הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת הקיץ: בחיי היומיום קרם הגנה עם מקדם SPF 100 מספק הגנה טובה יותר מאשר קרם הגנה עם מקדם SPF 50
בתוצאות המעבדה, לא ניתן לראות הבדל רב בין המקומות עליהם נמרח קרם הגנה עם מקדם בדירוג של 100 SPF, לבין קרם הגנה עם מקדם בדירוג של 50 SPF . אבל בעולם האמתי, מקדמי ההגנה בדירוג גבוה מיוצרים כך שיספקו הגנה ברמה גבוהה יותר משום שרבים לא מורחים מספיק קרם הגנה

מסנני קרינה עם מקדם הגנה בדירוג של SPF 100 עשויים להיות יעילים יותר מאשר אלה עם מקדם הגנה בדירוג של  SPF 50. כך על פי מחקר שכלל ניסויים אקראיים. ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) נמסר, כי כל קרם הגנה עם מקדם בדירוג של מעל ל-SPF 50 אינו מציע  כל הגנה נוספת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בפועל, אנשים כמעט אף פעם לא מורחים כמות מספקת של קרם הגנה

במחקר, שפורסם בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, השתתפו 199 גברים ונשים שקיבלו שתי שפופרות של קרם הגנה, אחת מהן מסומנת במילה "ימין" והשניה מסומנת במילה "שמאל". המשתתפים מרחו את שני הקרמים, כל אחד מהם על הצד של הפנים והצוואר המצוין על שפופרת. לאחר המריחה יצאו המשתתפים לפעילות הרגילה שלהם ביום שמש באתר סקי. אחת השפופרות הכילה קרם הגנה בדירוג של SPF 50  והשניה קדם עם מקדם הגנה בדירוג של SPF 100.

למחרת, דירגו רופאי עור את חומרת הכוויה בסולם של חמש נקודות: נקודה אחת לציון כלל לא, וחמש נקודות לציון הדרגה החמורה ביותר. הניקוד הממוצע היה גבוה פי שניים בצד הפנים עליו נמרח הקרם עם מקדם ההגנה בדירוג של SPF 50 , לעומת הצד עליו נמרח קרם ההגנה עם מקדם בדירוג של SPF 100.

הסיבה לכך עשויה להיות, משום שבפועל, אנשים כמעט אף פעם לא מורחים כמות מספקת של קרם הגנה.


"אם מתבוננים בתוצאות המעבדה, לא ניתן לראות הבדל רב בין המקומות עליהם נמרח קרם הגנה עם מקדם בדירוג של 100 SPF, לבין קרם הגנה עם מקדם בדירוג של 50 SPF . כך לדברי הכותב הראשי של המחקר, ד"ר דארל ריגל, פרופסור לדרמטולוגיה באוניברסיטת ניו יורק: "אבל בעולם האמתי, מקדמי ההגנה בדירוג גבוה מיוצרים כך שיספקו הגנה בדרגה גבוהה יותר, משום שרבים לא מורחים מספיק קרם הגנה".

יצוין, כי המחקר מומן על ידי חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

בעולם האמתי, מקדמי ההגנה בדירוג גבוה מיוצרים כך שיספקו הגנה בדרגה גבוהה יותר

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE