הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק מציגה: אלה התכנים והתמונות שאסור להעלות ברשת החברתית
החברה פרסמה מסמך בן 8,000 עמודים שמפרט מה מותר ומה אסור לפרסם ברשת החברתית. בכירים בחברה מציינים שהסטנדרטים עולים כל הזמן

במהלך השבוע, פרסמה חברת פייסבוק ספר כללים עבור סוגי הפוסטים אותם היא מרשה להעלות על גבי הרשת החברתית שלה. ספר הכללים כלל פירוט רחב ומשמעותי יותר מאי פעם בעבר בנוגע לשלל נושאים החל משימוש בסמים ועד לעיסוק בזנות ובריונות, נאומי הסתה ופוסטים המסיתים לאלימות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרחיבה את הפירוט על האסור והמותר. פייסבוק


רשת פייסבוק החזיקה במשך שנים "סטנדרטים קהילתיים" לגבי אופי התכנים אותם אנשים יכולים לפרסם במסגרת הפעילות שלה. אולם עד כה, פרסמה הנחיות מאוד כלליות ובעלות רמת פירוט יחסית נמוכה לגבי מה היה ניתן להציג באופן פומבי וזאת בעוד הייתה קיימת מערכת כללים מפורטת הרבה יותר במסגרת מסמכים פנימיים של החברה בנוגע לאילו פוסטים או חשבונות צריכים להיות מצונזרים ע"י הרשת החברתית מאחר והם אינם עומדים במערכת הכללים הזו.

כעת, החברה מספקת את המסמך בתצורה הארוכה שלו על גבי האתר שלה כדי לעשות סדר בבילבול שנוצר וכדי להראות יותר שקיפות לגבי התנהלותה של החברה, אמרה מוניקה ביקרט, סגנית נשיא בפייסבוק הממונה על מדיניות נגד טרור ומדיניות מוצר.

"כאשר אתם מגיעים לפייסבוק, עליכם להבין, היכן אנו מותחים את הקו האדום לגבי מה קביל ובסדר לפרסם לבין מה לא קביל," אמרה ביקרט לכתבים במהלך תדריך במטה הנהלת החברה.

פייסבוק עמדה מול ביקורת נוקבת מצד ממשלות וקבוצות זכויות אדם ממדינות שונות ברחבי העולם בגין כישלונה לצמצם תופעות כמו נאומי הסתה, מניעת שימוש של גורמי טרור בשירותים השונים שלה, עידוד אלימות מצד כתות שונות ושידור של תכני וידאו הכוללים מעשי רצח והתאבדות.

בו בזמן, החברה אף הואשמה בכך ששימשה למעשה ככלי בידיהם של משטרים מדכאים בכך שהסירה חשבונות ופוסטים שלפי חוקיה ה"יבשים" נתפסו ככאלו החותרים תחת השלטונות בעוד שהיא מעבירה מידע מצומצם ביותר בנוגע לסיבות שאותם חשבונות או פוסטים אלו הוסרו.

לראשונה, מדיניות חדשה תאפשר לבעלי החשבונות השונים לערער על ההחלטה להסיר פריטי תוכן של משתמשים. לשם השוואה, טרם המדיניות החדשה, רק הסרת חשבונות, קבוצות או דפים הייתה ניתנת לערעור.

כעת, פייסבוק אף תחל לספק סיבות ספציפיות להסרה של תוכן כזה או אחר וזאת בעבור מגוון סיבות רחב ומפורט.

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה והפעילה בעולם, הפכה למקור מידע דומיננטי במדינות רבות ברחבי העולם. היא עושה שימוש בתוכנות אוטומטיות ובו בזמן בצבא של מנהלי רשת אנושיים שמספרם עומד על כ 7,500 וזאת כדי להסיר טקסטים, תמונות או קטעי וידאו המפרים את חוקי החברה. כאשר היא נמצאת תחת לחץ מצד מספר מדינות, היא אף החלה להעלות את מספר מנהלי הרשת שברשותה מאז השנה שעברה.

ביקרט אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הסטנדרטים כל הזמן מתפתחים וזאת בהתבסס על פידבק חיצוני של כ-100 ארגונים ומומחים חיצונייים בתחומים שונים החל מלוחמה בטרור וניצול ילדים. "על כל אחד לצפות שאלו יתעדכנו באופן תדיר," היא אמרה.

החברה שוקלת שינוי מדיניות לגבי התכנים המוצגים ברשת החברתית שלה מידי שבועיים במהלך פגישה הנערכת באופן קבוע בשם "הפורום לסטנדרט התכנים," המונהגת בידי ביקרט. קבוצה קטנה של כתבים הורשתה להיכנס ולצפות בפגישה במהלך השבוע שעבר  בתנאי שהם יוכלו לתאר תהליכי חשיבה והתנהלות אבל לא פרטים ספציפיים.

במהלך פגשת הפורום שהתקיימה ב 17 באפריל, כ-25 מעובדי פייסבוק ישבו סביב שולחן דיונים בעוד אחרים הצטרפו לפגישה באמצעות שיחת וידאו שחוברה אל ניו יורק, דבלין, מקסיקו סיטי, וושינגטון ומקומות נוספים.


הסטנדרטים כל הזמן מתפתחים. ביקרט


המשתתפים בפגישה כללו בין השאר מומחים במדיניות ציבורית, מומחי חוק ומשפט, מומחים לפיתוח מוצר, תקשורת ושאר תחומים. הם שמעו דיוחים מפי קבוצות עבודה קטנות יותר בתוך החברה, ששטחו בפניהם ביקורות שהתקבלו מארגוני זכויות אזרח שונים וגורמים חיצוניים נוספים והצביעו על דרכים בהן המוצר או מדיניות השימוש בו עשויים להשתבש בעתיד. במסגרת הפגישה, הוזכרו דרכי הפעולה שחברות מתחרות לפייסבוק כמו גוגל נוקטות בהם בתרחישים מקבילים.

ביקרט, שבעברה הייתה תובעת פדרלית, העלתה שאלות, סיפקה מידע על רקע הפגישה והייתה הגורם שניהל את הדיון. הפגישה כאמור, נמשכה כשעה.

חברת פייסבוק מתכננת כעת שורה של פורומים הפתוחים לציבור במהלך החודשים מאי ויוני במדינות שונות וזאת כדי לקבל יותר פידבק בנוגע לכללי העלאת התכנים בה, אמרה מארי דברי, הממונה על מדיניות התוכן בחברה.


מקללות וגידופים ועד מעשי רצח

הגרסה הארוכה יותר של מסמך הכללים והסטנדרטים של פייסבוק, באורך של כ-8,000 מילים מכסה מערך רחב של מילים ותמונות שפייסבוק נוטה לצנזר בתוספת פירוט נרחב על כל קטגוריה.

לדוגמה, קטעי וידאו של אנשים שנפצעו כתוצאה מתופעת קניבליזם אינם מורשים לפרסום, אולם תמונה בודדת הממחישה מצב כזה כן מורשה להפצה ברשת החברתית כאשר לפניה יוצג מסך אזהרה כאשר היא מופיעה ב "קונטקסט רפואי."

פיסבוק הבהירה מזה זמן רב, כי היא אינה מאפשר לאנשים למכור או לרכוש תרופות מרשם, מריחואנה וכלי נשק ותחמושת על גבי הרשת החברתית שלה, אולם המסמך שזה עתה פורסם מפרט מהם האלמנטים במסגרת הנושאים הללו שכן מותרים להצגה או לדיון.


מנסה לצמצם את הביקורת הציבורית. פייסבוק


תוכן ובמסגרתו אדם כזה או אחר "מודה כי עשה שימוש אישי בתרופות שלא לצרכים רפואיים" לא אמור להיות מפורסם בפייסבוק, כך קובע ספר הכללים החדש.

המסמך מפרט נושאים כמו הטרדות ובריונות רשת, זאת להוציא דוגמאות כמו "גידופים הדדיים בין קטינים." כללי המסמך, אינם מאפשרים בנוסף תוכן שהובא ממקור פרוץ, "זאת פרט למקרים בעלי ערך חדשותי."

הסטנדרטים החדשים של קהילת פייסבוק אינם כוללים פירוט בנוגע להליך שבו לדוגמא, ממשלות של מדינות מסויימות יכולות לדרוש הסרת תוכן המפר חוקים מקומיים.

במקרים כאלו, ציינה ביקרט, כי נדרשות בקשות רישמיות מצד אותם גורמים מדיניים והן ייבחנו על ידי הצוות המשפטי של החברה, וכמו כן על ידי פרקליטים חיצוניים. תוכן שנקבע כי האו עומד בסטנדארטים של קהילת פייסבוק, אולם מפר בהופעתו חוקים מקומיים – כמו למשל האיסור לבזות את משפחת המלוכה בתאילנד – ייחסמו לצפיה במדינה הספציפית בה התוכן נחשב לכזה המפר את החוק, אולם לא באופן גלובלי.

הסטנדרטים החדשים בקהילה לא נותנים מענה מדויק בכל הקשור בסוגיות כמו בפרסום מידע מטעה – פייסבוק עצמה לא מונעת זאת, אלם היא עושה מאמצים משמעותיים להפחית את הפצתו – או גם בנוגע לסוגיות בעיתיות מתמשכות מו הפצת מידע פרטי על אדם כזה או אחר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE