחים כאשר שיחזר את הרגע בו גילה את גופתם ונפרד מהם "אמרתי להם, אוהב אתכם ונשקתי אותם ואמרתי שלום"

"המטפלת הרוצחת", מאזור Upper West Side הורשעה אתמול בביצוע , חלום הבלהות הגרוע ביותר של כל הורה – דקירה למוות של שני ילדים קטנים, שהיו בהשגחתה במה שמוגדר, כאחד הפשעים הנתעבים הזכורים בעת האחרונה. יוסלין אורטגה שמעה את גזר הדין לאחר חודשיים בהם התנהל המשפט, שכלל עדויות קורעות לב מצד הורי הילדים לולו וליאו קרים. לולו היתה רק בת 6 ואחיה הקטן רק בן שנתיים.
אורטגה (55) תעביר ככל הניראה את יתרת חייה מאחורי סורג ובריח, בגין הפשע הכפול, הלא מובן והבלתי נתפס שהיא ביצעה באוקטובר 2012. אבי הילדים קווין קרים פרץ בבכי מר, כשהושמע גזר הדין, לאחר יום של עיונים ודיונים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוסלין אורטגה

ורטגה שהואשמה בארבעה סעיפי רצח, ישבה באולם, כשפניה כמסיכת אבן וללא תנועה. המטפלת הרוצחת הביאה את שני הילדים לדירתם ברחוב ה-75 מערב – במקום לשיעור הריקוד של לולו - ב-25 באוקטובר 2012 והשתמשה בשני סכיני מטבח, כדי לדקור ולחתוך אותם בחדר האמבטיה של המשפחה. לאחר מכן היא הניחה את הילדים עם פצעי המוות בתוך האמבט. האם, מאריה קרים (41) נכנסה בדיוק כשהמטפלת הרוצחת החלה לחתוך את ורידיה שלה וניסתה לתקוע סכין בגרונה.

"היא עשתה הכל במודע, תוך שהיא מבינה לחלוטין את חומרת מעשיה," אמר סגן התובע המחוזי סטיוארט סילברג בסיכום שלו ביום שני. "כל דקירה, כל חיתוך – כל אחד מהם היתה לו מטרה, לסיים את חייהם של שני הילדים הללו", אמר סילברג. ילדה נוספת, נסי (אז בת 3), היתה בחוץ עם אימה בשעה ששני אחיה נדקרו למוות על ידי האישה, שהתסכולים והזעם שלה על כשלונותיה האישיים, הלכו וגברו במהלך השבועות והימים, שקדמו לרצח הטרגי הזה.

הרשויות טוענות שאורטגה שנאה את אימם של הילדים וראתה בה את האישה, שהיא לא הצליחה להיות. אורטגה נכשלה לגדל את ילדה שלה והזניחה אותו ברפובליקה הדומניקנית, כשהיה בן 4. צוות ההגנה שלה טען שהיא לא היתה אחראית למעשיה ולמעשי הרצח, משום שהיתה במצב פסיכוטי ומנותקת מהמציאות בשעה שהיא הובילה את ילדי משפחת קרים אל מותם בחדר האמבטיה. "הסיבות למעשים של הנאשמת טמונים במצבה הנפשי המעורער", אמרה עורכת הדין מטעם ההגנה ואלרי ואן-ליר גרינברג בעת הסיכומים ביום שני.


שני הקורבנות- לולו וליאו קרים


רוצחת הילדים אמרה לפסיכיאטר שלה, שנשכר על ידי ההגנה, שהיא מילאה את הוראותיו של השטן. אורטגה כמעט שלא הביטה בחבר המושבעים או בעדים, במהלך ישיבות בית המשפט.
בשלב מוקדם יותר במשפט בבית הדין הגבוה של מנהטן, מרינה קרים היכתה בתדהמה את אולם בית המשפט כשהיא התפרצה כלפי אורטגה, לאחר שעזבה את דוכן העדים. "את אישה מרושעת ואת שטנית!" צעקה כלפיה קרים, כשאורטגה ישבה ללא ניע במרחק של כ-3 פוט ממנה. "את נהנית מזה! קחו אותי מכאן. בבקשה קחו אותי מכאן. הוציאו אותי!" בעלה גרם לבאי אולם המשפט להזיל דמעה כשתיאר בפירוט קורע לב כיצד ראה את הגופות של ילדיו הדקורים ושסועים.

"עדין היה להם את העור המושלם שלהם ואת הריסים הארוכים, אמר קווין קרים. "ירדתי על ברכי", סיפר, "אמרתי: 'אני מצטער', 'אני אוהב אתכם' ונשקתי להם ואמרתי שלום", ההורים עדיין נירגשים, הביעו את תחושותיהם לאחר מתן גזר הדין. "המשפט הזה היה מאתגר מאוד עבורנו, אבל זה אישר מחדש את אהבתנו לניו-יורק: עיר שלולו וליאו אהבו מאוד", הוא כתב בפוסט בפייסבוק. "הצלחנו לצלוח את המשפט הזה בזכות המשפחה שלנו, החברים שלנו, תושבי ניו יורק והזיכרון האוהב של לולו וליאו".


קווין ומרינה קרים עם ביתם נסי

קרים גער גם במשפחתה של אורטגה, אשר לפי העדויות במשפט, הונתה אותו לגבי עברה והרקע שלה ועדיין "הם לחלוטין מחוץ לאחריות ולאשמה של התרומה שלהם לרצח של שני הילדים שלנו". לדבריו הם מקדמים עתה חקיקה, שתגדיר כפשע, דיווח לא אמת בהמלצות למקום עבודה, במשרות שקשורות בטיפול בילדים.

"כל ילד ראוי למטפל הגון ואחראי," כתב קווין בפוסט. "ושאף אחד לא יחשב שהוא יכול לרמות ולשקר כשזה מגיע לדאגה ולבטחון של הילדים שלנו. מרינה קרים העלתה לאחר המשפט תמונה לאינסטגרם מראש האמפייר סטייט בילדינג, בניו-יורק, לזכר ולכבוד בנה ובתה שאינם עוד. "שניכם לא הצלחתם להגיע לפיסגה הזו", היא כתבה בפוסט שלווה בצילום מרהיב של מנהטן. "אבל אני כאן לראשונה בחיי, בשלווה, בפיסגת העולם, זוכרת חיים אחרים שהיו לנו וחושבת עליכם. העיר ניו-יורק, לולו וליאו אהבו אותך ואני אוהבת אותך גם כן". בני הזוג קרים המוכים והחבולים ניסו  להקל במקצת על הכאב מהטרגדיה הזו, ועברו מדירתם עם בתם נסי. הם גם הקימו קרן על שמם של לולו וליאו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE