הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קישוט לאקווריום כמעט הרג משפחה שלמה בטקסס
אם המשפחה ניסתה לנקות אלמוג באקווריום, וגירדה אותו במברשת שיניים. בכך היא שחררה רעלן קטלני לאוויר, שכמעט הרג את בני משפחתה

אם מטקסס מקווה להזהיר אחרים מפני הסכנה שכמעט הרגה אותה ואת כל משפחתה: אלמוג רעיל, הנפוץ כקישוט באקווריומים של דגי-נוי. האלמוג, המכונה פאליתואה (Palythoa), נמכר בכל מקום בו נמכרים דגי מים מלוחים. למרות גודלם הצנוע, הרעלן שהם משחררים עלול להרוג. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פליתואה. עדיף לעזוב אותו בשקט


"לראות את חיי הדגים שלהם נלקחים, כולם מתים בזה אחר זה, לבוא הביתה והחבר'ה השמחים שלך פשוט ללא רוח חיים... זה בהחלט הוציא ממני הרבה לבוא הביתה לזה.", אמרה צ'אסיטי אהמן מסידר פארק, טקסס לתחנת הטלוויזיה המקומית KVUE (רשת ABC). 

אהמן ניקתה את האקווריום שלה ביום חמישי שעבר כשהבחינה באלמוג שגדל על סלעון. "הבחנתי במין... פוליפים כפתוריים חמודים כאלה, שהיו חדשים עבורי", אמרה. אהמן ראתה גוש של אצה על הפליתואה, אז היא השתמשה במברשת שיניים כדי לגרד את האצה מעל האלמוג. זו טעות שהיא לא תעשה שוב. 

"תוך שעה", היא מספרת, "כולנו התחלנו להרגיש שונה". 

האלמוג שחרר רעלן מסוכן לאוויר כשגברת אהמן הברישה אותו. תוך מספר שעות, היא ובני משפחתה החלו לחוות צריבה באף, שיעול קשה וחום גבוה. "חשבתי שחטפנו שפעת או משהו", אמרה. 

למחרת בבוקר הבינה אהמן כי התסמינים שלה גרועים משל שפעת פשוטה. "לא יכולנו לצאת מהמיטה", אמרה. "לא יכולתי לגשת לדלת. לא יכולתי להכריח את עצמי לצאת מהמיטה". בני המשפחה הלכו לבית החולים, שם היו הרופאים מבולבלים בדיוק כמוה מן התסמינים שלהם. "אף אחד מהם לא שמע על זה, אז הם לא ידעו איפה להתחיל", אמרה. 


(אילוסטרציה)


האנטר ליבר, מנהל מחלקת דגי המים המתוקים בחנות "אקווה דום" ביוסטון, אמר לתחנה כי הרעלן שבאלמוג פוגע במערכת העצבים המרכזית. "כשהחומר הזה מתחיל לעבור באוויר, זה בדרך כלל נגרם ממישהו שמגרד את האלמוג. שמעתי פעם על מישהו שהרתיח את הסלעון כדי להסיר ממנו את הפוליפים". מגדלי דגים רבים רוכשים את אלמוג הפליתואה בשל צבעיהם העזים, מבלי לדעת שהם עלולים להיות מסוכנים אם לא מטפלים בהם נכון. "הייתי מציע לעזוב אותם בשקט", אמר ליבר.

לאחר ששוחררה מבית החולים, זרקה אהמן את תכולת האקווריום לפח. היא אסירת תודה על כך ששני כלביה לא היו בבית בעת האירוע המפחיד. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE