הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המטופלת דיממה למוות בגלל שהנאשם לא עשה כלום בנידון": בצעד נדיר עומד רופא למשפט פלילי על הריגה
ד"ר רוברט רו מניו יורק זכה לכינוי "חמדן חסר אחריות", לאחר ששלח לביתה אישה שביצעה אצלו הפלה ומתה לאחר מכן בשל דימום פנימי. התביעה טוענת כי במקום לטפל בה, העדיף רו לפנות למטופלים אחרים

“חסר אחריות, חמדן ומנתח שלא בנורמה הרפואית", כך מכנה התביעה רופא שביצע הפלה בצורה רשלנית מאוד, שהובילה למוות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגר את המרפאה לאחר האירוע. ד"ר רו


חבר המושבעים בקווינס שמע את נאומי הסיום בתביעה נגד ד"ר רוברט רו, שהואשם לאחר שבשנת 2016 מתה ג'יימי לי מורלס, מטופלת שבאה כדי לבצע הפלה. 

ההאשמה הפלילית במקרים של רשלנות רפואית היא נדירה, אך העוזר לתובע הראשי, בראד לוונטל אמר כי הטעויות של רו היו הרבה מעבר לרמה של תביעה אזרחית. 

על פי כתב התביעה, פגע רו במהלך הניתוח בעורק ראשי, קרע את צוואר הרחם וניקב את דופן הרחם. הדימום הרב אילץ את הרופא לבצע הליך חירומי, אך הוא לא הצליח לתקן את הנזק שגרם.

למרות כל זאת, רו לא התקשר לאמבולנס כדי לפנות את המטופלת לבית חולים, אלא הוא שלח אותה לביתה בליווי אחותה. זאת, למרות סימנים ברורים שהיא הייתה במצב לא טוב. התביעה טוענת כי רו שחרר אותה לביתה משום שרצה להתפנות למטופלים נוספים.

"הכל נבע מחמדנות ויהירות", אמר לוונטל, "ג'יימי מוראלס דיממה למוות בגלל שהנאשם לא עשה כלום בנידון".

מוראלס, 30, איבדה את הכרתה במכונית של אחותה. היא פונתה באמבולנס לבית חולים - שם היא מתה. נציג ההגנה, עו"ד ג'פרי ליכטמן אמר כי מותה של מוראלס הוא טרגדיה, אך לא פשע. 

הוא סיפר לחבר המושבעים כי מוראלס הייתה בהכרה מלאה וניהלה שיחה כאשר היא עזבה את המרפאה. לדבריו, רו לא היה מודע לחומרת הפציעה שלה. עו"ד ליכטמן קרא לחבר המושבעים "לא ללכת שולל אחר הרגשות שלהם - זה חשוב".


טוען שלא ידע על מצבה הרפואי. ד"ר רו


"אני קורא לכל מי שיש לו ספקות בתיק הזה, לעמוד איתן", אמר עורך דינו של רו לחבר המושבעים. לדבריו, מוראלס מעולם לא אמרה לרו שהיא סובלת מבעיה רפואית שעשויה לגרום לה לדימומים פנימיים.

רו סגר את המרפאה שלו ומסר את הרישיון שמתיר לו לעסוק ברפואה, לאחר מותה של מוראלס. רו נחקר עוד לפני מותה של המטופלת על ידי גורמים רשמיים שחשדו כי הוא עורך טיפולים כירורגיים בצורה לא נאותה וכי הוא נעזר בסייענים בלי הכשרה רפואית מתאימה, כך ציינו עדים במשפט.

עוד ציינה התביעה כי בקשתה להפלה של מוראלס נדחתה על ידי מרפאות שונות, מכיוון שהיא הייתה בשבוע ה-25, והחוק מתיר לבצע הפלה מהשבוע ה-24 ומעבר רק במקרים בהם נשקפת סכנה לחייה של האישה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE