הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרפובליקאים בבית הנבחרים מנקים את טראמפ; הדמוקרטים ממשיכים לחקור
חברי ועדת המודיעין הרפובליקאים של בית הנבחרים פרסמו גרסה מצונזרת מאד של הדו"ח שלהם, שלדבריהם מנקה את קמפיין טראמפ מחשד קנוניה ושיתוף פעולה עם רוסיה. "הרפובליקאים סירבו לחקור ברצינות ולראות מה שגלוי לעין", תקף הדמוקרט הבכיר בוועדה, אדם שיף. הדמוקרטים ימשיכו לחקור בעצמם

ועדת המודיעין של הסנאט פרסמה היום גרסה מצונזרת של הדו"ח הרפובליקאי על החקירה בת השנה של הוועדה בעניין המעורבות הרוסית בבחירות. בגרסה זו טוענים הרפובליקאים בוועדה כי לא מצאו כל ראיות לשיתוף פעולה בין קמפיין הנשיא טראמפ לרוסיה, וגם חלקו על ממצאי קהילת המודיעין האמריקאית לפיהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניסה לסייע לדונלד טראמפ להיבחר. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ופוטין בפגישתם בכינוס בוויאטנם במהלך השנה שעברה



הדו"ח פורסם כשחלקים ממנו מושחרים על ידי קהילת המודיעין, והתגובה של חברי הוועדה הדמוקרטים מצונזרת על ידי חברי הרוב הרפובליקאי. חבר הקונגרס מייק קונוויי מטקסס, שעמד בראש חקרת הוועדה, התלונן על "הצנזור הנלהב מדי", של חלקים מהדו"ח הרפובליקאי בידי גופי המודיעין, ואמר כי בכוונת הרפובליקאים לערער על הצנזורה הזו. קונוויי לא התייחס לצנזור של התגובה הדמוקרטית, החולקת על מסקנות הרוב הרפובליקאי. 


מייק קונוויי


לדברי קונוויי, "לא מצאנו ראיות לקנוניה, אז מצאנו אולי שיפוט קלוקל, פגישות לא ראויות". אולם הדמוקרטים טוענים כי הרוב הרפובליקאי בוועדה, שניהל את החקירה, כלל לא זימן עדי מפתח ולא הוציא צווים להשיג מידע שהיה הכרחי לחקירה, ובאופן כללי לא היה מעוניין כלל לחשוף קנוניה ושיתוף פעולה. הדמוקרטים בוועדה ממשיכים כעת בחקירה משלהם בהתערבות הרוסית בבחירות ללא הרפובליקאים, שסיימו את חקירתם בינואר.

"לאורך החקירה, בחרו הרפובליקאים בוועדה שלא לחקור ברצינות, או אפילו לראות את מה שהיה גלוי לכל עין – ראיות לקנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה, ובמקום זאת אימצו את תפקיד סנגורם של עדי מפתח בחקירה", אמר בהצהרה רשמית הנציג אדם שיף מקליפורניה, הדמוקרט הבכיר בוועדה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE