הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מניות חברות הכבלים הולכות וצונחות במקביל לעלייה במספר מנויי שירותי הסטרימינג
אחרי שנים ארוכות בהן חברות הכבלים העניקו שירות לקוחות שהפך אותן לשנואות ביותר, הן משלמות את המחיר. שירותי הסטרימינג, כמו נטפליקס, צוברים עוד ועוד תאוצה. אפילו שידורי הספורט כבר לא משאירים את הצופים בכבלים

סיפורי האימה על עזיבת שירותי הכבלים רדפו את הספקים בעשור האחרון - סיפורים מפחידים שלא נשמעו מציאותיים. עם זאת, צרכנים נוטשים את המדיה המסורתית עבור שירותי סטרימינג מהר יותר מאי פעם, והופכים מה שהיה חזיון בלהות לסכנה ברורה ומידית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצופים כבר לא נשארים כבולים לכבלים


שלוש ספקיות טלוויזיה גדולות בתשלום דיווחו בשבוע שעבר על ירידה דרמטית במספר המנויים בעלי חבילות כבלים ולווין קלאסיות. חלק מההפסדים היו כפולים מציפיותיהם של האנליסטים בוול סטריט, ומניות החברות נפלו באופן חד. נתונים מאכזבים אלו בנוסף לדיווחים על גידול עצום במנויים לשירותי סטרימינג כמו נטפליקס, משאירים את מגיני הטלוויזיה בלי תירוצים.

המספרים לא משאירים מקום לספק. צ'רטר תקשורת, המציעה שירותי כבלים תחת המותג ספקטרום, הכריזה ביום שישי כי איבדה 122 אלף מנויי טלוויזיה ברבעון הראשון של 2018. הנתון עובר בגדול את תחזית וול סטריט, שציפו להפסד 40 אלף לקוחות. מניית צ'רטר צנחה ב-15% ביום שישי.

הקריסה הגיעה לאחר דיווחים קשים מצד ספקיות אחרות. קומקסט הכריזה ברביעי כי איבדה 96 אלף מנויים ברבעון, כאשר זהו הרבעון ה-4 ברציפות שבו היא מפסידה לקוחות, והמספר קצת גרוע יותר מהתחזיות. שירות הלווין של AT&T- 'דירק-טי.וי' איבד 188 אלף לקוחות באותה תקופה, וההכנסות ירדו ב-660 מיליון דולר למרות גדילתו של שירות הסטרימינג של החברה. מניית AT&T ירדה ב-7% ביום שאחרי הדיווח. קומקסט לעומת זאת זכתה להכנסות יפות בזכות עסקיה המגוונים, אולם זה לא היה מספיק כדי לעמוד בנחשול ומנייתה ירדה ב-7% בסוף השבוע.

הדיווח ממשיך מגמה חזקה לעזיבת הספקים הקלאסיים- מספר מנויי הכבלים הכולל קטן ב-3.4% במהלך 2017, ירידה גדולה יותר מ-2015 ו-2016. העובדה שהנתונים האחרונים לא עומדים אפילו בתחזיות הקודרות של וול סטריט מרמזת שהמגמה תמשיך לגדול.

בו-זמנית מציגים שירותי הסטרימינג, שידועים גם בשם 'צפייה ישירה', מראים גידול אפילו יותר דרמטי. נטפליקס, השחקן החזק בתעשייה, דיווחה מוקדם יותר החודש כי היא הוסיפה 1.96 מיליון מנויים ברבע הראשון. אולי אפילו יותר מדאיג עבור ספקיות הכבלים הם שירותים כמו HBO Now, שמציעים תכנים שהיו אקסקוליסיביים לכבלים בעבר ישירות למנויים, ושקצב גדילתם מאיץ גם כן.


אפילו שידורי הספורט כבר לא משאירים את הצופים מחוברים לשירותי הכבלים


ישנם הרבה גורמים מאחורי השינויים הדרמטיים. רבים מדברים על המשיכה ביכולת לשלם רק על התוכן שהמנוי רוצה במקום על חבילה כוללת. מבחינת חוויית הלקוח, הנוחות בדפדוף בין תכניות בלי הגבלת זמני שידור, ובלי שצריך להסתבך עם הקלטות - גורמים לכבלים להיראות עתיקים. שירותי כבלים השקיעו שנים בחפירת הקבר שלהם עם שירות לקוחות גרוע וחשבונות עמומים. צ'רטר וקומקסט הן בין החברות האמריקאיות השנואות ביותר בידי לקוחותיהן.

במשך שנים, נהוג היה לחשוב ששידורי ספורט חיים ישמרו מנויים רבים תחת הכבלים, אבל הסכר הזה נפרץ. גם רשתות שידור ו-ESPN זמינות לצפייה דרך שירותים דוגמת סלינג והולו. זאת ועוד, שירות הסטרימינג העצמאי של ESPN, הנקרא ESPN+, החל לעבוד החודש במחיר נמוך ביותר של 5 דולר לחודש, וכנראה מגדיל את הפסדי חברות הכבלים אף יותר.

השפעות המעבר לשירותי סטרימינג עדיין אינו ברור, אבל הן יהיו סבוכות. אם יפעלו נכון, המעבר יכול להזרים הכנסה ישירות ליוצרי תוכן גדולים כמו דיסני, שמתכננת להפעיל שירות צפייה משלה, היכלול את זכיונות מלחמת הכוכבים ומארוול בנוסף לסרטים מצוירים. אבל דעיכת הכבלים עלולה להיות קשה עבור שחקנים קטנים, דוגמת ערוצי נישה אשר כרגע מקבלים חתך מחשבון הכבלים, אולם יתכן כי לא יצליחו למשוך מנויים בעצמם.

סביר להניח כי ספקי הכבלים ימצאו את מקומם בעתיד החדש. אבל ברור יותר כי ימי התהילה שלהם - כשיכלו לכפות תשלומים שעולים בהדרגה - נגמרו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE