הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה עשור: מפגש היסטורי בין מנהיגי צפון ודרום קוריאה
השלב האחרון לקראת מפגש הפסגה עם הנשיא טראמפ, יוצא לדרך ברגעים אלו, בשטח המפורז של חצי האי הקוריאני כאשר נשיא דרום קוריאה מון ג'אי-אין ייפגש עם רודן צפון קוריאה קים ג'ון און. על סדר היום נמצאים שלושה נושאים בוערים: תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית, הסכם שלום בין שתי המדינות ושיפור היחסים הפנימיים בין הקוריאות. בשילוט באזור נכתב "שלום, התחלה חדשה"

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לחיצת היד בין שני המנהיגים. צילום מסך

אירוע היסטורי התרחש בחצי האי הקוריאני כאשר לראשונה מזה עשור נפגשים המנהיגים משתי המדינות אשר נמצאות במצב של מלחמה מאז 1953. הפגישה נערכת בבית השלום (Peace House) אשר ממוקם בשטח המפורז שבין שתי המדינות. את צפון קוריאה יצג מנהיגה העליון קים ג'ונג און ואילו את דרום קוריאה יצג הנשיא מון ג'אי-אין. על סדר היום נמצאים שלושה נושאים בוערים: תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית, הסכם שלום בין שתי המדינות ושיפור היחסים הפנימיים בין הקוריאות. 


כרזות בעד השלום בסיאול


ברחבי סיאול, בירת הדרום, ניתן לראות שלטי חוצות רבים שנתלו ברחבי העיר. על השלטים מופיעה חצי האי, ללא חלוקה בין צפון ודרום, וגם תמונות המנהיגים מופיעים בה יחד עם הכיתוב: "שלום, התחלה חדשה". הפגישה הזו היא פרי עבודתו של נשיא דרום קוריאה והיא אמורה להוות הכנה מוקדמת לפגישה שמתוכננת בין קים ג'ונג און לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחודשים הקרובים. 

"בית השלום" נמצא כאמור באזור המפורז, אך בפועל הוא נמצא בצד הדרומי של הגדר. ובכך כל עיני העולם צפו בקים ג'ונג' און כאשר עשה את הצעדים הראשונים שלו בחלקה הדרומי של קוריאה. זוהי הפגישה השלישית שנערכת בין הצדדים והראשונה מאז שנת 2007. אז נפגשו קים ג'ונג איל (אביו של הרודן הנוכחי) ונשיא הדרום רו מו הוון. הנשיא הנוכחי מון היה בזמנו יועץ בכיר והשתתף בפסגה שנערכה בפיונגיאנג, בירת הצפון.


מקום הפגישה: "בית השלום"

נושא תוכנית הגרעין הינו הנושא המרכזי. כאלפיים עיתונאים יגיעו לסקר את האירוע והשאלה שתישאל בסוף הועידה היא האם הצפון הסכים לפרק את תוכנית הגרעין שלו. כזכור, בשנים האחרונות ערכה צפון קוריאה מספר רב של ניסויים בטילים המסוגלים לשאת ראש חץ גרעיני, ואף התגאו בכך שהטילים מסוגלים להגיע עד לחוף המזרחי של ארה"ב. לאחרונה הצהירו בצפון שהם מוכנים לוותר על התוכנית כחלק מהסכם רחב יותר.

בלוחות הזמנים מופיעים בעיקר פגישות מאחורי דלתיים סגורות, אך שני המנהיגים צפויים לשתול יחדיו עץ. בדומה לכל ועידת השלום, שתילת העץ נועדה להיות סמלית. האדמה והמים שישמשו את המנהיגים נלקחו משתי המדינות. בתום יום ארוך של פגישות צפויות שתי המשלחות לערוך מסיבת עיתונאים משותפת ולאחריה לסעוד יחדיו. כזכור, שתי המדינות נמצאות במצב של מלחמה מאז תום מלחמת קוריאה שבה נחצתה לשתי מדינות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE