הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ ממשיך לדחות את החלת המכסים על בעלות הברית של ארה"ב
מכסים של 25% על יבוא פלדה, ו-10% על אלומיניום, שהיו אמורים להיכנס לתוקף בחצות אמש, נדחו ב-30 יום נוספים כדי לתת למדינות אלה הזדמנות להגיע להסכמי סחר חדשים עם ארה"ב

הנשיא דונלד טראמפ אישר אמש עוד 30 ימי החרגה ממכסי פלדה ואלומיניום עבור מדינות מפתח מבעלות בריתה של ארה"ב, בכלל זה האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו. טראמפ ניצב מול דדליין אמש בחצות להאריך את החריגה של מדינות אלה מן המכסים או להרשות ליבוא המתכות מהן להתייקר ב-25% ו-10% בהתאמה. בכך נתן הנשיא למדינות אלה עוד כמה שבועות למשא ומתן על הסכם סחר חדש. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מהבית הלבן נמסר כי היא בשלבי סיום של הסכם עם ארגנטינה, אוסטרליה וברזיל בנוגע למכסים וכי היא "מאריכה את המו"מ" עם קנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי. פקידים בממשל העלו לאחרונה את האפשרות כי ייתכן שהמכסים יוחלפו במכסות עבור מדינות שיגיעו להסכם עם ארה"ב. לדעת כלכלנים רבים, מכסות סובלות מאותם חסרונות כמו מכסי מגן, אך אינן מציעות אפילו את היתרונות שבהעלאות מכסים. 

"בכל הדיונים הללו, הממשל מתמקד במכסות אשר יגבילו את היבוא, ימנעו שילוח-משנה (כלומר הזרמת יצור למדינה שלישית דרך ארה"ב בכדי לעקוף את המכס) וישמרו על הביטחון הלאומי", נאמר בהודעת הבית הלבן. עוד הוסיף הבית הלבן כי "הגענו להסכם סופי עם דרום קוריאה בנוגע ליבוא פלדה", כחלק מן המו"מ המחודש של הממשל על הסכם הסחר החופשי עם דרום קוריאה. 

ההחלטה מגיעה פחות משבוע לאחר שקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון ביקרו שניהם בבית הלבן וניסו לשכנע אותו ישירות שלא ינחית את המכסים על האיחוד האירופי. הדחייה לקנדה ולמקסיקו באה על רקע ניסיונו של טראמפ לנסח מחדש את הסכם הסחר החופשי הצפון-אמריקאי, נאפט"א. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE