הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גיבור היום: הסתער ונאבק עם היורה במסעדה. המשטרה במרדף אחר "חשוד חמוש ומסוכן"
המשטרה עדיין במצוד אחר המפגע ב-Waffle House בנאשוויל שרצח 4 סועדים אך בזכות ג'יימס שאו ניצלו רבים מהנוכחים. לדבריו "עשה דבר שכל אחד אחר היה עושה" בנסיבות דומות והצטער על כך שלא מנע את מותם של הקורבנות. השוטרים במקום, לעומת זאת טוענים כי מדובר במעשה גבורה בכך שהצליח להוציא את הרובה מידיו של הרוצח

מצוד נרחב מתנהל אחר טרוויס רנקינג שעומד על פי החשד, מאחורי אירוע הירי ביום ראשון במסעדה בנאשוויל שהביא למותם של 4 בני אדם. המשטרה הודיעה כי החשוד חמוש ומסוכן. לדבריה, הוא מחזיק ברובה ובאקדח ונמצא כעת בצמרת רשימת 10 המבוקשים בארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היורה מנאשוויל, טרוויס רנקינג


בתוך כך, בין שלל העדויות מהמתרחש במקום, הוכתר גיבור האירוע- סועד בן 29 שתושייתו ואומץ ליבו, מנעו ככל הנראה כמות קורבנות גדולה יותר. ברגע שצליל יריות נשמע בבית הוואפל  (Waffle House), ג'ימס שאו ג'וניור נעל את עצמו בחדר השירותים. הוא המשיך לפקוח עין ולהקשיב קשב רב, למתרחש בחוץ, מנסה לתהות על צעדיו הבאים של היורה. ברגע שקול היריות נדם, שאו החליט להכין לו מארב ולתפוס אותו. מעשה הגבורה הזה של לקוח אקראי במקום, הציל אינספור חיים בבית הוואפל באזור נאשוויל, לשם חדר יורה עירום למחצה וחמוש ברובה אוטומטי, שהרג ארבעה בני אדם, ביום ראשון בבוקר.


ג'ימס שאו משחזר את רגעי האימה


שאו "ראה את היורה מביט ברובה שבידיו. בשניה הזו היריות פסקו", אמר דובר משטרת מטרו נאשוויל דון אהרון. "הוא החליט אז לרוץ לעבר היורה, נאבק עימו והרחיק ממנו את הרובה, העביר אותו מעבר לדלפק. ברגע זה היורה סב על עקביו ונמלט מהמקום". שאו נשרט מכדור במרפקו בעת שהוא נאבק עם היורה. הוא גם ניכווה בידיו לאחר שאחז את רובהו של הרוצח בקנה הלוהט. המשטרה הגדירה את כלי הנשק כרובה למטרות תקיפה.  

החקירה על שהתרחש במקום מנוהלת על ידי מומחי משטרת מטרו נאשוויל. "שאו הוא הגיבור כאן וללא ספק הוא הציל חיי רבים, בכך שאזר אומץ להאבק ברוצח ולהוציא מידיו את כלי הנשק ולאחר מכן להעביר אותו אל מעבר לדלפק, כשהוא מנסה למנוע מהרוצח  להימלט מהמקום", הוסיף דובר המשטרה.


זירת האירוע

צ'אק קורדרו היה עד למתרחש, ממקום עומדו מחוץ לחלונות הראווה הגדולים של בית הוואפל. הוא ניסה לברוח ואז "הבטתי לאחור וראיתי אדון נאבק עם היורה," סיפר קורדרו לכתבים. "הוא נהג בגבורה... אם היתה ליורה הזדמנות לטעון את הרובה מחדש, היו במקום עוד הרבה יותר הרוגים". אלא, ששאו (29) טוען שהוא כלל איננו גיבור. לדבריו, הוא בכלל היה אנוכי. "אני מאמין שכל אחד אחר היה עושה את מה שאני עשיתי", אמר שאו. "אני חושב שכאשר אנשים קוראים לזה מעשה גבורה, זה מוזר, משום שעשיתי את זה במאת האחוזים, כדי להציל את עצמי ואני מניח, שתוך כדי כך גם הצלתי גם אנשים אחרים."  שאו פרץ בבכי, כשהוא נזכר באנשים שנהרגו ושאותם לא הצליח להציל והוא התנצל בפני המשפחות של הנרצחים.

"ישנן ארבע משפחות שמתאבלות ממש ברגע זה. כל כך הרבה חיים אבדו ללא סיבה. אני חושב שזה היה מאוד אנוכי מצידי, אם לא אומר זאת ואני מתנצל על כך", הוא הוסיף. לדבריו, הוא מבקש להיות בקשר עם המשפחות הללו, כמו גם עם הניצולים. "אשמח לשוחח עימכם ולדעת שהם בסדר", הוא אמר. בנימה אישית, שאו אסיר תודה על כך שהוא נותר בחיים מאירוע הירי הזה, כדי לראות שוב את בתו בת הארבע. הוא רוצה שהיא תגדל לעולם שיש בו פחות טרגדיות. "אני מקווה שנצליח להביא קץ  לאלימות בכל המובנים שלה - לא רק אלימות בירי - אלא את כל סוגי האלימות"  סיכם גיבור היום.
.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE