הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קוריאה הודיעה כי ההכרזה על הפסקת תכנית הגרעין לא קשורה לעיצומים של ארצות הברית
אחרי שרבים היללו את הנשיא טראמפ, ובהם גם מנהיג קוריאה הדרומית שקרא להעניק לו פרס נובל לשלום, פיונגיאנג מנסה לצנן את ההתלהבות

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און מנסה לצנן את ההתלהבות סביב הנשיא טראמפ. קים טוען כי הכוונה להפסיק את תכנית הגרעין, שפורסמה לאחר הפגישה ההיסטורית שלו עם מקבילו מדרום, מון ג'י-אין, לא נבעה בשל העיצומים שהטילה ארצות הברית על קוריאה הצפונית. קים הוסיף כי על וושינגטון להיזהר שלא להטעות את דעת הקהל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנסה לצנן את ההתלהבות. קים ג'ונג און


קוריאה הצפונית הוכתה בשנים האחרונות על ידי סדרה של עיצומים מצד האו"ם ומצדה של וושינגטון, בניסיון להפסיק את תכנית הגרעין ואת תכנית הטילים שלה.

קים ג'ונג און, ומקבילו מקוריאה הדרומית מון ג'י-אין נשבעו לנקות את הנשק הגרעיני מהאזור. זאת, במהלך פגישה היסטורית, לראשונה מזה עשור, שערכו השניים לפני כשבוע וחצי. עם זאת, ההצהרה החגיגית לא כללה צעדים מעשיים להגשמתה. 

סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית אמרה כי וושינגטון "מטעה את דעת הקהל" בכך שהיא טוענת שההצהרה על הפסקת תכנית הגרעין של פיונגיאנג נבעה בשל העיצומים שהטילה, ובשל לחצים אחרים. 

עוד מסרה סוכנות הידיעות, כי אל לארצות הברית להתגרות באופן מכוון על ידי פרישת נכסים אסטרטגיים בקוריאה הדרומית, ועל ידי העלאת נושאים שונים כגון זכויות אדם. סוכנות הידיעות מסרה את הדברים מפי דובר של משרד החוץ. 

"הצעד הזה לא יכול להתפרש אחרת מאשר ניסיון מסוכן להרוס את אווירת הדיאלוג שנבנתה בעמל רב, והוא עשוי להחזיר את המצב לשלב הראשון", דברי הדובר שפורסמו בסוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית. 

הסוכנות הוסיפה כי לא יהיה זה נכון מבחינת הממשל האמריקני לחשוב שכוונותיה "אוהבות השלום" של פיונגיאנג והשאיפה להפסיק את תכנית הגרעין שלה - מעידות על חולשתה. 


העיצומים נמשכים, אבל בטון חלש יותר

הנשיא טראמפ, שצפוי לפגוש את קים בשבועות הקרובים, אמר כי הוא מותיר את העיצומים ואת הלחצים שמופעלים על קוריאה הצפונית, וכי הוא לא מתכוון "לחזור על טעויות של ממשלים קודמים". טראמפ הוסיף כי החזית הקשוחה שהציג מול פיונגיאנג, היא שהביאה לפריצת הדרך. 


הנשיא טראמפ עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'י-אין


בנאומו בכנס השנתי של ה-NRA, שנערך ביום שישי בדאלאס, אמר הנשיא טראמפ כי הוא הוריד את עוצמת הטון שלו מול קוריאה הצפונית בציפיה לקראת השיחות. זאת, לאחר שבשנה שעברה כינה את קים "איש רקטות קטן" (“Little Rocket Man”) ואיים עליו ב"אש וזעם".

לעומת קים, מקבילו מקוריאה הדרומית, מון ג'י-אין שיבח את טראמפ ואמר כי הוא ראוי לפרס נובל לשלום על מאמציו לסיום העימות עם הצפון.

הבית הלבן הודיע כי היועץ לביטחון לאומי של טראמט, ג'ון בולטון, נפגש עם מקבילו הצפון קוריאני, צ'ונג אוי-יונג, ביום שישי. בהודעה נמסר כי לא צפוי שינוי בעמדת ההגנה של ארצות הברית מול קוריאה הצפונית. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE