הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שמחה פלדר חיסל לדמוקרטים את התקווה להחזיר את השליטה בבית העליון במדינה
סנאטור המדינה מברוקלין, שמלכתחילה הבהיר כי נאמנותו אינה מובטחת לאף מפלגה, מורד בהסכם שהשיג המושל, משאיר את השליטה בידי הרפובליקנים, וצפוי להיות מתוגמל בתקציבים נדיבים למחוזו

שמחה פלדר, חבר מטעם ברוקלין בסנאט המדינה של ניו יורק, שיכול היה להעביר את השליטה בסנאט הניו יורקי לידי הדמוקרטים, החליט להמשיך להימנות בפועל על הסיעה הרפובליקאית. כך מסרו גורמים המקורבים לפלדר לעיתון ניו יורק דיילי ניוז. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שמחה פלדר (צילום: חיים גרין, ויקיפדיה)


פלדר הוא אחד מתשעת חברי "השדולה הדמוקרטית העצמאית" (IDC) – חברי סנאט שנבחרו מטעם המפלגה הדמוקרטית, אולם בפועל מצביעים עם הסיעה הרפובליקאית ומבטיחים לה רוב בפועל. התופעה החריגה היא אחת הסיבות לחולשתו היחסית של המושל אנדרו קואומו בסקרים, ומאז הכריזה השחקנית סינת'יה ניקסון ("סקס והעיר הגדולה") על התמודדות נגד קואומו בפריימריז בקיץ, החל המושל לגלות את הכוחות והיכולות להתמודד עם התופעה, שגזלה כוח הצבעה שנבחר תחת דגלה של מפלגתו, לאחר שבמשך שמונה שנים טען שפשוט אין לו מה לעשות בנדון. בתחילת חודש זה הכריז המושל על עסקה במסגרתה בוטלה "שדולת הדמוקרטים העצמאים" וחבריה התחייבו לשוב ולהצביע עם חבריהם למפלגה. 

הדמוקרטים מחזיקים כיום (על הנייר) ב-30 מ-63 מושבי הסנאט, שהם שניים פחות מהדרוש לרוב. היום (שלישי) נערכו בחירות מיוחדות למילוי מושב בברונקס ועוד אחד במחוז ווסטצ'סטר, והדמוקרטים קיוו שאם ינצחו מועמדיהם, יוכלו לחזור ולכבוש את הרוב בבית המחוקקים העליון של המדינה. אולם פלדר טרף את הקלפים והודיע כי לא יחזור להצביע עם הדמוקרטים לפחות עד הבחירות הכלליות שייערכו בנובמבר. יש לציין כי למרות שנבחר כדמוקרט ב-2012, פלדר הודיע כמעט מיד אחרי בחירתו כי בכוונתו "לשבת" עם הרפובליקאים. 

היום הודיע פלדר וכי תהא אשר תהא תוצאה הבחירות המיוחדות היום בשני המחוזות, לדעתו כל שינוי בשליטה בסנאט צריך להיות מוכרע על ידי הבוחרים בנובמבר, וכי כל צעד אחר יפגע בבוחריו. על פי מקורות ששוחחו עם הניו יורק טיימס, פלדר אכן צפוי להיות מתוגמל על החלטתו בתקציבים שמנים לפרויקטים במחוז הבחירה שלו. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE