הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוצח מנמל התעופה של פורט לודרדייל הודה באשמה, יקבל מאסר עולם
אסטבן סנטיאגו בן ה-28, חייל משוחרר, קנה כרטיס לכיוון אחד מאלסקה לפורט לודרדייל, אסף את התיק שהכיל את נשקו, נכנס לשירותים לטעון את הנשק ויצא כשהוא יורה. שר המשפטים אישר את עסקת הטיעון, שקיבל את ברכת משפחות הנפגעים

חייל משוחרר, המואשם בירי למוות של חמישה בני אדם ופציעתם של שישה נוספים בנמל התעופה של פורט לודרדייל שבפלורידה אשתקד, יודה באשמה בתמורה לעונש מאסר עולם והימנעות מעונש מוות. כך דווח היום בבית המשפט הפדרלי במיאמי. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סנטיאגו. עכשיו הוא מתחרט (צילום: משרד השריף, מחוז בראוורד, CNN)


הן התובעים והן עורכי הדין של הנאשם אמרו כי הגיעו לעסקת הטיעון לאחר ששר המשפטים ג'ף סשנס הביע את דעתו בסוגיית עונש המוות במשפט הרצח של אסטבן סנטיאגו בן ה-28. סשנס, שלו היתה זכות ההכרעה הסופית היות שמדובר בתיק פדרלי, קיבל היזון משני הצדדים במשפט כמו גם מפאנל מומחים במשרד המשפטים. 

בסופו של דבר, סשנס אישר את עסקת הטיעון שהוצעה על ידי סנגוריו של סנטיאגו עם התקרב הדדליין להודיע על כוונה לבקש את עונש המוות בתיק. לדברי התביעה, גם משפחות הקורבנות הסכימו לעונש של מאסר עולם לרוצח יקיריהם. "זה משהו שנלקח בחשבון בהחלטת שר המשפטים", אמר העוזר לתובע הפדרלי (Assistant US Attorney) ריקארדו דל טורו בבית המשפט. 

סנטיאגו מואשם בכך שטס בכיוון אחד מאלסקה לנמל התעופה הבינ"ל הוליווד בפורט לודרדייל על מנת לבצע את הרצח, שגבה בעיקר את חייהם של מטיילים קשישים. היה זה אחד משלוש מקרי רצח המוני בנשק חם בפלורידה מאז 2016 (האחרים הם הטבח במועדון הפולס ב-2016 וזה בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד, לא רחוק מפורט לודרדייל. 

סנטיאגו, הסובל ממחלות נפשיות, אמור לשנות את הטיעון שלו (המענה לאישום) ל"מודה באשמה" ב-23 במאי, לאחר שיעבור בדיקה פסיכיאטרית עליה הורתה השופטת הפדרלית בת' בלום, אשר ביקשה לוודא כי הנאשם כשיר נפשית לקבל את ההחלטה להודות באשמה. היום בבית המשפט נשאל סנטיאגו אם עסקת הטיעון הוסברה לו על כל השלכותיה ואם הוא מבין אותן, והוא השיב שכן, וכי אין לו שאלות נוספות. אחד מעורכי דינו אמר לשופטת כי מרשו "מלא חרטה ומוכן לקבל אחריות" על הרצח ההמוני שאירע בשישה בינואר 2017. 

על אף שרוב תיקי הרצח מתבררים בבתי המשפט של המדינה בה בוצעו, נגד סנטיאגו הוגש כתב אישום בבית משפט פדרלי, מפני שביצע את מעשהו בנמל תעופה בינלאומי. תובעים פדרליים ממעטים לבקש את עונש המוות, משום שרוב הפשעים המצדיקים זאת אינם נדונים בבתי המשפט הפדרליים כאמור. 

סנטיאגו, חייל מילואים לשעבר ויליד פורטו ריקו, הפקיד את אקדחו טרם טיסתו לפלורידה, אסף אותו עם הנחיתה, ניגש לשירותים לטעון את הנשק ואז יצא והחל לירות בנוסעים האוספים את כבודתם בטרם נכנע ללא קרב ברגע שהיגעו שוטרי מחוז בראוורד לזירה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE