הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: מאות בתים בווסט הוליווד נמצאים בסכנת קריסה במצב של רעידת אדמה
מסקנות דו"ח מקיף של העירייה חושפות כי כמות גדולה של מבנים ישנים באזור, אינה בטוחה בפני מפגעי הטבע ; סגן ראש העיר: "רעידה אחת עלולה לגרום להריסת רוב הבתים". בין המבנים ברשימה: בתי דירות, עסקים ומלונות מפורסמים

 דו"ח עירייה שנחשף הבוקר בעיתון הלוס אנג'לס טיימס מגלה כי כ-800 בניינים בעיר ווסט הוליווד עלולים להינזק או לקרוס לגמרי בעת רעידת אדמה. רשויות העיר בוחנים בתקופה האחרונה את ממצאיו על מנת שיוכלו להתכונן בצורה מיטבית לאסון הבא. כ-90% מתוך 821 בתים נבנו עם מסגרת של עץ, כמו בתי דירות עם חנייה בקומת הקרקע, ואילו המבנים הנותרים נבנו בעזרת פלדה או בטון. עוד ציינו מחברי הדו"ח כי הבניינים שברשימה לאו דווקא מסוכנים ושיצטרכו לערוך דו"ח מעמיק יותר על מנת לקבוע אם יש צורך בשיפוץ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבנה בווסט הוליווד בעל חנייה בקומת הקרקע - עלול להינזק


בעיריית ווסט הוליווד מצטרפים לעיריות אחרות ברחבי דרום קליפורניה, כגון לוס אנג'לס וסנטה מוניקה, במאמץ לחזק כמה שיותר מבנים לפני רעש האדמה הבא. קו השבר של הוליווד (Hollywood Fault) נפרס לאורכו של שד' סאנסט וכל ה-Sunset Strip המפורסם, ומתוך הרשימה ניתן למצוא מספר מבנים מפורסמים, כמו מלון Andaz West Hollywood, מלון הבוטיק Standard ומגדל סאנסט.

עוד מסרו בעירייה כי השיפוצים נחוצים על מנת לשמר את בתי הדירות, המשרדים והמלונות באזור. אך מעבר לכך, הרצון בעירייה הוא לשמר את כל המבנים שבהם יש בתי דירות בעלות שכירות מבוקרת (Rent-Controlled). ההבטחה כי הדירות הללו יוקמו באזור הייתה אחת מהסיבות העיקריות שניתן למקום מעמד של עיר. "כ-78% מתושבי העיר גרים בדירות, רובן בעלות שכירות מבוקרת", אמר סגן ראש העיר ג'ון דוראן, "רעידה אחת ללא שיפוצים שנועדו לחזק את המבנה עלולה לגרום להריסתם של רוב הבתים, דבר שימחק אחוז נכבד מהדירות המוזלות."


סגן ראש עיריית ווסט הוליווד, ג'ון דוראן


התקנות החדשות עברו בהצלחה במועצת העיר אשתקד, אך התהליך לא היה חלק. בעלי בתי הדירות התאחדו בהתנגדותם ובסופו של דבר התרצו חברי הועדה ונתנו פטור למבנים שנבנו על בסיס בטון או פלדה. ולמרות כל זאת, הרצון להכריח את בעלי הדירות לשפץ את מבניהם נתפסה בעיני רבים כאבן דרך במאמצי דרום קליפורניה להתכונן לאסון הבא.

כזכור, בשנת 1994 התרחשה רעידת האדמה הגדולה שמרכזה היה בצפון העיר, באזור נורת'רידג'. 16 בני אדם מצאו את מותם כאשר בית דירות ישן, בעל חניה בקומת הקרקע, קרס. מהנדסים מסבירים כי במבנים כאלה אין מספיק קירות תומכים היות שרוב המקום מיועד לרכבים ונתיבי נסיעתם. ברעש נהרסו כ-200 בתים בעלי מבנה דומה. ולכן, התוכנית ההולכת ומתגבשת בווסט הוליווד עשויה להציל חיים רבים, ולא רק מבנים.


בניין הדירות שקרס ב-1994

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE