הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ בנאום ל-NRA: זכויות התיקון השני שלכם נמצאות תחת מצור
אולם, כך מיהר הנשיא להבטיח לשומעיו, "הן לעולם לא תהיינה תחת מצור כל עוד אני הנשיא". טראמפ חזר ותמך בחימוש מורים בכיתות, ואמר כי הם "מאומנים מאד ואוהבים את התלמידים. צריך לתת להם הזדמנות". על הגירה: "לא ייתכן שמי שכתב את חוקי ההגירה שלנו אוהב את ארה"ב". את נאומו סיים הנשיא בתודה לתומכו החדש ביותר - קניה ווסט

הנשיא דונלד טראמפ סיים לפני כשעתיים לנאום בפני הוועידה השנתית של אגודת הרובאים הארצית (NRA). הוא דיבר כחמישים דקות ונגע במגוון רחב של נושאים במעין "מחרוזת להיטים" של ציטוטים אופייניים, חלקם שערורייתיים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ בוועידת ה-NRA. "המורים מאומנים מאד. צריך לתת להם הזדמנות לעצור יורים"


טראמפ פתח את דבריו באמירה כי "זכויות התיקון השני שלכם נמצאות תחת מצור. אבל הם לעולם, לעולם לא תהיינה תחת מצור כל עוד אני נשיא". טראמפ חזר על הרעיון לחמש מורים בבתי הספר, ואמר "הם מאומנים מאד, הם אוהבים את התלמידים מאד, והם לא יתנו לאף אחד לפגוע בתלמידים, אבל צריך לתת להם הזדמנות". 

על היורה מבית הספר בפארקלנד, פלורידה, אמר הנשיא כי "מעולם לא היה מקרה שבו היו כל-כך הרבה דגלים אדומים", כשהוא מרמז לכך שהאשמה תלויה ברשויות המקומיות שלא אכפו את החוק, ולא בחוקי הנשק שאפשרו ליורה עם "דגלים אדומים" כה רבים לרכוש רובה סער. טראמפ הוסיף כי הגדרת בתי ספר כ"אזור חופשי מנשק" היא בעצם הזמנה ליורים. "בואו תקחו אותנו". 

לאחר שהשביע את רצון הקהל בהצהרת אמונים לתיקון השני לחוקה, בפרשנותו המופלגת וחסרת הגבולות ביותר, עבר הנשיא לנושאים אחרים על סדר היום. הוא דיבר על צפון קוריאה, ואמר ש"אנחנו ממש מצליחים עם צפון קוריאה. ממש מצליחים". טראמפ הוסיף כי הוא כופה על עצמו להנמיך את להבות הרטוריקה ביחס לצפון קוריאה, לאור ההתקדמות הדיפלומטית עם המדינה הקומוניסטית הבדלנית. טראמפ לעג למדיניות של קודמיו שסירבו לדבר עם מנהיגי המדינה המסוגרת. "לא לדבר!" חיקה אותם ואמר – "אם אתה לא מדבר איתו, הוא רק מתרגז יותר!"

טראמפ קרא לקהלו, הרפובליקאי במובהק, "לא להיות שאננים" בנוגע לבחירות מחצית הכהונה שייערכו בנובמבר, במסגרתן ייבחרו מחדש כל חברי בית הנבחרים, שליש מהסנאטורים, וכן מושלים ומחוקקי-מדינה ברחבי ארה"ב. טראמפ ציין כי לרוב המפלגה המחזיקה בבית הלבן יורדת "משום מה" בכוחה ברשות המחוקקת בבחירות מחצית הכהונה, וייחס זאת לשאננות (במקום ההסבר המקובל יותר, שהוא ירידה במשיכת המפלגה המחזיקה בבית הלבן לאחר שנתיים של שלטון ונטיית הבוחרים לאיזון). 

בהתייחסו לסוגיית חוקי ההגירה אמר טראמפ כי "יש לנו חוקי הגירה שלא יכלו להיכתב על ידי אנשים שאוהבים את הארץ שלנו". הוא אמר כי חוקי ההגירה של ארה"ב הם "הגרועים ביותר" וקרא לשים קץ מוחלט להגירה בלתי חוקית. "מיקסמנו כל חוק קיים וזה לא עובד", אמר. 

בהתייחסו לחקירת החוקר המיוחד רוברט מולר בנוגע למעורבות רוסית בבחירות ובקמפיין טראמפ ב-2016, חזר הנשיא על טיעונו כי מדובר ב"ציד מכשפות" וניסה להמעיט בחשיבות תפקידו של מנהל הקמפיין לשעבר, פול מנאפורט. "הוא בחור נחמד, אבל הוא היה אצלי, מה – חודשיים?" אמר. לקראת סוף דבריו הודה טראמפ לתומכו המפורסם החדש ביותר, הראפר, מעצב הבגדים ובעלה של קים קרדשיאן, הלא הוא קניה ווסט. ווסט איכזב השבוע את רובם המכריע של מעריציו כשהופיע חבוש בכובע Make America Great Again, הביע תמיכה בנשיא טראמפ וקינח באמירה ש"עבדות היתה בחירה של עבדים שלא השיבו מלחמה". טראמפ אמר, "וואו, לקניה ווסט יש המון השפעה. התמיכה שלי בקרב שחורים הוכפלה מ-11% ל-22%" וכי "אפילו הסוקרים לא האמינו". למען הסר ספק, נבהיר כי לא קיים סקר אמין אפילו במידה גבולית המצביע על עלייה כלשהי בתמיכה בטראמפ בקרב מצביעים אפרו-אמריקאים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE