הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וורן באפט נוטש את חברת IBM לטובת אפל
ברבעון הראשון של השנה רכשה החברה כ-75 מיליון מניות של ענקית הטכנולוגיה והטלפונים; בשבוע הבא: אירוע ה"וודסטוק של הקפיטליזם"; איל ההון החל להשקיע בחברה לפני כשנתיים לאחר שקיבל המלצה

חברת ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway) שבשליטת המיליארדר וורן באפט, הולכת עד הסוף ומהמרת על ענקית המחשבים אפל. דיווח זה מגיע מספר ימים לפני פגישת החברה שבה יציג באפט את נתוני הרבעון הראשון והתחזיות להמשך השנה, אירוע שכונה "הוודסטוק של הקפיטליזם". כאמור, השבוע פורסם כי החברה רכשה כ-75 מיליון מניות של "אפל", ובו בזמן מכרו את כל המניות שהחזיקו בחברת IBM, תאגיד המחשבים הענק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וורן באפט, מייסד חברת ברקשייר האת'וויי


כאמור, בשבוע הבא יתקיים המפגש הרבעוני של החברה בעיר אומהה שבנברסקה, ומומחים בוול סטריט ימתינו לדברי באפט. במפגש הקודם, שנערך בסוף שנת 2017, החזיקה ברקשייר האת'וויי במעל 166 מיליון ממניות חברת אפל, כמות השווה ערך ל-28 מיליארד דולר. בנק וולס פרגו (Wells Fargo) היא מחזיקת המניות הגדולה ביותר של אפל, אך באפט לא ציין מספרים מדויקים. עם זאת, כתוצאה מהקנייה המסיבית ברבעון הראשון, צפויה ברקשייר האת'וויי לעקוף את וולס פרגו ברשימה. מומחים מעריכים כי החברה מחזיקה במעל 241 מיליון מניות. 


האירוע הרבעוני של ברקשייר האת'וויי: ה"וודסטוק של הקפיטליזם"


בעקבות קניית המניות, אפל צפויה לזנק למקום הראשון בתיק המניות של באפט, המעורך בשווי של 170 מיליארד דולר. מייסד החברה ציין את הרווח הפוטנציאלי הקיים בחברת אפל כסיבה העיקרית לרכישת המניות. כזכור, באפט נמנע בעבר מרכישת מניות של חברות מחשבים וטכנולוגיה, וזאת כי לא הבין אותם, לדבריו. "אפל היא חברה יוצאת דופן. אם תביט בה מקרוב, אני חושב שהיא מרוויחה כפליים מהמתחרה הכי קרובה שלה", כך סיפר השבוע.

באפט החל להשקיע בחברת אפל כבר בשנת 2016, אז הקצה כמיליארד דולר לאחר שהומלץ על כך על ידי אחד מסגניו. בפברואר השנה תיאר איל ההון את מה שמשך אותו אל ענקית המחשבים והטלפונים: "הלקוחות של אפל הם ייחודים מאוד. אני רואה את המערכת שנבנתה וכיצד המשתמשים נעולים בתוך המוצר, לכל הפחות בפן הפסיכולוגי והמנטלי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE