הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FBI בהודעה דרמטית - "לכדנו את 'הרוצח מגולדן סטייט' לאחר 40 שנות חיפושים"
ג'יימס די אנג'לו, שוטר לשעבר חשוד ב-12 מקרי רצח ו-45 מקרי אונס בשנים 1976-1986; בכך מסתמן כי נעצר מי שהטיל אימה על האזור במשך עשור

עדכון: לאחר פרסום זהות החשוד, משטרת סקרמנטו פרטה את שרשרת האירועים שהובילה למעצרו. תחילה הצליחו החוקרים לקשר אותו באמצעות הדי.אן.איי. לאחר שחיפשו בפח האשפה של הבית. הם עקבו אחריו ולמדו את שגרת יומו, וכאשר תוצאות הבדיקה חזרו חיוביות, הם עצרו אותו ברגע שיצא מביתו. שריף מחוז סקרמנטו סקוט ג'ונס אמר שהחשוד "הופתע מאוד" כאשר השוטרים התנפלו עליו ועצרו אותו.

לשכת החקירות הפדרלית (FBI) הודיעה היום כי נעצר מי שכונה ה"רוצח מגולדן סטייט" (Golden State Killer) והטיל אימה על קליפורניה כולה בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת. משטרת סקרמנטו עצרה את ג'יימס ג'וזף די-אנג'לו, כיום בן 72, בשעה 2:30 בלילה שבין שלישי לרביעי. די-אנג'לו הינו שוטר לשעבר מאלבמה שפוטר מתפקידו בשנת 1979 לאחר שגנב פטיש ותרסיס נגד כלבים מחנות מקומית. עוד נמסר שדי-אנג'לו שירת בחיל הים האמריקאי בזמן מלחמת וויאטנם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יימס די- אנג'לו בתמונת המעצר


הרוצח מגולדן סטייט חשוד ב-12 מקרי רצח ו-45 מקרי אונס בין השנים 1976-1986 ברחבי צפון קליפורניה. המקרה הראשון בו תקף התרחש ב-18 ביוני, 1976. אישה בשם ג'יין (שסרבה לפרסם את שם משפחתה) נמנמה במיטה עם בנה בן ה-3 כאשר הבחינה באדם שעומד בפתח הדלת לחדר השינה. הוא כיסה את פניו עם מסכה והאיר על פניה עם פנס. הוא קשר את ידיהם ורגליהם של ג'יין ובנה בעזרת שרוכים ומצעים מהמיטה. לאחר שהזיז את בנה מהמיטה ושחרר את החבלים מסביב לרגליה, ג'יין הבינה מיד לאן זה הולך.

המקרה המזעזע של ג'יין הוא שגרם לנושא לעלות לתודעה הציבורית והמשטרה החלה לחקור. למשטרה לא היה קצה חוט מלבד פרטים קטנים על מראו החיצוני. בחודשים שאחרי האירוע הראשוני, נרשמו תלונות נוספות על מקרים דומים. בכל אותם תלונות מדובר היה בנשים שהיו לבדן או עם ילדים קטנים. אבל ב-1977, שנה אחרי האירוע הראשוני, החל החשוד לתקוף זוגות בתוך ביתם. 

בפברואר 1978 הוא כבר ביצע את הרצח הראשון שלו. בריאן וקייטי מאגיור  יצאו לטייל עם הכלב ברחובות ראנצ'ו קורדובה  פרבר של סקרמנטו. הם הבחינו באדם שמנסה לפרוץ לתוך בית וכאשר ניסו לעצור אותו, החל לרדוף אחריהם ורצח אותם. "חשבנו שהרציחות לעולם לא ייפסקו," אמרה קארול דיילי, חוקרת לשעבר במשטרת סקרמנטו, "אבל יום אחד, חודשיים אחרי רצח הזוג מאגיור, הרוצח עזב את תחום השיפוט שלנו, פשוט נעלם".


הקלסטרון שהופץ במהלך 4 העשורים האחרונים


כעבור זמן קצר החל החשוד להטיל אימה על תושבי סנטה ברברה, המרוחקת כ-300 מייל דרומית לסקרמנטו. משם הטיל אימה על נשים רבות בדרום קליפורניה בין השנים 1979 ועד 1986. המשטרה לא ידעה זאת, אך דפוסי הפעולה שנרשמו בדרום קליפורניה היו זהים לאלו מאזור סקרמנטו. "המקרים הללו הם מהקשים שחקרתי," אמרה אריקה האצ'קראפט , חוקרת לשעבר בפרקליטות מחוז אורנג' שבדרום קליפורניה, "אלו הם לא מקרים של פשעים חד פעמיים שקרו מתוך תשוקה. ברציחות האלה לא הייתה תשוקה. זה היה קר, מחושב ואלים".

למרות המרחק בין המקרים, סברו החוקרים בסקרמנטו כי מדובר באותו רוצח ואנס ידוע לשמצה. "במשך השנים שמענו על מקרי הרצח בדרום קליפורניה ומיד חשדנו שמדובר באותו רוצח מהצפון. אולם החשוד היה זהיר ולא השאיר טביעות אצבע אז לא יכולנו להוכיח שמדובר באותו אדם." אמר לארי קרומפטון, שוטר לשעבר במשטרת קונטרה קוסטה (Contra Costa) שבאזור סן פרנסיסקו. החוקרים הצליחו לקשר מספר מקרי רצח לאותו חשוד רק כאשר ניתנה להם האפשרות לבצע בדיקת די. אן. איי. רק בשנת 2001 קיבלו תשובה חד משמעתית: הרוצח והאנס מסקרמנטו הוא אותו רוצח ואנס מדרום המדינה. בשנת 2016, כארבעים שנים לאחר הרצח הראשון, הציעו הרשויות בארה"ב פרס בסך 50 אלף דולר למידע שיוביל לעצירתו והרשעתו של הרוצח האכזר.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE