הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות האלימות, התיירות באזורי הנופש במקסיקו עדיין פופולרית בקרב המטיילים
בתחילת אפריל דיווח אתר חדשות מקומי על 14 מקרי רצח שאירעו בתוך 36 שעות בקנקון. זאת, בהמשך למגמת העליה באלימות עליה דווח בקיץ שעבר. למרות זאת הטיילים ממשיכים להזמין חופשות באזור

טיילים ממשיכים להזמין טיולים לקנקון ולריביירה מאיה, אזורים בהם הרשויות הגבירו את רמת האבטחה לאחר מספר מקרי רצח. פעילי התיירות של קנקון ושל ריביירה מאיה הסמוכה מתארים את החוף הקריבי של מקסיקו כחוף שקט ורגוע לחופשה, שמציע אטרקציה לכל אחד: החל במי שמעוניינים לחגוג את חופשת האביב ועד למשפחות. אך גל של אלימות, הקשור בכנופיות סמים יריבות, מאיים על התיירות באזור.

בתחילת אפריל דיווח אתר חדשות מקומי על 14 מקרי רצח שאירעו בתוך 36 שעות בקנקון. זאת, בהמשך למגמת העליה באלימות עליה דווח בקיץ שעבר. מקרי מוות מירי התרחשו גם בפלאיה דל כרמן, העיר הגדולה ביותר בריביירה מאיה, כ-40 ק"מ מדרום לקנקון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוף באיסלה מוחרס, במקסיקו

תיירים לא היו יעד לאירועים האלימים, אבל פצצה שהתפוצצה בחודש פברואר על מעבורת ששטה בין פלאיה דל כרמן לבין האי קוזומל, נמל שיט פופולרי, פצעה יותר משני תריסר נוסעים, בהם גם תיירים. המקרה הניע את הממשל האמריקני לפרסם צו איסור נסיעה במסלול המעבורת לעובדי הממשל. מאוחר יותר, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, כי הפצצה היתה תוצרת בית וכי ככל הנראה היא אינה קשורה לארגון טרור או לפשע מאורגן.

מאז, תגברו הרשויות המקסיקניות את הביטחון סביב המעבורת, כמו גם את המעבורות ששטות ביו קנקון ואיסלה מוחרס, על ידי הוספת גלאי מתכות וכלבים מזהי חומר נפץ. לאחר מכן הסיר ממשל ארצות הברית את האיסור על הנסיעה במעבורת.

רמת האזהרה של ממשל ארצות הברית עומדת על רמה 2  מתוך 4 בקטגוריות האזהרה. מצב שמצביע על כך שהנוסעים צריכים "לנקוט משנה זהירות". זוהי אותה רמת אזהרה שקיימת עבור אנטארקטיקה, דנמרק, איטליה ובריטניה. הדו"ח של הממשל, שעודכן ב-16 במרס, בנוגע למצבה של קווינטנה רו, מדינתן של קנקון ושל הריביירה מאיה, מציין את העלייה במקרי הרצח, אך אינו מגביל את הנסיעות של עובדי ממשל מארצות הברית.

מתוך הדו"ח: "רוב מקרי הרצח נראו כממוקדים, כגון חיסולים של ארגוני פשע, קרבות בין קבוצות פשע ויצרו אירועים אלימים באזורים בהם נמצאים אזרחים אמריקנים, לתקריות ירי שפגעו או הרגו עוברי אורח".

רשויות התיירות הגיבו על ידי הגברת האבטחה. הצי המקסיקני מסייר בחופים, המשטרה הפדרלית עוקבת אחר הכבישים והצבא אחראי על נקודות הכניסה לערי האזור. מנהל מועצת התיירות של מדינת קווינטנה רו, דריו פלונטה אוקמפו, אמר, כי 3,000 מצלמות מעקב חדשות הותקנו באזורי קנקון ופלאיה דל כרמן.

אוקמפו: "התיירות היא התעשייה העיקרית של מדינת קווינטנה רו, ולכן הדאגה העיקרית שלנו היא לספק ביטחון ולוודא שלתיירים יש חוויה בלתי נשכחת כי אנחנו רוצים שהם יחזרו".

בשנת 2017, הגיעו למדינה כ-16.9 מיליון מבקרים. מדובר בעלייה של 5.3 אחוז לעומת השנה הקודמת. כך עולה מנתוני מועצת התיירות הממשלתית. יותר מ-52 אחוז מהנכנסים היו מבקרים חוזרים.

יצוין, כי נתוני התיירות הנכנסת לא רשמו ירידה חרף גל האלימות, בין אם הסיבה לכך היתה החורף הקר מאוד ששרר בצפון ארצות הברית ובין אם הסיבה היא הגידול המהיר של היעד, בו נמצאים כ-14,000 חדרי מלון בפיתוח.

ברבעון הראשון של שנת 2018, עמדה תפוסת המלונות בקנקון על כ-77 אחוז, למרות שמלאי החדרים גדל ב-3 אחוז השנה, כך עולה ממחקר שנערך בנושא.

נתוני התיירות הנכנסת לא רשמו ירידה חרף גל האלימות

סוכנויות נסיעות מדווחות על הפופולריות של היעד בקרב תיירים. סוכנות הנסיעות AAA צופה, כי קנקון תהיה היעד הבינלאומי הפופולרי ביותר עבור משפחות השנה.

באתרי האינטרנט אפשר למצוא בימים אלה חבילת נופש באתר נופש יוקרתי בפלאייה דל כרמן בעלות של 529 דולר, למשך שלושה לילות לזוג. מדובר במחיר נמוך כמעט בחצי מהמחיר הרגיל לעונה. העורך הבכיר של האתר, גייב סאגלי, אמר, כי קידומי המלונות "יצרו ערך מדהים לחופשות שמדרום לגבול, מספיק כדי לגרום למטיילים רבים להגיע, תוך כדי מודעות לחששות ביטחוניים לזנק על העסקאות האלו".

ההזמנות לחופשות מקסיקו עלו ב-12 אחוז, לעומת תקופה זו באשתקד. כך מדווחת אחת מחברות הנסיעות בניו יורק. כמו כן, סוכני הנסיעות מדווחים כי הם עונים על שאלות רבות בענייני ביטחון.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE