הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאות מאושפזים בעקבות זיהום המוני בחסה מסוג רומיין; קורבן ראשון בקליפורניה
החיידק המסוכן שגורם לשלשולים ואף למוות אותר כעת ב-25 מדינות. 23 מקרי תחלואה חדשים נרשמו מאז יום שישי כתוצאה מאכילת עלים מזוהמים והרשויות קוראות לצרכנים: "אל תאכלו חסה אלא אם כן אתם בטוחים לגמרי שמקורה לא באזור יומה באריזונה". המדינות החדשות ברשימה הן קנטאקי, יוטה ומסצ'וסטס

זיהום האי. קולי, שהתפרץ לפני כחודש וחצי ברחבי ארצות הברית באמצעות חסה רומית שמקורה מאריזונה הולך ומתפשט למדינות נוספות. עד כה החיידק כבר פגע בבריאותם של עשרות אנשים ואדם אחד אף מת כתוצאה מכך. הרשויות בארצות הברית ממשיכות לבדוק את מקור הזיהום ונסיבות הפצתו. כעת סבורים החוקרים כי החסות הבעייתיות שהתגלו בימים האחרונים אינן הגיעו ספציפית מחוות הריסון באריזונה שהתגלתה כנגועה, אלא ממגדלים שונים במחוז יומה אשר באריזונה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חסה מסוג רומיין. עדיף להימנע אם לא בטוחים

במרכז למניעת ובקרת מחלות (CDC) קוראים לצרכנים להימנע מכל סוג של חסה מסוג "רומיין" ( ROMAINE. מוכרת גם כחסה ערבית) אלא אם כן יודעים בוודאות כי היא אינה מגיעה מהאזור הבעייתי ביומה, אריזונה. מאז יום שישי האחרון, לפי המרכז למניעת ובקרת מחלות, נרשמו 23 מקרים חדשים של תחלואה כתוצאה מהחיידק. עם זאת, לא נמסר מידע נוסף על האדם שמת בקליפורניה לאחר שאכל חסה מסוג זה. 

גם במנהל המזון והתרופות (FDA) מנסים לאתר את שורש הבעיה. אנשי המנהל מציינים כי המכנה המשותף בין כל החולים הוא שכולם שדיווחו כי אכלו חסה רומית במסעדה לפני שלקו בהרעלה. "במסעדות דיווחו לנו שהשתמשו בחסה ארוזה וחתוכה כדי להכין את הסלטים שכפי הנראה גרמו לתחלואה" כך לפי חוקרי המנהל.

המדינות האחרונות שנוספו לרשימת המדינות בהן נרשמו זיהומים מהסוג הזה הן קנטאקי, יוטה ומסצ'וסטס. סך הכל מדובר ב-25 מדינות, כשמספר המקרים הגדול ביותר של נפגעי אי. קולי נרשם בקליפורניה, שם גם מת אדם כתוצאה מהזיהום.

ברוב המקרים חיידק האי. קולי יגרום לתחלואה תוך יומיים עד שמונה ימים לאחר צריכת המזון הנגוע. הסימפטומים כוללים שלשול, התכווצויות בבטן והקאות שבדרך כלל חולפים מעצמם תוך כשבוע. במקרים נדירים עלול להגרם כשל כליות. במרכז למניעת ובקרת מחלות מסבירים כי שטיפת החסה לרוב לא מביאה להעלמות החיידק המסוכן, אך כדי להימנע מהדבקות בחיידק ממקורות אחרים, מומלץ תמיד לשטוף ידיים לפני מגע עם אוכל, לבשל היטב מזונות חיים ולהימנע מחלב לא מפוסטר. ב-CDC מבקשים ממי שחושד שנדבק במחלה כתוצאה מאכילת חסה רומית לערוך רשימה של המקומות בהם אכל, לפנות לרופא ולדווח על כך ללשכת הבריאות האזורית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE