הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפקיסטני שהואשם בסיוע לחיסול בין לאדן הועבר למתקן כליאה אחר, עורך דינו צופה את שחרורו בקרוב
ד"ר שאקיל אלפרידי מרצה עונש מאסר בפקיסטן על "סיוע לטרור", לאחר שהורשע בסיוע ל-CIA. בארצות הברית מביעים דאגה לשלומו מכיוון שאיש לא יודע לאן הוא הועבר

רשויות בתי הכלא בפקיסטן העבירו את הרופא שככל הנראה סייע ל-CIA ללכוד ולהרוג את גדול הטרוריסטים אוסמה בין לאדן הועבר מבית הכלא שהיה בו. כך אמר אתמול (שבת) עורך דינו של הרופא, וציין כי לדעתו, הצעד הזה יכול ללמד על שחרורו הקרוב. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העיתונים דיווחו על חיסולו של בין לאדן


המאסר המתמשך של ד"ר שאקיל אלפרידי היווה גורם למתיחות בין פקיסטן לארצות הברית במשך שנים רבות. ארצות הברית הפסיקה את הסיוע הצבאי לפקיסטן בטענה שהיא מסייעת לגורמים צבאיים של הטליבאן, שלוחמים בארצות הברית ובחיילים אפגנים לאורך הגבול עם אפגניסטן. 

קצין מאסר בפשוואר, שבצפון מזרח המדינה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אלפרידי הועבר לכלא עדיאלא בעיר רוואלפינדי, סמוך לבירה איסלאמבד. עם זאת, הקצין הוסיף כי הסיבות להעברה אינן ידועות, וייתכן כי מדובר בסיבות ביטחוניות בלבד. 

פרקליטו של אלפרידי, קמר נאדים, אישר את ההעברה של מרשו, אך ציין כי לא ברור היכן הוא נמצא כעת. כמו כן, לא ניתן היה להשיג את תגובותיהם של גורמים במערכת המשפט המקומית ושל השגרירות האמריקנית, שבמשך שנים קראה לפקיסטן לשחרר את אלפרידי ממעצר. 

אלפרידי הואשם בבגידה, לאחר שמועות שטענו כי הוא סייע ל-CIA לאסוף דגימות גנטיות של משפחתו של רב המרצחים, ובכך הוא סלל את הדרך ללוחמי אריות הים לפשוט על ביתו של בין לאדן בשנת 2011 באבוטאבאד, ולחסל את מנהיג אל קאעידה שהואשם בתכנון והוצאה לפועל של אסון התאומים ופיגועי ה-11 בספטמבר - פיגועים שגרמו למותם של כ-3,000 בני אדם.

אלפרידי נעצר כמה ימים לאחר המבצע האמריקני, שפקיסטן טענה כי הוא מהווה פגיעה בריבונותה. הרשויות האשימו את הרופא בסיוע לטרור. הוא נידון ל23 שנות מאסר באשמת מימון טרור. בשנת 2013 ההחלטה הזאת נהפכה, אך הוא עדיין במאסר על עבירות הקשורות בטרור, אמר עורך דינו. כמו כן, הוא עומד בפני משפט על מותו של מטופל לפני יותר מעשור. 

עם זאת, עורך הדין אמר שמשפטו האחרון של אלפרידי נערך לא מזמן, ועונשו הצטמצם לשבע שנים - והוא כבר היה במאסר תקופת זמן דומה. "לכן אני חושב שהשחרור שלו קרוב מאוד", אמר נדים לסוכנות הידיעות רויטרס.


ד"ר אלפרידי


עם זאת, אין עוד סימנים לשחרורו הקרב של אלפרידי.

גורם רשמי במשרד החוץ בוושינגטון קרא לאסלאמבד להבטיח את שלומו של אלפרידי. "אנחנו מודעים לדיווחים לפיהם ד"ר אלפרידי הועבר לכלא אחר, וקוראים לממשלת פקיסטן לעשות כל דבר כדי להבטיח את ביטחונו ובטיחותו של ד"ר אלפרידי", אמר הגורם. 

בינואר אשתקד, אמר מי שהיום משמש כשר המשפטים הפקיסטני, כי ארצו לא תשחרר את אלפרידי, ולא משנה איזה לחץ תפעיל ארצות הברית. 

"אלפרידי הפר את החוק ופגע באינטרסים הלאומיים שלנו. ממשלת פקיסטן אמרה לארצות הברית שוב ושוב כי הוא ביצע פשע והוא יעמוד בדרישות החוק", אמר זאהיד חמיד, מי שהיום עומד בראש משרד המשפטים באסלאמבד. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE