הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוק המניות בוול סטריט: תזזיתי, מדשדש, ולא צפוי להשתפר בקרוב
הנורמה החדשה בשוק המניות היא תזזיתיות וריחוף קבוע ב"מצב תיקון" - שזו דרך יפה להגיד "טרם החזיר את עשרת האחוזים שאיבד מאז תחילת השנה". החדשות הגרועות: זה לא צפוי להיגמר בקרוב

מאז השיא של ינואר צנח מדד המניות S&P 500 ב-10% וטרם חזר לקדמותו – הרצף הארוך ביותר של "מצב תיקון" מאז חודשי המפולת של 2008. כך על פי מעקב וול סטריט ג'ורנל דאטה גרופ. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




"זהו עידן חדש של נפיצות", אומר מארק ניוטון, המנתח הטכני הבכיר בחברת ניוטון אדווייזורס בראיון לרשת פוקס ביזנס. "המומנטום לא יגיע לרמות של השנה שעברה, כך שעל המשקיעים להיות בררנים יותר" בכל הנוגע למגזרים ולמניות בהם ישקיעו את כספם, הוסיף. 

מדד VIX, שהוא כלי מפתח במדידת תנודות מניות עתידיות, מצביע גם הוא על אותה מגמה ומראה 23 תנודות יומיות של 10% או יותר מאז תחילת השנה – מספר שיא מאז החלו למדוד את הנתון. למרות רבע ראשון בו רשמו חברות מובילות כמו אמזון, קטרפילר, ובואינג הכנסות שניפצו את התחזיות, וכלכלה שצמחה על פי הנתונים ב-2.3% לשנה, המומחים עדיין חוזים סיכוי קלוש בלבד ליציאת שוק המניות מן המשבר הנוכחי. 




הסיבות לכך רבות: הכלכלה תמיד מאטה בחודשי הקיץ (בוול סטריט נהוגה האמרה "Sell in May and go away"), והשנה יש סיבה נוספת לדאגה: בחירות אמצע הכהונה. ג'פרי הירש, עורך מגזיני ההשקעות "סטוק טריידר'ס אלמנך ואלמנך אינווסטור", מציין כי בשנים של בחירות אמצע הכהונה, "שוק הדוב" של חודשי הקיץ הופך למודגש עוד יותר. 

עוד סיבה לדאגה היא העלייה בשיעור הריבית שנושאות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב, שהגיעו החודש ל-3% החזר, נתון שיא מאז 2014. נתון זה נתפש בעיני המשקיעים למבשר על עלייה בשיעור הריבית במשק ולפיכך עלייה בעלות לקיחת הלוואות. גורם נוסף לפסימיות של המומחים הוא דו"ח התעסוקה של אפריל, שצפוי להצביע על הוספה של כ-110,000 מקומות עבודה בחודש החולף  מספר הקטן בכמחצית מכפי שהכלכלנים מגדירים כ"כלכלה צומחת". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE