הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אקספרס סקריפטס בדיונים עם חברות תרופות על שינוי מחירי התרופות
החברה, שאחראית על ניהול ההטבות בבתי מרקחת, קוראת לרפורמה במחירי התרופות. במקום להתחיל גבוה ואז להתחיל בהנחות - פשוט להתחיל ממחיר נמוך וקבוע: "בואו נהיה מאוזנים יותר"

חברת ניהול ההטבות בבתי מרקחת הגדולה בארצות-הברית אומרת ליצרני התרופות שמודל המחירים הנוכחי שבור, ושמה על הכוונת את "אמגן בע"מ", "אלי לילי ושות'" ויצרניות אחרות של טיפולי מיגרנה חדשים כדי לנסות לתקן אותו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מודל המחירים ישתנה?


אקספרס סקריפטס אמרה כי היא מעוניינת לוותר על האסטרטגיה הרגילה של קביעת מחיר גבוה תחילה, ולאחר מכן להוריד את העלות בהנחות גדולות. היא גם מעוניינת בהבטחת החזר כספי אם התרופה לא פועלת תוך תקופת זמן מוגדרת. השינוי יכול לעזור לאקספרס סקריפטס וחברות ניהול הטבות בבתי מרקחת (PBM) אחרות להוריד מחירים, ולהגיב לביקורת הגוברת על תפקידן בתור "ספסרים" בשרשרת אספקת התרופות.

ממשל טראמפ וחברי קונגרס דרשו כי חברות ה-PBM ישתמשו בהטבות שהן מקבלות כדי להקל על צרכנים הזועמים על עליית המחירים בבתי המרקחת. כיום לאמריקנים רבים יש פוליסת ביטוח עם השתתפות עצמית גבוהה או תשלומים משותפים, מה שהופך אותם לאחראים לבדם לעלויות הרפואיות שלהם. 

אקספרס סקריפטס מציעה ליצרני התרופות לקחת בחשבון את השינוי הזה כשהן יחלו למכור תרופות חדשות לטיפול במיגרנה.

"אם אתם מצפים לקבל את המחיר הנמוך, אז אל תעלו אותו למטופלים שמשלמים תשלומים גבוהים," אמר סמנכ"ל הבריאות סטיב מילר בראיון, בו תיאר את המסר שלו לאמגן ויריבותיה. "בואו נהיה מאוזנים יותר. בואו נחזור לתקופה שהברוטו והנטו לא שונים כל כך." תרופת "איימוויג" של אמגן צפויה לקבל אישור בשבוע הבא, ואחריה יבואו תרופות דומות מבית טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ ולילי שלטענת החברות יעזרו ל-4 מיליון אנשים בארצות הברית.

לילי לחצה על חברות ה-PBM "במשך שנים" ליצור חוזים שלוקחים בחשבון את ביצועי התרופה, אמר המנהל הבכיר דיוויד ריקס כשנשאל על הנושא בשיחת ועידה שנידונו בה הכנסות רבעוניות.

ריקס אמר כי הוא שמח שאקספרס סקריפטס "משנה כעת את מבטם ותמיכתם בצורת עבודה כזאת. אנחנו נשמח לעבוד איתם על זה."

הטיפולים החדשים מזריקים חומרים המתערבים בפעולתה של מולקולה הקשורה ביצירתה של מיגרנה, על-ידי הרחבת כלי הדם במוח, לדוגמה.

אנליסטים בוול סטריט צופים שאמגן תכריז על מחיר התחלתי של עד 10 אלף דולר עבור איימוויג ברגע שהיא תאושר, ולקבוע את הטון המתחרות.

אבל אקספרס סקריפטס וחברות PBM אחרות מונעות גישה לתרופות חדשות שלדעתן יקרות מדי, ומבקשות מרופאים לספק ראיות מפורטות למדוע מטופל מסוים יכול להיעזר בהן; כך הם מכריחים את השימוש בתרופות אחרות או גרסות מתחרות וזולות יתר כאשר הן קיימות.

יצרני התרופות עלולים להיתקל באותן מגבלות עם טיפולי המיגרנה החדשים, אמר מילר: "אם הם יתמחרו אותם גבוה מדי הן כנראה לא ישיגו נתח שוק גדול."

בנוסף, אקספרס סקריפטס קוראת לאמגן ולעמיתיה להציע החזר של שני שליש ממחיר תרופת המיגרנה אם החולה מפסיק את הטיפול תוך 90 יום מכיוון שהוא לא עובד הוא גרם לתופעות לוואי משמעותיות.

הבטחות כאלו נהיות נפוצות יותר עבור תרופות ישנות בעלות מוצרים מתחרים בשוק, כולל תרופות לסכרת והפטיטיס סי. זה יהיה יוצא דופן להבטיח דבר כזה עבור תרופה ראשונה בתחום חדש של טיפולי מיגרנה. אמגן, אשר תשווק את איימוויג בשותפות עם חברת נוורטיס, סירבה להגיב עם השיחות עם אקספרס. מנהל המחקר שון הרפר אמר לאחרונה בראיון כי הצרכנים חולקים באשמה על מודל התשלום הנוכחי.


אמג'ן. סירבה להגיב


דרישתם עבור הנחות גדלות הכריחה את היצרנים לקבוע מחירים גבוהים יותר כבסיס, הוא אמר.

"המצב שאנחנו נמצאים בו מגוחך," אמר הרפר. "אף אחד לא משלם את המחיר שנקבע, אבל המטופלים חשופים לזמן מסוים, עד אשר הם משלמים את עלויות השתתפות עצמית לביטוח."

מניות אמגן, שתדווח על הכנסות רבעוניות בשבוע הבא, נפלו באחוז אחד. מניות לילי ירדו חצי אחוז.


להוריד עלויות

מחירי הביטוח העולים בארה"ב, הגבוהים בעולם, מקשים על תקציבי משפחות, עובדים וסוכניות ממשלתיות. זה גרם להפעלת לחצים חדשים בתעשייה לבקרה על המחירים.

לשם כך, אקספרס סקריפטס הסכימה להימכר לחברת הביטוח סיגנה קורפ, בעוד המתחרה CVS הלת' קורפ מתכננת לרכוש את חברת הביטוח אטנה בע"מ.

חברת ה-PBM הקטנה יותר אברקה הלת' וחברת הביטוח היימרק הלת' אמרו בראיון כי הן מאמצות שיטות דומות לאלו של אקספרס סקריפטס במשא ומתן על כיסוי תרופות המיגרנה החדשות. ב-CVS סירבו להגיב.

טבע מסרה כי היא מעריכה את מצב המחירים עבור תרופת המיגרנה שלה. הרבה עומד על הפרק עבור אמגן, שלא הצליחה להגדיל את הכנסותיה בשנים האחרונות.

מה שהיה אמור להיות שובר הקופות האחרון של חברת הביו-טכנולוגיה, תרופה יקרה לטיפול בכולסטרול בשם "רפתה", הוגבלה על ידי חברות ה-PBM שפקפקו בערכה יחסית לטיפולים גנריים שעולים 100 דולרים לשנה.


גם טבע תושפע מההחלטה


רפתה והמתחרה "פרלונט", שמוכרת "סאנופי ורגנרון תרופות", יצאו לשוק ב-2015 במחירים הקרובים ל-14 אלף דולר בשנה והציפייה הייתה שיכניסו מיליארדים. אבל אקספרס סקריפטס ואחרים דחו את רוב המרשמים שנכתבו לתרופות החדשות בזמן שחיכו להוכחות כי הן מורידות את הסיכוי למוות.

כתוצאה, רפתה הכניסה 319 מיליון דולר בשנה שעברה, בעוד פרלונט הכניסה 195 מיליון דולר.

"אם אמגן וסאנופי היו צריכות לעשות את זה שוב, אני חושב שהן היו מוכרות אותן בחצי מחיר ועושות הרבה יותר כסף," אמר ג'ייסון בורשו, מנהל בכיר באברקה המבוססת במיאמי.

איימוויג יעילה הרבה יותר במניעת מיגרנות מאשר טיפולים עכשוויים, בעיקר תרופות גנריות במחירים נמוכים. מחקרים אחרונים הראו כי איימוויג מפחיתה את תכיפות הופעת מיגרנה תקופתית בחצי בכ-50% מהמטופלים.

מנהל המזון והתרופות צפוי לקבל החלטה על איימוויג ב-17 למאי. החלטת הסוכנות על הטיפול של טבע הייתה צפויה להתקבל ביוני, אבל עלולה להתעכב בגלל בעיות בייצור. החלטה על התרופה של לילי צפויה מאוחר יותר השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE