הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעלי המניות של בנק Wells Fargo דרשו תשובות מחברי ההנהלה על הפגיעה בלקוחות, אולם הצביעו ברוב קולות על המשך כהונתם
לאחרונה הודה הבנק כי הוא פתח מליוני חשבונות מזוייפים על מנת לגבות תשלומים אוטומטים מלקוחותיו, וגבה עמלות עודפות מבעלי עסקים. בנוסף, הודעת הבנק על כך שימשיך להלוות כספים לתעשיית הנשק ספגה גם היא ביקורת. אולם למרות הביקורת הנוקבת, בעלי המניות הצביעו ברוב גורף על המשך כהונת של חברי ההנהלה

בעלי מניות בבנק Wells Fargo הטיחו בחברי ההנהלה ביקורת קשה בגין פגיעה בלקוחות והכתמת שמו. "החברה הזו פגעה וגרמה נזקים למליוני לקוחותיה", אמרה אחת מבעלי המניות ופעילה מטעם מוסדות הדת, נורה נאש, במהלך פגישתם השנתית של בעלי המניות בבנק ביום שלישי השבוע.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מפגינים התקבצו מחוץ למקום בו התקיימה הפגישה באזור Des Moines שבמדינת Iowa כדי למחות על המחדלים השונים והחמורים של בנק Wells Fargo, וכנגד המימון שהוא מעביר לפרוייקטים שונים בתחום הדלקים המוצקים וייצור כלי הנשק.

למרות הביקורת הנוקבת על Wells Fargo, כלל מועצת המנהלים של הבנק נבחרה מחדש בהצבעה שמינתה את חברי ההנהלה לעוד כהונה. הצעת בעלי המניות לבצע העברת סמכויות אל עבר מנהלים חדשים לא קיבלה תמיכה מספקת כדי לעבור. נציג משרד האוצר של מדינת קליפורניה ג'ון צ'יאנג, השווה בין מצבו של הבנק כיום לבין ההיסטוריה שלו בקליפורניה, במהלכה הבנק סייע רבות לבניית דרכים חדשות, בתי ספר וסכרים.


"היכן הבנק ההוא כיום? Wells Fargo הוא לא פחות מהצל של עצמו" אמר צ'יאנג, המתמודד למשרת מושל קליפורניה מטעם המפלגה הדמוקרטית "כיום לצערי הבנק ידוע בכך שהוא שם לעצמו כמטרה את האוכלוסיות החלשות ביותר בקהילה שלנו". בנק Wells Fargo הודה בכך שהוא פתח 3.5 מליון חשבונות מזויפים, שהכריחו את לקוחותיו השונים לתשלום אוטומטי בעבור ביטוח שהם כלל לא היו מעוניינים בו ובגביית עמלות משכנתא עודפות שלא היה בהן צורך. בנוסף, הבנק הואשם בגניבה מבעלי עסקים קטנים ע"י גביית עמלות עודפות על עסקאות אשראי ופעולות נקם שבוצעו כנגד עובדיו. שיטות המכירה של Wells Fargoעדיין נתונות תחת חקירה של משרד המשפטים, משרד העבודה והוועדה לסחר בטוח.

צ'יאנג ביקר את חברי ההנהלה בכך שנכשלו לעצור את מחדל השבונות המזוייפים והביע ספק לגבי יכולותיו של מנכ"ל הבנק, טים סלואן, להביא את הבנק אל מקומות והשגים טובים יותר מאשר חקירות ומחדלים. "הזמן הוכיח כי מר סלואן אינו יכול לייבש את הביצה שנוצרה. הוא הפך בעצמו לביצה", אמר צ'יאנג "זה הזמן שלו לפנות את המקום וללכת".

אליזבת' דיוק, יושבת ראש הבנק, הגנה על סלואן והצביעה על הצעדים המשמעותיים שהוא נקט בהם לתקן את התנהלות הבנק. "התקופה בה טים מכהן בתפקידו בבנק מדברת לטובתו. המחויבות שלו היא איתנה" סינגרה דיוק על סלואן לקול תשואות הקהל.




בעלי המניות ב- Wells Fargoהצביעו באופן גורף בעד תוכנית הטבות בעבור סלואן ובכירים נוספים. הצעות בעלי המניות השונים כללו בין היתר, דו"ח המפרט את הסיכונים הטמונים בטקטיקות המכירה השונות של הבנק, אשר נכשלה ולא קיבל את תמיכת הרוב.

נאש, אחת ממחזיקי המניות, הודתה ל-Wells Fargo על שקיבל את הצעתה לפרסם דו"ח מקיף על "הסיבות שהובילו למעשיי ההונאה שהתבצעו בבנק בעבר ובהווה. הלקוחות שלכם אשמים אך ורק בעובדה כי הם בטחו ב-Wells Fargo לעשות את הדבר הנכון עבורם, הם זכאים לגילוי נאות ושקיפות כעת" אמרה.

הרגולטורים הפדרליים קנסו את הבנק בסכום של מליארד דולר בשבוע שעבר בעבור נזקי מחדלי המשכנתא וביטוחי הרכב שהתגלו במהלך חודש פברואר. בנוסף, רשות הרזרבה הפדרלית הטילה הגבלות חסרות תקדים על הבנק שימנעו ממנו צמיחה כלכלית עד אשר יבוצעו כלל הצעדים שיבטיחו התנהלות תקינה מצידו.

"ישנה עבודה נוספת שעלינו לעשות" אמר סלואן ביום שלישי, "אולם ביצענו התקדמות משמעותית במקביל לכך שאנו עובדים לתקן את הבעיות, להפוך את המצב לטוב יותר בעבור הלקוחות ולהפוך לבנק טוב וחזק יותר."

סלואן הצביע על הפעולות שביצע הבנק כדי לחסל את יעדי מכירות המוצרים השונים ועל כך שהוא הידק את ניהול הסיכונים שלו וכעת, הוא שולח הודעות אוטומטיות ללקוחות כאשר נפתחים עבורם חשבונות חדשים. סלואן ובכירים נוספים בבנק נבחרו מחדש לתפקידיהם במהלך הפגישה ביום שלישי.

Wells Fargo עמדה תחת מתקפה נוספת עקב תמיכתה בתעשיית כלי הנשק. בעוד שבנקים כמו Bank of America ו-Citigroup הדירו רגליהם מתעשיית ייצור כלי הנשק, Wells Fargo מסרה לאחרונה כי הבנק ימשיך להלוות כספים לתעשייה זו.

ג'ורדן אשש מפדרציית המורים St. Paul Federation מסר לבכירי הנהלת Wells Fargo כי הוא "התמלא חשש" כאשר קרא את העובדות אודות עברו של הבנק בהקשר לתעשיית ייצור הנשק. "עלינו לעצור את נגע האלימות באמצעות כלי הנשק במדינה" אמר, "איגוד הרובאים הלאומי בארה"ב שיגר מתקפות ציבוריות חסרות בושה כנגד המחנכים והתלמידים ששרדו ארועי ירי".

סלואן הגיב תוך כדי חילופי דברים חוזרים ונישנים עם אשש ואמר כי בWells Fargo- מאמינים שבעיית האלימות באמצעות כלי נשק תיפתר ע"י חקיקה מתאימה. "אנו לא חושבים שזה רעיון טוב להרשות לבנקים להחליט מהם השירותים והמוצרים אותם האמריקנים יוכלו לרכוש. זו לא אמורה להיות החלטה שלנו" אמר סלואן. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE