הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עזתים החלו להשתמש בעפיפוני תבערה ובלוני הליום כדי לשרוף שטחים חקלאיים הסמוכים לגדר הגבול
מערכת הביטחון בישראל נאלצת להתמודד עם איום חדש מעזה: עפיפוני תבערה ובלונים שמשוגרים מרצועת עזה אל כיוון ישראל. חמאס גורם בעזרתם לנזק רב לשדות החקלאיים, והוא מוערך במיליוני שקלים. שר האוצר משה כחלון החליט שהחקלאים יפוצו לפי חוק נפגעי פעולות האיבה

לאחר שבישראל למדו להתמודד עם איום הרקטות מרצועת עזה על ידי הצבת מערכות כיפת ברזל, ולאחר שכלים מודיעיניים וטכנולוגיים שונים מצליחים להתמודד עם מנהרות הטרור של חמאס - במערכת הביטחון נאלצים להתמודד כעת עם מכה חדשה - טרור העפיפונים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כך משגרים את עפיפוני הטרור


נראה שברצועת עזה פועלים ללא לאות כדי להתיש את כוחות הביטחון הישראליים, והמוח הפלסטיני לא מפסיק להמציא שיטות חדשות לנסות ולפגוע באנשי צבא ובאזרחים מהצד השני של הגדר.

"טרור העפיפונים" הוא שם של תופעה חדשה, ובה פעילים מרצועת עזה מעיפים עפיפוני תבערה, במטרה לגרום לשריפות בשטחים החקלאיים שפרושים בצד הישראלי של הגבול.

ביום רביעי פרצה שריפה גדולה ביער הסמוך ליישוב בארי שנמצא בעוטף עזה. זאת, לאחר ששלושה עפיפוני תבערה נפלו בשטח ישראל. בתקרית זאת אין נפגעים, אך נזק רב נגרם לשדות עד שלוחמי האש הצליחו להשיג שליטה על הלהבות.

כלי התקשורת בישראל דיווחו כי שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים ערן יעקב החליטו להכיר בחקלאים שנפגעים מעפיפוני התבערה האלה כנפגעי פעולות האיבה. משמעות הדבר היא שהם יהיו זכאים לקבל פיצויים על הנזק שנגרם להם.


לא רק עפיפונים, אלא גם בלונים


הנזק שנגרם עד כה בשל טרור העפיפונים מוערך בכמה מיליוני שקלים. השניים החליטו כי לא תהיה הגבלה על גובה הפיצוי.

גורמים ביטחוניים מעריכים כי חמאס ינסה לשכלל את עפיפוני התבערה והוא עשוי גם לחמש אותם במטעני חבלה קלים. במקביל, הרשתות החברתיות הפלסטיניות מדווחות על שימוש בעפיפונים וגם על שימוש בבלונים עם הליום.

בחודשים האחרונים יש הסלמה באירועים בגבול רצועת עזה. חמאס, יחד עם תושבי עזה קיימו הפגנות רבות במהלכן ניסו מחבלים לפגוע בגדר ההפרדה ואף לחצות אותה. צה"ל, מצדו, מגיב בירי אל גורמים מסיתים ומנסה למנוע חדירה של מחבלים אל שטח ישראל.

ביום חמישי ניסה חשוד מעזה לפגוע בתשתית ביטחונית בצפון הרצועה, כך נמסר מדובר צה"ל. הוא נורה ופונה לטיפול ולהמשך חקירה. ברשותו נתפסו קאטר וסכין.

בתוך כך, בשל תנאי מזג האוויר הקשים והשרב הכבד ששורר בישראל, רק שבוע לאחר סופה אביבית שגרמה לשטפונות בהם נהרגו 12 בני אדם ועוד אחד נעדר, הוחלט להעלות את הכוננות בגבול הדרום מחשש שגורמי טרור ינצלו את מזג האוויר כדי לפגוע באמצעות עפיפוני תבערה בשדות החקלאיים הסמוכים לגדר הגבול.


החמאסניקים שולחים גם פתקי אזהרה באמצעות העפיפונים והבלונים


אל מול טרור העפיפונים העזתי, רבים בישראל קוראים לשלוח עפיפוני חבלה ורחפנים במטרה לפגוע ביעדים שונים בצד העזתי של הגבול.

יחד עם זאת, עצם הביטוי "טרור העפיפונים" שנאמר בכל כלי התקשורת עורר גם הומור רב בקרב גולשים ברשתות החברתיות. "טרור עפיפונים יענה בטרור בועות סבון?" תהתה גולשת בטוויטר, ואחר ציין כי "הבעיה עם עפיפונים היא שאי אפשר לשבש להם תדרים כמו לרחפנים".

בחודש נובמבר 2016 פקד את ישראל גל שריפות גדול, לפחות חלקן כתוצאה מהצתות מכוונות, שקיבל את הכינוי "טרור ההצתות". עם זאת, בדיקות מאוחרות יותר שנעשו בשירותי הכיבוי במקומות השריפה גילו כי במקרים רבים, הקביעות הראשוניות על הצתות נעשו על ראיות שאינן מבוססות מספיק. כמה מההצתות אף התרחשו ליד יישובים ערביים, כך שספק רב מוטל על הרקע הלאומי של אותן הצתות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE