הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר הפסד מבחירה של 87 מיליון דולר בשנה, גוגל מחזירה פרסומות למרכזי גמילה מסמים
החברה הפסיקה לפרסם את המרכזים בעקבות ניצול לרעה של הפלטפורמה על ידי נוכלים. כעת יוכלו מרכזי גמילה לפרסם בחברה לאחר בידוק קפדני

גוגל מסרה לרויטרס ביום שני כי היא תחזור לקבל פרסומות של מרכזי טיפול לגמילה בסמים ברחבי ארה"ב החל מחודש יולי הקרוב וזאת, קרוב לשנה לאחר שהיא השעתה את הקטגוריה בעבור מפרסמים עקב מספר מקרים של הונאה ורמאות שהתרחשו בהקשר להודעות בנושא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחזירה את הפרסומים - באחריות. גוגל



כעת, מרכזי טיפול שונים יוכלו לפרסם מודעות לאחר שמהימנותם תיבדק בתהליך מיוחד על ידי חברה מפורטלנד, אורגון בשם LegitScript, כך נמסר מגוגל.

העניין הגובר במודעות המפרסמות טיפולים כנגד התמכרויות לסמים ותרופות מרשם אחרות הוא תופעה שהיקפה גדל משמעותית בשנים האחרונות והרשויות תיארו אותו כמגיפה לאומית בארה"ב.

נוכלי רשת מצאו כי מודעות המתפרסמות אצל גוגל הן דרך קלה לרמות מחפשי טיפולים שונים ברחבי הרשת, תעשיה שהרגולציה בה משתנה מאוד בין תחום שיפוט אחד כזה למשנהו, כך מסרו רשויות וגופי יעוץ משפטיים למטופלים בתחום.

גוגל השעתה את המודעות העוסקות במתן טיפול כנגד התמכרויות לסמים או אלכוהול במנועי החיפוש שלה וכמו כן את ההופעות של מליוני אפליקציות ואתרים שמקורם בארה"ב במהלך חודש ספטמבר, וזאת שבוע בלבד לאחר שאתר האינטרנט The Verge פרסם מאמר ארוך בנוגע למעשי נוכלות על גבי הרשת בהקשר הזה. גוגל מבחינתה הרחיבה את האיסור בנושא באופן גלובלי החל מחודש ינואר.

המהלך גרם לקיצוץ בהכנסותיה השנתיות של גוגל בהיקף של 87 מליון דולר כתוצאה מפרסומים הקשורים לנושא וזאת בארה"ב בלבד, כך מדווחת לפי הערכות  הפירמה Kantar Media.

כיום, רוב המפרסמים יכולים לקנות מודעות פרסום בגוגל אחרי שהם עוברים מספר משוכות פשוטות.
אולם גוגל אימצה מדיניות הליך בדיקה נוסף בעבור מקצועות כמו מנעולנים, מתקני דלתות מוסכים, רוקחים ובתי מרקחת מכוונים וזאת בעקבות לחץ ציבורי. גוגל אף אמרה כי היא תתחיל לבקש יותר פרטים ומידע הקשור במפרסמי מודעות בעל תכנים פוליטיים.

חוקי הפרסום החלים על קטגוריית הטיפול בהתמכרויות תקיפות גם לגבי קבוצות תמיכה, קווי חירום וכו'.


קיצוץ בהיקף של כ-87 מיליון דולר בשנה



חברת LegitScript היא בעלת היכולת להעריך מספקי שירות בתחום הטיפול החל מיום שני ולפי 15 קריטריונים וזאת כולל בדיקת רגע פלילי ובדיקת רישיונות עיסוק והסדרי ביטוח שונים. אותם גורמים מטפלים יהיו חייבים לספק גם "מדיניות כתובה מטעמם והליכים המדגימים את מחויבות הגורמים המטפלים לשיטות הטיפול המיטביות, יעילות טיפולים והמשך התשתפרות בתחומם," זאת לפי LegitScript, שתגבה 995$ כמקדמה ו 1,995$ כעמלת בידוק שנתית.

ההתאחדות הלאומית למטפלים בהתמכרויות  והמרכז הלאומי להתמכרות ולשימוש לרעה בסמים בארה"ב תומכים בסטנדרטים שהוצבו, כך אמר ג'ון הורטון , המנכ"ל של LegitScript, במהלך ראיון.

תהליך בידוק בעבור בתי גמילה מאלכוהול ומרכזי טיפול שאינם נמצאים בארה"ב עדיין צריך להיבנות, כך אמר. הורטון מודע לכך ש"צעדי סינון" נוספים עלולים לעורר תרעומת מכיוון מרכזי הגמילה השונים.

"זה מאוד מצער, אולם זוהי דרך מסוימת לנקות את השוק ממעשי נוכלות ובאותו הזמן, להעניק לאנשים הזקוקים לטיפולים האלו את הטוב ביותר שניתן להשיג," כך אמר.

מרסי לי טיילור, אחראית המדיניות של ארגון,  Partnership for Drug-Free Kids שבעבור פעילות ארגונה, חברת גוגל תרמה שטחי פרסום ללא עלות מצידה, אמרה מוקדם יותר כי המאמצים לעמוד על טיבם של שרותי הטיפול השונים נכשל עד כה מאחר ולא היה קיים כל "תמריץ עסקי לענות על כל השאלות הפולשניות הללו."

כעת כאשר המרכזים השונים המספקים טיפול חייבים לעבור סינון מהסוג הזה, ההרשמה לטיפולים שלהם הופכת לבטוחה וכדאית יותר.

החוקים החדשים אינם משפיעים על רשימת העסקים החינמיים על Google Maps, שגם היה נתון לחשדות כמקור להתקבצות מעשיי מרמה. מגוגל נמסר כי החברה עושה מאמץ מתמיד כדי להאבק ב"מספימי המפות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE