הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נוסטלגיה בת 55 שנה: התסריט הראשון של סדרת "דוקטור הו" נמכר באלפי דולרים
יזם נדל"ן שמצא את פריט האספנות בפח החזירו אל נכדו של השחקן הראשי; הוגשו מעל 300 הצעות מרחבי העולם, המנצח שילם מעל 8,000 דולר; החברה שמכרה: "אין יותר ייחודי מזה, מדובר במוצר היסטורי מסדרה היסטורית"

התסריט המקורי של הסדרה הבריטית "דוקטור הו" נמכרה השבוע במעל 8,000 דולר, כחמישים שנים לאחר שנמצא בתוך פח אשפה. התסריט, בן 43 עמודים, מספר את הסיפורו של דוקטור הו המפורסם בפרק שנקרא "ילד לא מהעולם הזה - דוקטור הו ושבט המסטיק". התסריט עצמו, שנכתב באמצעות מכונת כתיבה, היה שייך לשחקן וויליאם הרטנל, שגילם לראשונה את אדון הזמן. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התסריט המקורי של "דוקטור הו"


את המסמך המעניין מצא יזם נדל"ן בתוך פח אשפה מחוץ לביתו של השחקן המנוח באזור איסט ססקס (East Sussex) באנגליה. הוא מיד השיב את התסריט לנכדו של הרטנל. השבוע, הוא נמכר במכירה פומבית שבו הוגשו מעל 300 הצעות לפריט הנדיר. "זה כנראה המוצר הכי פופולרי שמכרנו. לא ראינו כמות צפיות כמו שחווינו השבוע ברשתות החברתיות. זה ממש מרגש כי זה מאוד ייחודי. למעשה, אי אפשר להיות יותר ייחודי מזה. זה העותק היחיד ששרד מעל 50 שנה, זה נפלא. חתיכת היסטוריה מסדרה היסטורית", אמר כריס אסטון, אחד המנהלים בחברה שערכה את המכירה.

הפרק בן ה-23 דקות שודר לראשונה בנובמבר 1963 ברשת ה-BBC, כיממה לאחר רצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי. בסדרה מכירים הצופים, מעבר לדמות המרכזית, את מכונת ה"טרדיס" ואת אחת מהמלוות של הדוקטור, סוזן פורמן. בפרק מספר כיצד המורים של פורמן עוקבים אחריה לביתה בעקבות הידע המבריק שלה במדעים. שם, הם מכירים את סבה, דוקטור הו, ונכנסים בעקבות הילדה אל מכונת ה"טרדיס". אדון הזמן מעביר אותם אל תקופת האבן מתוך החשש כי יגלו את סודו, שם מכריח אותם להלחם על חייהם. בפרק צפו רק 4.4 מיליון בני אדם בעקבות מבול השידורים אחרי רצח נשיא ארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE