הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אני עומד לשבור את היד שלך": רשת Waffle House מגבה שוטרים שעצרו לקוחה באלימות
הצעירה נעצרה באלימות, אך לדברי אמה, כל חטאה היה שביקשה להתלונן בפני המנהל. האירוע מזכיר את המעצר המתוקשר ב"סטרארבקס" בתחילת החודש

סרטון שתיעד שוטרים באלבמה אוזקים בכוח אישה אפרו אמריקאית על רצפת מסעדת Waffle House בעוד הם מאיימים לשבור את ידה במהלך ניסיון המעצר, הצית סערה גדולה ברשתות החברתיות. עם זאת, רשת המסעדות טוענת כי ככל הנראה תגובת השוטרים ופעולתם הייתה מוצדקת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסעדת וואפל האוס. מגבה את המשטרה


שיקסיה קלמונס נעצרה בתחילת השבוע על ידי שלושה שוטרי סיור לבנים בתוך המסעדה, באשמת התנהגות לא נאותה והתנגדות למעצר. 

בסרטון נראים השוטרים מתווכחים עם קלמונס בטרם החלו לנסות למשוך אותה בכוח מהכיסא עליו ישבה אל ריצפת המסעדה כדי לעצור ולאזוק אותה. במהלך האירוע, חולצתה של הצעירה ירדה מעליה מה שגרם לחשיפת פלג גופה העליון לציבור. 

כתוצאה מההתנגדות למעצר החולצה אותה לבשה האישה הצעירה ירדה מעליה מה שגרם לחשיפת פלג גופה העליון בציבור.

"מה אתם עושים?" צעקה קלמונס, ובתגובה אחד השוטרים אמר לה: "אני עומד לשבור את היד שלך. זה מה שאני עומד לעשות".

הסרטון לא מתעד את האירועים שהובילו למעצר, אולם אמה של הצעירה, צ'יקיטה קלמונס-הווארד טענה כי הכל החל כשבתה ביקשה מהמוכר כלים חד פעמים יחד עם ההזמנה שביצעה. המוכר אמר כי יש להוסיף 50 סנט עבור הכלים, וקלמונס טענה בפניו כי בעבר לא נאלצה לשלם עבור זה.

בשלב הזה המוכר ביטל את ההזמנה, וקלמונס דרשה להתלונן בפני האחראי עליו. 

דובר מטעם רשת המסעדות, גרג רולינס, הכחיש את הגרסה הזו שנמסרה לאירועים במסעדה, באומרו כי המידע שאותו קיבלה ההנהלה בנוגע לאשר התרחש "שונה באופן משמעותי" ממה שנטען מצד האם.




"לאחר בדיקה של מצלמות האבטחה במקום, שתיעדו את האירוע ובדיקה אל מול עדי ראייה שהיו במקום, התנהלות המשטרה נמצאה תקינה והולמת," כך מסר רולינגס בהצהרה לאיגוד העיתונות, וזאת מבלי לספק פרטים ספציפיים על שהתרחש.

אולם קלמונס-האוורד התעקשה כי "הצילומים הראו את האירועים שהתרחשו בשלמותם" בנוגע למעצרה של בתה.

בסרטון,  קלמונס עומדת על כך כי היא לא עשתה שום דבר פסול ואך ורק ביקשה את מספר הטלפון של החברה ובו תוכל להגיש תלונה. אחד השוטרים נראה אומר כי הוא שמע אותה משתמשת בשפה לא נאותה,  אולם בסרטון המוצג לא נראתה בבירור כל סיבה למעצר.

מהמשטרה המקומית נמסר כי הם בודקים את האירוע.

ראש ארגון NAACP השווה את מעצרה של הצעירה אל התקרית השנויה במחלוקת שהתרחשה באחד מסניפי סטארבקס שבפילדלפיה, ובה נעצרו שני צעירים בעלי חזות אפרו אמריקנית, מוקדם יותר החודש. ראש הארגון מסר כי הוא וארגונו בודקים את התקרית.

לאחר האירוע ברשת בתי הקפה, הרשת מיהרה להתנצל והדיעה שהיא תסגור כ-8,000 מסניפיה למספר שעות וזאת כדי להעביר הכשרה מיוחדת לעובדיה למניעת תקריות על רקע אתני וגזעי.

מספר אנשים התארגנו לכדי מחאה במגרש החנייה אל מול מסעדת Waffle House בה התרחש האירוע.   

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE