הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ מאיים שוב להשבית את הממשלה אם לא יימצא מימון נוסף לחומה בגבול מקסיקו
לאחר שכבר השמיע איום דומה בעבר, ולאחר שהממשל הפדרלי כבר הושבת לזמן קצר בתחילת השנה, הנשיא ממשיך להפעיל לחץ כדי לממש את הבטחת הבחירות העיקרית שלו

הנשיא דונלד טראמפ איים אתמול (שבת) על סגירת הממשל הפדרלי בחודש ספטמבר במידה והקונגרס לא יאשר העברת כספים נוספים למימון החומה בגבול עם מקסיקו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ במהלך נאומו אתמול


"החומה החלה, יש לנו 1.6 מיליארד דולר", אמר טראמפ בנאום בוושינגטון, מישיגן. "אנחנו ממשיכים ב-28 בספטמבר, ואם לא נשיג ביטחון בגבול - לא תהיה לנו ברירה ונשבית את המדינה כי אנחנו צריכים ביטחון בגבול", הוסיף הנשיא.

בחודש שעבר שלח טראמפ איום דומה כדי לשנות את חוקי ההגירה, כך שלדבריו ימנעו מפושעים להיכנס למדינה. בחודש ינואר הממשל הושבת לזמן קצר בעקבות הנושא הזה. לאחר האיומים שנעשו בחודש שעבר, חתם הנשיא על הצעת תקציב שתותיר את הממשלה הפדרלית פועלת לפחות עד סוף ספטמבר. 

למרות איומיו של טראמפ, נראה שצפויה לו חזית קשה מבית, מכיוון שנבחרי המפלגה הרפובליקנית לא ירצו להשבית את הממשלה קרוב כל כך לבחירות אמצע הכהונה, בניסיון לשמור על רוב כחול בקונגרס. 

טראמפ ציין בדבריו את מאות המהגרים שנעים כרגע במרכז אמריקה ב"קראוון" כאחת הסיבות לכך שיש צורך במשמר גבול חזק. "שימו לב לקראוון, שימו לב כמה עצוב ונורא הוא, גם עבור אותם אנשים - בשל הפשיעה שהם מסבים לעצמם והפשיעה שאחרים מסבים להם", אמר טראמפ. 


קבוצה של מהגרים במקסיקו


"זה מסע איום ומסוכן עבורם, והם באים בגלל שהם יודעים שיוכלו להיכנס ישר לתוך המדינה שלנו", אמר הנשיא טראמפ במהלך דבריו אתמול. 

המהגרים, שכוללים נשים וילדים, טוענים כי הם נסו מבתיהם בגואטמלה, אל-סלוואדור והונדורס בגלל איומים ברצח מצד כנופיות אלימות, בגלל מעשי רצח של בני משפחותיהם ובשל רדיפה פוליטית. 

בניית החומה בגבול מקסיקו הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ ונראה כי הוא מוכן לעשות הרבה, כולל השבתת הממשלה הפדרלית, כדי לעמוד במילה שלו לבוחרים. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE