הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשלמות ההכנות להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, טראמפ לא יגיע
בעיריית ירושלים עובדים במרץ לקראת פתיחת הנציגות האמריקאית בשבוע הבא; ברחבי העיר נתלו שלטים המכווינים את התנועה אל עבר בית השגרירות החדש. ראש עיריית י-ם: "מדובר באירוע היסטורי, מודים לנשיא טראמפ"

בירושלים מסתיימות ההכנות לפתיחת השגרירות האמריקאית החדשה בירושלים. בדרום העיר השלימו בתחילת השבוע את הקמת סימני הדרך המכווינים את התנועה אל עבר נציגת המעצמה הגדולה בעולם. התמרורים כתובים בשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית, בדומה לרוב סימני הדרך במדינה. כזכור, השגרירות תעבור באופן רשמי למעונה החדש בירושלים כבר ביום שני הבא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוברי אורח מתעדים את השלטים החדשים


אומנם מדובר רק בהתקנת תמרורים לקראת המעבר הצפוי, אך סף ההתרגשות בבירה מורגשת כבר עתה. הבוקר אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת "זה לא חלום, זו המציאות. אני גאה ונרגש לתלות הבוקר את השלטים הראשונים החדשים שהכנו לשגרירות ארה"ב שתיפתח בשבוע הבא בירושלים". ברקת גם לא שכח למי להודות: "זהו אירוע היסטורי ואני מודה לנשיא טראמפ על כך. ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי ועכשיו גם העולם מתחיל להכיר בכך. חג ירושלים שמח!"


ראש עיריית י-ם, ניר ברקת (באדיבות NirBarkatHebrew@)


כזכור, הכרה בירושלים כבירת ישראל עמדה במרכז פלטפורמת הבחירות של הנשיא טראמפ. רבים מנשיאי העבר, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, דחו את העברת השגרירות כי האמינו שזה יקשה על התנעת תהליך השלום עם הפלשתינים. לדברי גורמים בממשלת ארה"ב, העברת השגרירות מורידה משולחן המו"מ נושא מרכזי שהיה שנוי במחלוקת: ירושלים. מאידך, גורמים פלשתינים אינם רואים בעין יפה את ההחלטה: "העברת השגרירות היא מעשה בלתי חוקי, וכזאת שתסכל שלום אמיתי בין שתי מדינות ריבוניות ודמוקרטיות, ישראל ופלשתין, על בסיס קווי 1967", אמר היום סאיב עריקאת. 

כאמור, העברתה הרשמית של השגרירות תתבצע ביום שני הקרוב. המבנה החדש, שמשמש כעת כקונסוליה האמריקאית, יאכלס את השגריר החדש עד אשר ימצא אתר שבו תיבנה השגרירות החדשה. הבית הלבן פרסם הודעה רשמית היום (ב'), ובה נמסר מי עתיד לייצג את הממשלה בטקס שיערך במקום. השמות הבולטים שלא יגיעו הם הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס. מי שכן יגיעו הם סגן מזכיר המדינה ג'ון סאליבן, שר האוצר סטיב מנוצ'ין, וכמובן בני הזוג ג'ארד ואיוונקה טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE